استاندار گیلان در مراسم تجلیل از مقام معلم

برای رسیدن به توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی باید برای آموزش و پرورش هزینه کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی باید برای آموزش و پرورش هزینه کنیم،گفت: آموزش و پرورش زیربنای همه ساختارهای کشور است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز، ۱۷ اردیبهشت در سی‌ویکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد مطهری که در مجتمع تفریحی و آموزشی زیباکنار بندرانزلی برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: روز معلم تجلیل از کسانی است که بهترین روزهای زندگی خود را با اخلاص در خدمت تعلیم و تربیت گذرانده اند به راستی اینان مجاهدان در راه خدا هستند.

najafi_0826وی افزود: معلمین دارای فضیلت، شرافت و منزلت هستند، معلم با کردار، اعمال و اخلاق خود مسیر درست زندگی کردن را به دانش آموزان نشان می دهد،درود بر معلمان فداکاری که جان خود را برای نجات دانش آموزان از دست دادند و به واقع درس معلمی را به همگان آموختند.

نجفی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی باید برای آموزش و پرورش هزینه کنیم،گفت: آموزش و پرورش زیربنای همه ساختارهای کشور است و انسان هم هدف توسعه و هم عامل توسعه است و کشوری که نتواند عاملش را توسعه دهد قادر به رشد و توسعه بخش های دیگر نخواهد بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تدوین برنامه مدون و مشخص برای اجرای سند تحول بنیادین از گام های توسعه است،ادامه داد:ما خوشحالیم که امسال به برکت حضور هیئت دولت در گیلان فضای جدید همدلی و همزبانی بین ملت و دولت محکم تر شده است لذا امروز این امید را در چهره گیلانیان عزیز شاهد هستیم و انشاءالله با برنامه هایی که شکل می گیرد شاهد توسعه بیشتر گیلان در بخش های جدید نظیر آزادراه، راه آهن، کشاورزی،تسطیح اراضی و فرهنگی خواهیم بود.

وی گفت: با اشاره به تولید و توزیع پیک حقوق شهروندی در سال جاری توسط آموزش و پرورش گیلان که مورد عنایت ویژه هیئت دولت قرار گرفت، بیان کرد: سالی که گذشت شاهد حضور قوی آموزش و پرورش گیلان در نمایشگاه های پژوهشی،آموزشی و هوشمندسازی بوده ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۸۲ درصد باسوادی گیلان زیبنده این استان نیست،گفت: اداره کل نهضت سوادآموزی برنامه های خوبی را در جهت ارتقای سوادآموزی در گیلان دارد.
/ایسنا

Share