آیت‌الله قربانی در نماز جمعه رشت:

بساط حکومت عربستان با اعدام شیخ نمر برچیده می‌شود/مذاکره زیر شبح تهدید معنا ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله قربانی تصریح کرد: سران عربستان باید بدانند اگر بخواهند افرادی مانند شیخ نمر را اعدام کنند بساط حکومت این کشور برچیده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به حضور سه میلیون نفر زائر در بارگاه امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: تعداد ۷۰ نفر در یک بمب‌گذاری به شهادت رسیدند.

همکاری و همگرایی روحانیت در کنار معلمان هدف آرمانی انبیاء استوی ادامه داد: آنها که زائران امام کاظم (ع) را به شهادت می‌رسانند مسلمان نیستند و نمی‌توانند از زیارت شیعیان جلوگیری کنند.

آیت‌الله قربانی به سالروز رحلت آیت‌الله بهجت اشاره کرد و افزود: آیت‌الله بهجت سالک راه خداوند بود و یکی از عالمای بزرگ گیلان محسوب می‌شود.

* آیت‌الله نمر به دلیل بیان حق گرفتار زندان آل‌سعود شده است

امام جمعه رشت با بیان اینکه آیت‌الله شیخ نمر روحانی بزرگوار عربستان به خاطر بیان حق، طرفداری از عدالت و مبارزه با ظلم گرفتار زندان آل‌سعود شده است، تصریح کرد: آمریکا برای اعدام شیخ نمر به عربستان چراغ سبز نشان داده است.

وی، راهپیمایی دنیای اسلام و از جمله تظاهرات در حوزه علمیه قم در جلوگیری از اعدام شیخ نمر را تأثیرگذار خواند و بیان کرد: عربستان تاکنون از اعدام شیح نمر صرف نظر کرده است.

آیت‌الله قربانی تصریح کرد: سران عربستان باید بدانند اگر بخواهند افرادی مانند شیخ نمر را اعدام کنند بساط حکومت این کشور برچیده می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حضور رئیس جمهور عراق در ایران نشان‌دهنده بیداری اسلامی در منطقه است، تأکید کرد: پس از سرنگونی صدام حکومت مردمی در عراق تشکیل شده است.

* مذاکره زیر شبح تهدید معنا ندارد

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری به مذاکره‌کنندگان ایرانی با ۱+۵ اشاره کرد و گفت: مذاکره زیر شبح تهدید معنا ندارد و اگر ۱+۵ بخواهند تهدید کنند و بگویند تمام گزینه‌ها روی میز است دیگر نمی‌توان مذاکره کرد.

آیت‌الله قربانی متذکر شد: اگر مذاکره‌کنندگان می‌بینند به آنها فشار وارد می‌شود و کشورهای دیگر می‌خواهند نظر خود را تحمیل کنند میدان مذاکره را ترک کرده و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در میدان نظامی پاسخ آنها را می‌دهند.

امام جمعه رشت به حضور سران کشورهای منطقه در کمپ دیوید و ملاقات با اوباما رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: اوباما در تلاش است سلاح‌های خود را به کشورهای منطقه بفروشد و خاک بر سر سران این کشورها که خود را در مقابل استکبار ذلیل کردند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مصر مبنی بر تخریب ۸۰ درصد از تونل‌های فلسطینیان در مرز این کشور با غزه، اظهار کرد: روسای کشورهای اسلامی برنامه‌های رژیم صهیونیستی را انجام می‌دهد و این موضوع مایه شرمندگی است.

* کشاورزان با صرفه‌جویی در مصرف آب با مسئولان همکاری کنند

آیت‌الله قربانی به دومین مرحله آب‌گذاری سد سفیدرود در کانال‌های کشاورزی گیلان اشاره کرد و افزود: شالیکاران با آب رهاسازی شده شالیزارها را نشاء کنند.

امام جمعه رشت با تأکید بر صرفه‌جویی و نوبت‌بندی آب برای آبیاری شالیزارها، تأکید کرد: کشاورزان با مسئولان همکاری کنند تا امسال محصول خوبی برداشت شود.

وی در ادامه به استعدادهای درونی افراد اشاره کرد و گفت: خداوند برای رسیدن انسان به کمال راه‌هایی را قرار داده و اگر افراد این مسیرها را بپیمایند به کمال ممکن خود نائل می‌شوند.

* عقل، پیامبران و امامان راه‌های هدایت بشر

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه خداوند عقل، پیامبران و امامان را برای هدایت بشر قرارداده است، تصریح کرد: عقل بر اثر تربیت و محیط رنگ می‌گیرد و خوب را جای بد می‌بیند و برای اینکه اشتباه از عقل گرفته شود خداوند پیامبران را فرستاده است.

امام جمعه رشت، کشتار دنیای عرب با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن را از جمله اشتباه عقل خواند و یادآور شد: مردم یمن می‌خواهند سرنوشت خود را تعیین کنند اما عربستان با اتحاد کشورهای منطقه به این کشور حمله کرده است.

وی با اشاره به اینکه استکبار با در اختیار داشتن امپراطوری رسانه‌ای اعلام می‌کند یمن باید زمین سوخته شود، خاطرنشان کرد: دنیای غرب بداند با بمب نمی‌توان فکر مردم را تغییر داد.

/فارس

Share