بیمارستان ۱۶۰۰ تختخوابی به نام پروفسور سمیعی در چین+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به‌پاس خدمات ارزنده علمی پروفسور سمیعی به جمهوری خلق چین، نشان شهروندی کلان‌شهر شینزن و نام‌گذاری مگا هاسپیتال ۱۶۰۰ تختخوابی چین به وی اعطا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به‌پاس خدمات ارزنده علمی پروفسور سمیعی به جمهوری خلق چین، نشان شهروندی کلان‌شهر شینزن و نام‌گذاری مگا هاسپیتال ۱۶۰۰ تختخوابی چین به وی اعطا شد.samiei

پروفسور مجید سمیعی به‌ عنوان شهروند افتخاری کلان‌شهر شینزن چین انتخاب شد. همچنین به‌ افتخار خدمات ارزنده علمی وی در تربیت صدها جراح مغز و اعصاب و معماری نوین علمی رشته جراحی مغز و اعصاب در چین، بیمارستان «مگا هاسپیتال جدید» این شهر با ۱۶۰۰ تختخواب که به‌زودی افتتاح می‌شود به نام وی و تحت عنوان «Professor Samii International Medical Center» نام‌گذاری شد.

بدین منظور، در مراسمی که فروردین ۹۴ با حضور مقامات رسمی، شورای شهر و شهردار شهر شینزن، نمایندگان مجلس و رئیس انجمن علمی جراحی مغز و اعصاب کشور چین در شهرداری شینزن برگزار شد، قرارداد جدید همکاری‌های علمی پروفسور سمیعی و مرکز بین‌المللی مغز و اعصاب هانوفر با کشور چین به امضا رسید.

خدمات علمی پروفسور سمیعی به کشور ۱.۳ میلیارد نفری چین، بالغ‌ بر سه دهه در جریان بوده و جراحان مغز و اعصاب به نام این کشور در دوره‌های مختلفی، افتخار شاگردی و همکاری با وی را داشته‌اند و دانشگاه‌های چین از جمله «Capital Medical University of Beijing»، پروفسور سمیعی را به‌ عنوان استاد دانشگاه خود انتخاب کرده‌اند.

همکاری علمی پروفسور مجید سمیعی با کشور چین بسیار چشم‌گیر بوده به‌ طوری که در سال ۲۰۰۷ بالاترین نشان علمی این کشور تحت عنوان «Chinees Friendship Award» توسط نخست‌ وزیر چین به وی اهدا شده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر نیز ساخت مرکز بین‌المللی علوم مغز و اعصاب پکن تحت مدیریت پروفسور سمیعی در حال اجرا و پیگیری است و در یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. به اعتقاد پروفسور لین فن رئیس انجمن جراحی مغز و اعصاب چین، راه‌اندازی این مرکز تحول چشمگیری در خدمات آموزشی و تحقیقاتی حوزه علوم مغز و اعصاب خواهد داشت و کشور چین در زمینه درمان‌های پیشرفته جراحی مغز و اعصاب در دنیا خواهد درخشید.

index/آنا

Share