از گوشه و کنار سیاست:ادعای برج‌سازی آقای استاندار

تفاوت امروز با اول انقلاب از نظر احمدی‌نژاد/چک تامین اجتماعی هنوز دست زنجانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدی نژاد در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی گفته: اوایل انقلاب از افراد خواهش می کردند تا پستی را بپذیرند اما الان نه تنها افراد به دنبال پستها می دوند بلکه میلیاردها تومان خرج میکنند تا به منصبی برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

تابناک نوشت:

دردسرهای کشاورزان با سقوط قیمت سیب‌زمینی

گوشه-کنارure3یکی از کشاورزان جنوب استان کرمان با توجه به وضعیت بازار سیب‌زمینی نوشته: کشاورزم، سیب زمینی کاشتم در جیرفت و منوجان، هر هکتار نزدیک سی میلیون خرج کردیم، و الان هر کیلو سیب در میدان تره بار جیرفت ۲۰۰ تومان است، ما از هر هکتار ۳۰ تن سیب به دست می‌اوریم، یعنی هکتاری ۶ میلیون به دست می‌اوریم یعنی یک پنجم خرجی کردیم دستمان را می‌گیرد. قیمت سیب زمینی در میدان تره‌بار تهران هم کیلویی ۵۰۰ تومان است که با توجه به کرایه حمل بار و پولی که به میدان‌دار می‌دهیم ، همان کیلویی ۲۰۰ دستمان را می‌گیرد. به استانداری کرمان چندین نامه نوشتیم و حتی طوماری نوشتیم که ۶۰۰ نفر از کشاورزان امضا کردند، اما اثری نداشت.

هشدار خاص جنتی در سیستان و بلوچستان

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این که داعش از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ خود و جذب نیرو استفاده می‌کند، در جمع خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفته: مردم مراقب باشند که فریب تبلیغات و نیرنگ‌های صورت گرفته برای جلب افکار عمومی و تحقق مقاصد پلید و شوم در شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

تردید در رابطه ورزش و چاقی

ورزش نقش اندکی در درمان چاقی یا کاهش وزن دارد و این “باور نادرست”، محصول “ماشین تبلیغاتی صنایع غذایی” است.  در سرمقاله‌ای که سه کارشناس برجسته در نشریه طب ورزش بریتانیا منتشر کرده‌اند، تبلیغ نقش ورزش در پیشگیری یا درمان چاقی، به اقدامات شرکت‌های سیگار تشبیه شده که در طی پنجاه سال با “انکار، تشکیک، گیج‌کردن مردم و حتی خریدن دانشمندان فاسد” مانع از آن شدند که دولت‌ها پس از شناسایی شواهد علمی در باره ارتباط سیگار با سرطان ریه، اقدامی انجام دهند. به نوشته بی‌بی‌سی، این سه کارشناس نوشته‌اند: “ورزش مرتب خطر بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو، دمانس و بعضی از سرطان‌ها را حداقل ۳۰ درصد کاهش می‌دهد اما باعث کاهش وزن نمی‌شود.”

ادعای برج‌سازی عظیم آقای استاندار

یک سایت محلی، اسنادی از برجسازی عظیم یک استاندار منتشر کرده که ارزش آن دهها میلیارد تومان برآورد می‌شود. به نوشته رسانه‌ها، در این پروژه که سقف مجاز ۱۳۱۷۸ متر مربع است، ۱۴۴۶۷.۵ متر مربع ساخته شده است که خبرها از تخلف اضافه بنا و تشکیل کمیسیون ماده صد حکایت می کند.

تفاوت امروز با اول انقلاب از نظر احمدی‌نژاد!

احمدی نژاد در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی گفته: اوایل انقلاب از افراد خواهش می کردند تا پستی را بپذیرند اما الان نه تنها افراد به دنبال پستها می دوند بلکه میلیاردها تومان خرج میکنند تا به منصبی برسند. این یعنی جداشدن از راه انقلاب.

اعلام جمعیت کارتن‌خواب‌های تهران

حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفته: یک‌ درصد کارتن‌ خواب ‌های تهران، یعنی یک‌ درصد از ۵٠‌ هزار نفر کودک هستند که می‌شود ۵٠٠ نفر. وی ادامه داده که براساس برآورد ما حدود ١۵‌ هزار کودک کار و خیابان داریم و آمار میلیونی که در این مورد داده می شود کاملا تکذیب می شود.

 «گشت ارشاد» از نگاه رحیم پورازغدى

 صفحه اینستاگرامی «شاگردان استادحسن رحیم پورازغدى» عکس مشهوری از برخورد پلیسی گشت ارشاد با یک خانم را منتشر کرده و بخشی از سخنرانی رحیم پورازغدى در بیان لزوم محدویت آزادی در موضوعات اخلاقی و دینی را ذیل آن آورده‌اند. متن متشره در این صفحه به شرح زیر است:

شهید مطهرى یک تعبیرى دارد در کتاب‌هایش که من دیدم آقاى مصباح در بحث هاى راجع به فلسفه حق و اخلاق، آن را به زیبایى پرورانده و منطقى آن را پیش برده‌اند و آن یک نوع مچگیرى تئوریک است.

