با هدف تقویت و گسترش فرهنگ کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار:

تفاهم نامه همکاری بین استانداری گیلان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضاء شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به منظور گسترش همکاری، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های بومی و امکانات منطقه‌ای و توانایی جغرافیایی استان و با هدف تقویت و گسترش فرهنگ کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار تفاهم همکاری مشترک توسط استاندار گیلان و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضاء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به منظور گسترش همکاری، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های بومی و امکانات منطقه‌ای و توانایی جغرافیایی استان و با هدف تقویت و گسترش فرهنگ کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار تفاهم همکاری مشترک توسط استاندار گیلان و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضاء شد.jpg3820

محمدعلی نجفی در نشست با سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فضای استان را برای حضور تعاونی‌ها و فعالیت های اقتصادی مناسب دانست و تصریح کرد : براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی،  استان گیلان موفق گردید در بخش بهبود فضای کسب و کار در شش دوره متوالی رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
وی حل مشکل اشتغال را از جمله اولویت های مهم استان دانست و افزود :  بخشی از اشتغال استان را در توسعه بخش تعاونی ها دنبال می کنیم
محمدعلی نجفی آمادگی استان را در جهت حمایت و پشتیبانی از بخش تعاون اعلام کرد و  بر ضرورت عملیاتی کردن برنامه‌های این بخش تأکید نمود و افزود : در خصوص توسعه بخش تعاون  در طول سالهای گذشته صحبت‌های بسیاری شد اما کارهای عملیاتی در این بخش کمتر دیده شد.
استاندار گیلان با اشاره به مشکلات تعاونی‌ها در دو دهه اخیر اظهار داشت : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای جدید و مساعدی برای توسعه بخش تعاونی ها فراهم گردید که باید از فرصت ایجاد شده در جهت شکوفایی این بخش بهره گیریم.
استاندار گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت های بخش داخلی اظهار داشت : پیشرفت و رونق اقتصادی از جمله اولویت‌های مهم دولت به شمار می رود و حرکت های جدی در جهت خروج از رکود در بخش های مختلف در این دولت آغاز شده است.
وی بر ضرورت توسعه شرکت های دانش بنیان تأکید کرد و افزود : در سفر کاروان تدبیر وامید به گیلان سه هزار و سیصد میلیارد تومان تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده که می توانیم از بخشی از این اعتبار در بخش تعاونی ها بهره گیریم.
نجفی به وجود خرده مالک و سرمایه های کوچک در اقتصاد روستایی و شهری استان اشاره کرد وافزود : تمامی مدیران بخش های اجرایی باید با تمام توان خوددر جهت رونق اشتغال ، توسعه تعاونی و بهره گیری از سرمایه های خرد تلاش کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست از وجود بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور خبر داد و افزود: در سال گذشته ۳ هزار تعاونی جدید در کشور تشکیل شد.

سیدحمید کلانتری تعاونی‌ها را بخش مهم و مردمی اقتصاد عنوان کرد و افزود : تعاونی ها ظرفیت اجتماعی بزرگی در جهت توسعه به شمار می روند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین استانداری گیلان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضاء شد.

Share