شهردار رشت در جلسه شورای شهر مطرح کرد:

ایستگاه‌های آتش‌نشانی پاسخگوی نیاز شهر نیست/تاکید بر تمرکز زدایی و تحقق بودجه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم با بیان اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی پاسخگوی نیاز شهر نیست، متذکر شد: بر اساس استانداردهای موجود ایستگاه‌های فعلی آتش‌نشانی پاسخگوی نیاز شهر نیست و در تلاش هستیم تا در دو ماه آینده دو ایستگاه دیگر بر این تعداد بیفزاییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی ثابت‌قدم ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر با تاکید بر ضرورت تحقق بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت اظهار کرد: این بودجه باید هر چه سریع‌تر قابلیت عملیاتی یابد تا شهرداری به عنوان یک بنگاه اقتصادی بتواند فواید آن را نصیب شهر و شهروندان کند.

ثابتsabet_9653وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شهرداری تمرکز زدایی و برون‌سپاری کارها است، تصریح کرد: کیفی کردن خدمات در شهرداری‌های مناطق با بهره‌گیری از نیروهای چابک، متعهدتر گام دوم شهرداری رشت است.

شهردار رشت با اشاره به محسنات واگذاری اختیارات به شهرداری‌های مناطق، تصریح کرد: با  تمرکز زدایی و دادن اختیارات به شهرداری‌های مناطق و تسریع در ارتباط با شهروندان بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی نگاه ویژه به محلات شهر رشت و استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد را از دیگر اهداف و برنامه‌های شهرداری رشت عنوان کرد و یادآور شد: معضل آسفالت یکی از مشکلات روزمره مردم شهر رشت است که شهرداری  توجه ویژه‌ای به برطرف شدن آن دارد.

ثابت‌قدم اجرای پروژه‌های اعتمادسازی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: باید توسعه عدالت شهری را در تمام مناطق مختلف شهر رشت به طور یکسان داشته باشیم.

وی با اشاره به آرامستان‌های شهر، خاطرنشان کرد: ما نباید تنها به فکر فروش یک قطعه زمین برای دفن اموات باشیم بلکه باید امکانات و خدمات خوبی نیز در آن مکان برای شهروندان مهیا کنیم.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه موضوع تفکیک زباله و پسماند، یادآور شد: شهرداری رشت در باره این موضوعات برنامه‌هایی را به کمک سازمان فرهنگی‌ـ‌ورزشی شهرداری رشت اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی پاسخگوی نیاز شهر نیست، متذکر شد: بر اساس استانداردهای موجود ایستگاه‌های فعلی آتش‌نشانی پاسخگوی نیاز شهر نیست و در تلاش هستیم تا در دو ماه آینده دو ایستگاه دیگر بر این تعداد بیفزاییم.

ثابت‌قدم درباره برطرف شدن معضل ترافیک شهر رشت تصریح کرد: احداث پارکومتر، فیبر نوری و … از اقدام‌هایی است که می‌تواند در کنترل ترافیک شهر رشت مثمرثمر باشد.

وی بهینه‌سازی کارخانه آسفالت شهرداری رشت، راه‌اندازی پایانه‌های شهر، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و توانمندسازی بافت فرسوده شهر را از دیگر برنامه‌های شهرداری این شهر مطرح کرد.

شهردار رشت متذکر شد: امیدواریم با ایجاد درآمدهای پایدار از متکی بودن شهرداری رشت به  خلاف‌های ساختمانی بکاهیم و برنامه‌های عملیاتی شهرداری را به سرانجام برسانیم.

/فارس

Share