سیاوش پور:از تخلفات احتمالی انتخاباتی پیشگیری می کنیم

تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در ۱۶ شهرستان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در ۱۶ شهرستان گیلان تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در ۱۶ شهرستان گیلان تشکیل می‌شود.۲۰۱۵۰۳۱۰۱۷۲۸۵۲_siava738

احمد سیاوش‌پور شامگاه دوشنبه در نخستین نشست ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی اظهار داشت: تشکیل این ستاد ویژه نتیجه اراده جمعی مسئولان گیلان است.

وی با بیان اینکه هدف ستاد مذکور این است که بتوانیم با تدابیر مناسب انتخابات آینده را با شکوهتر از قبل برگزار کنیم، افزود: دستگاه‌ قضایی گیلان همانند گذشته در حوزه نظارتی فعال می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان، پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف اصلی قوه قضائیه دانست و گفت: با بیان قوانین و مقررات و توجیه و ارشاد و تذکر از تخلفات احتمالی انتخاباتی پیشگیری می کنیم.

سیاوش‌پور با تأکید بر اینکه انتخابات آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید تمام همت خود را برای برگزاری با شکوه آن به کار گیریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام وظیفه کامل این ستادها از هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تصریح بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران قانونگذار، متولی انتخابات را پیش بینی کرده است، گفت: وزارت کشور در مرحله اجرا و شورای نگهبان در حوزه نظارت همواره به وظایف قانونی خود عمل کرده و این دو نهاد توانسته‌اند انتخابات را در زمان تعیین شده با حفظ سلامت در اجرا و نظارت پیش ببرند.

سیاوش‌پور با تأکید بر اینکه مسئولیت دستگاه قضایی در انتخابات حفظ امنیت و مراعات حقوق عمومی است، تصریح کرد: بحث پیشگیری در همه زمینه‌ها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در ۱۶ شهرستان گیلان تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: متناظر این جلسات در شهرستانها نیز تشکیل شود و گزارش آنان ماهانه به مرکز ارسال شده و اهم مطالب در جلسات استانی مطرح می‌شود./تسنیم

Share