جعفرزاده:با استانی شدن انتخابات سطح نخبگی مجلس افزایش می یابد

بهتر است ترکیبی از انتخابات بومی – محلی، منطقه‌ای، استانی و ملی داشته باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه تلفیقی از انتخابات بومی، منطقه‌ای، استانی و ملی بسیار مناسب است، گفت: در این مدل هم سطح مشارکت کاهش نخواهد یافت و هم سطح فنی و نخبگی مجلس افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: استانی شدن انتخابات محاسن زیادی دارد و سبب می‌شود که سطح نخبگی مجلس افزایش یابد و افراد فنی‌تر و حرفه‌ای‌تری وارد مجلس می‌شوند.

jafarzade8c36fbوی برهمین اساس تاکید کرد: البته در این زمینه باید به گونه‌ای عمل شود که مشارکت عمومی کاهش نیابد و دغدغه مردم این نباشد که کسانی به مجلس را می‌یابندکه به آنها توجهی ندارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: شاید انتخابات بومی – محلی تا یک حدی خوب بود و آن هم تاثیر این انتخابات بر افزایش مشارکت مردم بود اما در این مدل، گزینش افراد براساس معیارهای محلی انتخاب می‌شدند و در واقع آن نماینده تنها به همان روستا و یا حوزه انتخابیه تعلق داشت. در حالی که اینجا ایران است.

جعفرزاده با بیان اینکه تلفیقی از انتخابات بومی، منطقه‌ای، استانی و ملی بسیار مناسب است، گفت: در این مدل هم سطح مشارکت کاهش نخواهد یافت و هم سطح فنی و نخبگی مجلس افزایش می‌یابد.

«اگر انتخابات بخواهد از حالت کنونی خود خارج شود، بدون وجود احزاب مناسب نیست. در واقع اگر احزاب نباشند، مشکلات دیگری بوجود می‌آیند و شاید در روزهای منتهی به انتخابات موجی راه بیفتد و افراد در همان ۴۸ ساعت آخر تکنیکی بزنند و مردم را احساساتی کرده و انتخاب شوند، بنابراین نبود احزاب برای گونه انتخابات ضربه است.»

وی با تاکید بر اینکه بهتر است، ترکیبی از انتخابات بومی – محلی، منطقه‌ای، استانی و ملی داشته باشیم، گفت: با این روش رای‌دهندگان تمام انگیزه‌ها را خواهند داشت؛ در واقع بومی انتخاب می‌کنند تا مشکل روستایشان حل شود، منطقه‌ای انتخاب می‌کنند تا در جهت ارتقای بخش و تبدیل آن به شهرستان گام برداشته شود و ملی انتخاب می‌کنند تا نماینده مورد نظرشان بتواند در برابر تهدیدات بین‌المللی قاطعانه بایستند.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

 /تسنیم

Share