برپایی نمایشگاه تصویرسازی «کلاژینه» در گالری سفید بوم رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نمایشگاه تصویرسازی آثار سمیرا صفاری، هنرمند گیلانی، با عنوان کلاژینه و بن مایه طراحی و نگاهی نو به تصویرسازی، متشکل از ۱۵ تابلوی جدید وی شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۴، همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) در نگارخانه سفید بوم رشت افتتاح می گردد. سمیرا صفاری، متولد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نمایشگاه تصویرسازی آثار سمیرا صفاری، هنرمند گیلانی، با عنوان کلاژینه و بن مایه طراحی و نگاهی نو به تصویرسازی، متشکل از ۱۵ تابلوی جدید وی شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۴، همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) در نگارخانه سفید بوم رشت افتتاح می گردد.
۷۴۶g0v1eسمیرا صفاری، متولد ۱۳۶۳، کارشناسی ارشد ارتباط تصویری، دارای سابقه یک دهه فعالیت در حوزه طراحی گرافیک، تدریس و تحقیق بوده و تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی عکس، گرافیک، تصویرگری در تهران، تبریز، یزد، اصفهان، گیلان شرکت نموده است.
وی با اشاره به هنر معاصر، گفت: طراحی با هویتی مستقل از نقاشی، در قرن ۱۷ میلادی مطرح شد و از قرن ۲۰ میلادی به خودی خود با عنوان یک هنر یاد می شود. در حال حاضر شاهد جریانی هایی نوین شامل تکنیک های متفاوت در مجامع بین المللی هستیم. به این منظور تصویر سازی با پایه طراحی را در نظر گرفتم که آثار کم‌تری از این دست را در ایران شاهد بودیم.
صفاری افزود: امروزه و در ایران، هنرمندان شهرستان ها در حاشیه هستند، در صورتی که به علت دیدگاه های متفاوت پتانسیل ارائه آثار خلاقانه را به خوبی دارا می باشند و بها دادن به این امر می تواند نتایج جدید و منحصر بفردی را حاصل نماید. برپایی این نمایشگاه در رشت سبب شده تا به دور از چالش های ناشی از سلیقه بازار در پایتخت به خلق آثار خود پرداخته و به دنبال ارائه بحث های زیبایی شناختی خاص خود باشم.
این گرافیست گیلانی اضافه کرد : نمایشگاه جاری اولین ارائه با چنین روشی در استان گیلان است و به نوعی جریانی نو در هنر معاصر محسوب می گردد.
گفتنی است این نمایشگاه تا ۱۶ ام ماه جاری، در گالری سفید بوم، واقع در رشت، خیابان امام خمینی، خیابان بحرالعلوم، روبروی بانک سینا، ساختمان تلفنخانه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ برپا می‌باشد. همچنین مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۸الی ۲۰ برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است. ضمنا بخشی از عواید این نمایشگاه به کودکان محروم جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) اختصاص می یابد.

Share