حرف ایشان این است که چرا غرب، در حوزه منافع مادى، الزام را جائز می‌داند؟ مثلا می‌گویند بهداشت اجبارى، ویروس سارس یا ایدز می‌آید، آزادى و اختیار فردى و حقوق بشر و.. دلم می‌خواهد و دلم نمی‌خواهد و از این حرف‌ها نداریم، باید واکسینه بشوى، باید قرنطینه بشوى، به فلان کشور حق سفر ندارى و… سربازى را اجبارى می‌کنند، براى اینکه امنیت مادى برایشان محترم است، آزادى افراد را سلب می‌کنند و به او می‌گویند بخواهى یا نخواهى، باید چندسال اجبارى بروى، هرچقدر هم بگویى که من آمادگى ندارم و کف پایم صاف است، فایده ندارد، بحث امنیت اجتماعى و سود محسوس مادى است براى همین آزادى و اندیویجوالیسم و مدارا و تسامح و تساهل نداریم. اموزش اجبارى! باید بچه‌هایتان بگذارید درس بخوانند… تا اینجایش را همه می‌فهمند که یک ارزشهایى وجود داردکه بالا‌تر از آزادى است و همه دنیا این را قبول دارند. براى همین است که می‌گویند ارزش امنیت از آزادى بالا‌تر است، براى همین باید بروى سربازى، ارزش سلامتى از آزادى بیشتر است، براى همین باید این واکسن را بزنى.

مگر این الزام‌ها و قوانین معنى‌اش این نیست که یک چیزهایى ارزش‌اش از آزادى بیشتر است؟ پس تا اینجا می‌فهمند که یک ارزش هایى وجود دارد که می‌تواند آزادى را محدود کند، اما تا نوبت به مفاهیم ارزشى و مباحث اخلاقى می‌رسد، یک مرتبه همه آزادیخواه می‌شوند و می‌گویند به چه حقى آزادى انسان‌ها را محدود می‌کنید؟! آزادى عقیده را چرا محدود می‌کنید؟! آزادى بیان را چرا محدود می‌کنید؟! وقتى نوبت بهداشت و امنیت و آموزش است، شدید‌ترین دیکتاتورى‌ها موجه است؟

ما اشکالى هم به آن نداریم، باید هم اینطور باشد اما چرا وقتى نوبت به اخلاق و دین و توحید می‌رسد، یکمرتبه آزادى ارزش و اعتبار پیدا می‌کند!؟ «آزادى براى آزادى؟»

گاف روزنامه کیهان

 روزنامه کیهان در حالی که شهادت حضرت امام علی النقی را در صفحه نخست خود تسلیت گفت، عکس حرمین کاظمین را منتشر نمود. روزنامه کیهان که در صفحه نخست خود شهارت حضرت امام علی النقی را تسلیت گفته بود در اشتباهی فاحش عکس حرمین کاظمین را منتشر نمود.البته چندی بعد در سایت خود این عکس را تصحیح نمود اما این روزنامه امروز با عکس حرمین کاظمین چاپ گردید.

حمله مدافع پرسپولیس به هوادار ایرانی در قطر

 انتشار فیلمی در فضای مجازی پرده از یک درگیری شگفت انگیز در پایان مسابقه پرسپولیس مقابل لخویا برمی دارد. در این فیلم بازیکنان پرسپولیس مشغول خروج از ورزشگاه و سوار شدن به اتوبوس هستند که مسیر عبورشان از سوی چند هوادار ایرانی اسکورت شده است. هواداران خطاب به بازیکنان چیزهایی می‌گویند که احتمالا بعضی از آنها طعنه هایی خطاب به ایشان است که در یک نمایش ضعیف با ۳ گل مغلوب لخویا شده اند. در همین لحظه محمدرضا خانزاده مدافع پرسپولیس در حرکتی عجیب رو به یکی از این هواداران می‌ کند و مشتی به سوی او پرتاب می‌ کند. هم تیمی ها که از این صحنه متعجب شده اند، دور او را می‌ گیرند و او را به سمت اتوبوس می‌ برند و او در این فاصله رکیک ترین جملات را خطاب به هوادار نگون بخت به زبان می‌ آورد. دوربینی که این صحنه را گرفته خانزاده را تا لحظه سوار شدن به اتوبوس تعقیب می‌ کند و با سروصدایی از سمت در خروجی ورزشگاه دوباره به آن سمت بازمی گردد. لحظه ای که ظاهرا سوشا مکانی به دنبال آن هوادار دویده تا حقش را کف دستش بگذارد. در این بین مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس هم به دنبال آرام کردن وضعیت است که ناگهان صدای کریم باقری را می‌ شنویم که با لحنی تند سوشا را به سمت اتوبوس هدایت می‌ کند و می‌ گوید:«مگر قرار است هر کسی هر حرفی به ما بزند، او را کتک بزنیم؟»

چک تامین اجتماعی هنوز دست بابک زنجانی است!

سید تقی نوربخش با اشاره به برخی مقاومت‌ها در برابر جریان رسیدگی قضایی به آنچه نشریه آتیه نو «پرونده‌ها» خوانده، گفته است: بسیار متأسفم برخی از افراد که اعمالشان باید مورد قضاوت دستگاه قضایی کشور قرار بگیرد، عجولانه و یکطرفه به قضاوت در مورد خودشان می‌پردازند و خود را از هر اشتباهی بری‌الذمه می‌دانند که این حد از افراط در بی‌خطا دانستن خود جای سوال دارد. در حالی که هر مدیری ممکن است اشتباهات یا خطاهایی در عملکرد خود داشته باشد. وی با تأکید بر اینکه مطمئن‌ایم دستگاه قضایی در این موارد حکم عادلانه‌ای خواهد داد، گفت: همانطور که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس آمده در بروز برخی تخلفات براساس مدارک موجود، جای شکی وجود ندارد اما میزان جرم و جزای آن را قوه‌قضائیه باید مشخص کند. به‌صورت مشخص در مورد پرونده آقای بابک زنجانی، هنوز هم چک‌های سازمان نزد ایشان است و تحویل سازمان داده نشده و ما منتظریم ببینیم دستگاه قضایی چه حکمی در این خصوص صادر می‌کند.

Share