جعفرزاده:خیلی از سیاسیون دنیا به ظریف غبطه می خورند

به وجود مرد بزرگی چون ظریف افتخار می کنم/عده‌ای صرفا به دنبال غلط املایی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت گفت: عده ای صرفا دنبال این هستند که دولت برای انتخابات هیچگونه پوئن مثبتی نداشته و بی جهت دنبال غلط املایی هستند، می توانم عبارت کافر همه را به کیش خود پندارد را بگویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی  نماینده رشت در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف وزنه بسیار خوبی برای کشور ماست وی در مقاطعی کاندیدای دبیر کلی سازمان ملل مطرح بوده و هست و کماکان خیلی از سیاسیون دنیا به وجود ایشان غبطه می خورند.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شودجعفرزاده ادامه داد: یک دغدغه ای در اذهان دوستاران دیپلماسی خارجی بود که امکان دارد سرگرم شدن وزیر امور خارجه کشورمان به مباحث لوزان و ژنو وی را از مسائل منطقه ای غافل کند اما موفقیت وی در دیپلماسی پاکستان و یمن می تواند از شواهد عینی اشتباه بودن این فکر باشد.

وی با اشاره به سیاست قوی دیپلماسی منطقه ای دکتر ظریف،افزود: این امر نشان می دهد آنقدر وزن دیپلماسی خارجی ما بالا است که صرف یک مذاکرات هسته ای نمی تواند این وزارتخانه را فلج کند و توان دستگاه دیپلماسی ما این توازن منطقی را می تواند مدیریت کند و دیدیم که بلافاصله هم در بحث عربستان و هم در بحث پاکستان و هم در بحث یمن به راحتی ورود کردند و به لطف خدا به نقاط خوبی هم داریم می رسیم، بنابراین من خودم به شخصه به وجود چنین مرد بزرگی افتخار می کنم.

جعفرزاده ایمن آبادی عنوان داشت: وزارت امور خارجه ما توانست در دیپلماسی منطقه ای عملکرد مثبتی داشته باشد، این باعث شده خیلی از کشورهای منطقه که سرکش و خودسر بودند به نوعی تحت پرچم وزارت خارجه قرار گیرند این را می شود به عنوان یک دیپلماسی موفق از مردی نام برد که همزمان می تواند هم در سطوح بین المللی و هم در کشورهای همسایه بازیگردان خوبی باشد.

وی در رابطه با مساله فرودگاه جده نیز عنوان داشت: باید اجازه دهیم دستگاه دیپلماسی ما به صورت عاقلانه و منطقی عمل کند و تصمیم از روی احساس نباشد.

نماینده مردم رشت گفت: عده ای صرفا دنبال این هستند که دولت برای انتخابات هیچگونه پوئن مثبتی نداشته و بی جهت دنبال غلط املایی هستند، می توانم عبارت کافر همه را به کیش خود پندارد را بگویم، چون خودشان برای انتخابات تخلفات گسترده ای می کردند تصورشان این است که همه دولت ها چنین رفتاری دارند، ما تا الان از این دولت شواهدی مبنی بر تخلف رفتار انتخاباتی ندیدیم./برنا

Share