قربانی در انتقاد از واردات گوشت «بوفالو هندی»

بی تدبیری علت واردات گوشت بوفالوی هندی;تشویش اذهان عمومی قابل قبول نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از واردات گوشت “بوفالو هندی” گفت:با توجه به نگرانی هایی که در مورد واردات گوشت بوفالو در جامعه وجود دارد و حواشی آن ،مسئولان دامپزشکی و جهادکشاورزی باید با حضور در کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به این مسایل پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از واردات گوشت “بوفالو هندی” گفت:با توجه به نگرانی هایی که در مورد واردات گوشت بوفالو در جامعه وجود دارد و حواشی آن ،مسئولان دامپزشکی و جهادکشاورزی باید با حضور در کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به این مسایل پاسخگو باشند.
ghorbani (24)محمدحسین قربانی با تاکید براینکه کیفیت اقلام و محصولات وارداتی باید به صورت دقیق کارشناسی و بررسی شود،گفت: مسئول تامین گوشت قرمز در جامعه سازمان دامپزشکی و وزارت جهادکشاورزی هستند که باید نسبت به حواشی بوجود آمده در رابطه با واردات گوشت “بوفالو” پاسخگو باشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:باید کیفیت گوشت بوفالو مورد تائید و حدود و ثغور آن مشخص شده باشد و مسئولان مربوطه باید ما را از لحاظ کارشناسی توجیه کنند؛چراکه تشویش اذهان عمومی قابل قبول نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: با توجه به حساسیت و اهمیت سلامت مردم و نگرانی های بوجود آمده درمورد واردات گوشت بوفالو هندی ،کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قطعا به این مسئله ورود می کند و در این زمینه از مسئولان سوال خواهیم کرد.

 مسئولان بهداشت و جهادکشاورزی باید درباره واردات گوشت بوفالو توضیح دهند

 وی تاکید کرد:مسئولان حوزه بهداشت و جهادکشاورزی باید در زمینه واردات گوشت بوفالو برای افکار عمومی توضیح دهند و ابهامات و نگرانی های بوجود آمده را رفع کنند.

وی با بیان اینکه نرسیدن به خودکفایی در تولید گوشت قرمز ناشی از بی تدبیری مسئولان حوزه دام و دامداری است،گفت: با توجه به وجود ظرفیت و شرایط مناسب تولید در کشور اگر به این فرصت ها بها داده شود و از تولید حمایت کنیم ،قطعا می توانیم به خودکفایی برسیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از بی توجهی به تولید،افزود: تجربه یکساله حمایت از تولید گندم نشان داد که می توان در تولید این محصول به خودکفایی رسید؛اما ادامه بی توجهی ها و بی تدبیری ها باعث بروز دوباره مشکلات در این حوزه شد.

قربانی با اشاره به اینکه چالش های تولید و نبود حمایت لازم از تولیدکنندگان در مورد چای،برنج و سایر محصولات کشاورزی هم وجود دارد،گفت: این درحالی است  که اگر ما به فرمایشات مقام معظم رهبری و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولید داخل حرکت کنیم ؛بسیاری از این مشکلات حل می شود و در تولید محصولات کشاورزی به خودکفایی خواهیم رسید.

 اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به داخل و حمایت از تولید/ استراتژی و نقشه راه حوزه تولید مشخص نیست  

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری وجود امکانات و شرایط مناسب تولید در کشور،گفت: اگر به تولید اهمیت و بها مشکل اشتغال هم حل می شود اما متاسفانه استراتژی و نقشه راه حوزه تولید مشخص نیست  و به علت نبود حمایت لازم است که ناچار می شویم گوشت بوفالو هندی وارد کنیم./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share