در جلسه با جمعی از خودروسازان عنوان شد:

تاکید مجدد مسرور بر نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان ضمن بازدید از شرکتهای زامیاد، پارس خودرو و مگا موتور طی جلسه ای با مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره این مجموعه ها در خصوص راهکارهای توسعه مراودات دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان ضمن بازدید از شرکتهای زامیاد، پارس خودرو و مگا موتور طی جلسه ای با مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره این مجموعه ها در خصوص راهکارهای توسعه مراودات دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
۲۰۱۵۰۵۱۱_۱۳۴۳۵۲مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدارها، هدف از این بازدید را معرفی مزایا و ظرفیتهای قانونی منطقه متبوع خود برای واردات مواد اولیه از طریق این منطقه به منظور کاهش هزینه تمام شده تولید خودرو بیان نمود و آمادگی خود را برای فراهم نمودن بسترهای لازم برای افزایش همکاریها اعلام کرد.
وی یکی از برنامه های سازمان متبوع خود را نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری گیلان در محدوده این منطقه به منظور تغییر منظر شهری و افزایش ضریب ایمنی مسافرتهای درون شهری در سطح استان اعلام کرد و افزود: می توان از طریق برگزاری نشست مشترک با استانداری و شهرداران شهرهای حوزه تردد خودرو پلاک منطقه، نسبت به نوسازی تاکسی های شهری با ماشین های تولیدی با کیفیت مناسب، گام برداشت.
مسرور با اشاره به راهبرد تعیین شده از سوی ریس جمهور برای این منطقه به عنوان هاب ترانزیتی کشورهای منطقه دریای خزر در بازدید از منطقه آزاد انزلی، اضافه کرد: می توان با همکاری خودرو سازان و ظرفیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی، با ایجاد ارزش افزوده در تولید خودرو از طریق بالا بردن کیفیت محصول و کاهش هزینه های تولید در مسیر صادرات حرکت نمود.
فریدون حمیدی مدیرعامل شرکت زامیاد، با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برای بهره گیری از معافیتهای قانونی مترتب بر سود بازرگانی واردات مواد اولیه تولید خودرو تصریح کرد: با توجه به نزدیکی منطقه آزاد انزلی به محل کارخانه در تهران آمادگی خود را برای بهره گیری از مزایای منطقه اعلام کرده و به همین منظور در آینده نزدیک برای شناخت بیشتر و توسعه همکاریها از منطقه آزاد انزلی بازدید می کنیم.
ناصر آقا محمدی مدیرعامل پارس خودرو، شرکت متبوع خود را در میان خودرو سازان دارای بیشترین میزان واردات مواد اولیه از اروپا معرفی کرد و ضمن استقبال از پیشنهاد همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، تصریح نمود: ما بدنبال توسعه مراودات خود با مناطق آزاد کشور هستیم و این برنامه را از منطقه آزاد انزلی آغاز می کنیم.
وی خواستار حمایت منطقه آزاد انزلی در همکاری با گمرک منطقه در زمینه تسهیل و تسریع رویه قانونی واردات مواد اولیه شد و رابطه میان پارس خودرو را با این سازمان یک رابطه برد برد ارزیابی کرد و گفت: با توسعه همکاریهای دو جانبه می توان در زمینه ایجاد خطوط تولید خودرو نیز به توافق رسید و از سوی دیگر آمادگی خود را برای عملیاتی نمودن طرح پیشنهادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری استان اعلام می کنیم.
اکبر شمس لاهیجی مدیرعامل مگا موتور، در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، آمادگی خود را برای توسعه همکاریها اعلام کرد.
گفتنی است در این دیدارها که معاون اقتصادی و سرمایه گذاری بهمراه تعدادی از مدیران مرتبط سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند، این هیأت از خطوط تولید شرکتهای زامیاد، پارس خودرو دیدار کردند.

Share