مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان

برخی از جوانان در فتنه ۸۸ با بی خبری وارد صحنه ضد ارزشی شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه برخی از جوانان در فتنه ۸۸ با بی خبری وارد صحنه ضد ارزشی شدند، اضافه کرد: دانشجویان افرادی حقیقت پذیر و روشنفکر و اهل معرفت هستند و قشر دانشجو برای غربی ها ارزش بمب اتم را دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه هم اندیشی ائمه جماعات دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گیلان، با حضور ۱۱۰ نفر از از ائمه جماعات دانشگاههای این استان ، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
IMG_3300در این جلسه حجت الاسلام قاسم قاسمی، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن گرامیداشت ورود به ماه پر برکت شعبان، گفت: آنچه در قرآن کریم در محور نماز بحث می کند آن است که این ذکر را مانند مذکور مؤثر می داند چرا که بین ذکر و مذکور رابطه برقرار است .
وی ، ادامه داد: ائمه جماعات معمار معنوی مساجد هستند و محور کارکرد های آنها معنویت است و مساجد و دانشگاه ، کانون عظیم فرهنگی با ظرفیت بالایی است.
حجت الاسلام قاسم قاسمی،افزود: دانشگاه ها پایگاه های علمی و فرهنگی کشور در پرورش نیروهای کارآمد متعهد در راستای توسعه کشور محسوب می شوند و در حوزه معنویت ظرفیت دانشگاه های سطح استان مانند دانشگاه های دولتی، علوم پزشکی، پیام نور، تربیت معلم با پتانسیل مخاطب شناسی بسیار بالاست.
حجت الاسلام قاسمی، با برشمردن اهداف برگزاری این نشست، افزود: نشست ائمه جماعات دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گیلان به منظور دانش افزایی و تعامل افکار برگزار می گردد تا بتوانیم نقش پر رنگی را در اشاعه فرهنگ غنی مکتب انسان ساز اسلام داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، یکی از مدرسین این همایش، با اشاره به فرازهایی از بیانات و دستورات مقام معظم رهبری نسبت به جایگاه طلاب در دانشگاه ها، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب موضوع چند چرایی را برای طلاب حاضر در مراکز علمی بیان کرده است زیرا آینده کشور گره در دانشگاه ها دارد.
وی با تأکید بر اینکه طلاب دانشگاه ها باید مانند طبیب مشکلات را برطرف سازند، تصریح کرد: حب و بغض شخصی نباید در اعمال طلاب جایی داشته باشد و نباید ذهن مخاطب با شبهات حوزه های مختلف سمپاشی شود.
مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه برخی از جوانان در فتنه ۸۸ با بی خبری وارد صحنه ضد ارزشی شدند، اضافه کرد: دانشجویان افرادی حقیقت پذیر و روشنفکر و اهل معرفت هستند و قشر دانشجو برای غربی ها ارزش بمب اتم را دارند.
وی با انتقاد از اینکه برخی طلاب از زمینه سازان فتنه ملی در ایران اسلامی بودند، ابراز کرد: طلاب نباید جنبه دافعه داشته باشند زیرا هویت آنها انتصابی است و لغزش طلاب باعث بی اعتمادی قشر دانشجو می شود.
دکترکریمیان اظهار کرد: نباید تفکرات غلط در راستای اسلامی سازی دانشگاه ها حکمفرما باشد و طلاب نباید در دانشگاه ها منفعل شوند

Share