با سخنرانی آیت الله عباس محفوظی

باحضور مراجع وعلما سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت در مسجد اعظم قم برگزار شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهجت پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهجت پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

mahfoozi14a278fc903eb6بر اساس این گزارش، حضرات آیات حسین نوری همدانی، سید محمد علی علوی گرگانی و عبد الله جوادی آملی و نمایندگان دیگر مراجع تقلید در این مراسم یادبود حضور داشتند.

همچنین آیات محمد تقی مصباح یزدی، سید هاشم حسینی بوشهری، عبد الله خائفی، حسن ممدوحی، مؤیدی قمی، محسن فقیهی، مرتضی مقتدایی، سید محمد جواد علوی بروجردی، سید محمد غروی، محمد علی گرامی، عباس محفوظی، حجج اسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی، ملکا، غرویان، رییس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دفاتر و بیوت مراجع و علما، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان و شاگردان حضرت آیت الله بهجت از دیگر حاضران بودند.

حاضران در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت با قرائت قرآن و ذکر فاتحه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این مرجع تقلید خواستار علو درجات آن عالم و فقیه وارسته از خداوند متعال شدند.

در این مراسم آیت الله عباس محفوظی از شاگردان حضرت آیت الله بهجت و استاد اخلاق حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و گفت: آن چه که در کنار فراگیری علم اهمیت ویژه ای دارد عمل بر اساس دانسته ها است، انسان باید عالم عامل باشد.

وی افزود: گاهی انسان ها عالم هستند اما از چیزهایی که آنان را از معرفت حق خارج می کند غفلت دارند، به عنوان مثال شخصی که زمانی در حوزه علمیه درس می خوانده کتابی به نام اسرار هزار ساله بر علیه شیعیان نوشته است که امام خمینی(ره) در رد ادعاهای آن رساله، کتابی به نام کشف اسرار را به رشته تحریر در آوردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که عمل به دانسته ها انسان را تا عرش اعلی بالا می برد، اظهار داشت: زمانی که انسان به علم خود عمل کند از فرشتگان نیز بالاتر می رود، عمل به علم نفس انسان را مؤثر و قدسی می کند.

/رسا

Share