در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد رشت اعلام شد

افزایش ۱۵درصدی شهریه‌ از مهر ماه/افتتاح نخستین آزمایشگاه همکار استاندارد در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش ۱۵درصدی شهریه‌های دانشجویی از مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: در افزایش شهریه‌های دانشجویان، ملاک مصوبات هیئت امنای استان‌هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فریدون رهنمای‌رودپشتی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به نقش دانشگاه‌ ‌آزاد در توسعه و پیشرفت کشور به ویژه زندگی روزمره مردم اشاره و اظهار کرد: مردم باید نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در زندگی خود لمس کنند.
وی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور را یک موتور محرک برای توسعه عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های تدوین شده باید ۱۶ درصد از درآمد دانشگاه‌های آزاد جدا از دریافت شهریه‌های دانشجویی باشد.
indexاین مسئول با اشاره به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور افزود: دانشگاه آزاد با حمایت از تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه حمایت از محیط‌ ‌زیست ورود کرده است.
وی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: توسعه این شرکت‌ها راهی برای اقتدار علمی کشور است.
رهنمای‌رودپشتی درباره معضل زباله در گیلان خاطرنشان کرد: انباشت زباله در گیلان زندگی مردم شهر و روستا را پرمخاطره کرده و ورود این دانشگاه به پروژه‌های بزرگ ملی به ویژه مباحث مرتبط با حفظ محیط ‌زیست یکی از تکالیف دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی با تاکید بر ضرورت ورود دانشگاه آزاد اسلامی در پروژه‌های ملی گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با استاندار گیلان در زمینه بازیافت زباله منعقد شده است.
معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش ۱۵درصدی شهریه‌های دانشجویی از مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: در افزایش شهریه‌های دانشجویان، ملاک مصوبات هیئت امنای استان‌هاست.
وی درباره نقل و انتقالات دانشجویی اظهار کرد: در این راستا خدمات خوبی برای دانشجویان قائل شدیم و بسیاری از مشکلات برطرف شده است.
* افتتاح نخستین آزمایشگاه همکار استاندارد در گیلان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در جلسه مذکور با تبریک فرا ‌رسیدن روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، از افتتاح نخستین آزمایشگاه همکار استاندارد توسط دانشگاه آزاد اسلامی در گیلان خبر داد و گفت: این پروژه تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیک داشته و تا ۱.۵ ماه دیگر افتتاح می‌شود.
علیرضا امیرتیموری تصریح کرد: وجود چنین آزمایشگاه استانداردی برای گیلان یک نیاز و امتیاز محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت حدود ۲۳۰ نفر عضو هیئت علمی و ۱۶ هزار دانشجو دارد، خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد این تعداد از دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.
این مسئول اضافه کرد: در گذشته قاعده هرم دانشگاه آزاد اسلامی را دانشجویان کارشناسی تشکیل می‌دادند و امروز بر حسب نیاز جامعه به سمت رشد تحصیلات تکمیلی کشیده شده است.
وی به وجود حدود ۳۲۰ پرسنل در واحد رشت اشاره کرد و افزود: در مدت تصدی بنده در دانشگاه آزاد تمام بودجه سال ۹۳ دانشگاه به صورت هدفمند هزینه شده است.
امیرتیموری به تاسیس یک مرکز رشد با همکاری پارک علم و فناوری گیلان در ساختمان بلااستفاده مرکز گلسار رشت خبر داد و یادآور شد: مجوزهای لازم برای تاسیس این مرکز رشد تا ۶ ماه آینده اخذ می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در واحد دانشگاه آزاد گیلان، اظهار کرد: تاکنون در این راستا یک مرکز تست سلامت توسط همکاران تربیت بدنی و یک آزمایشگاه تخصصی چای به منظور استخراج کافئین از چای در این واحد راه‌اندازی شده است.
دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به استفاده از اموال تخصصی دانشگاه آزاد اشاره کرد و متذکر شد: این امر به صورت جدی در دستور کار تیم فعلی دانشگاه قرار دارد.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: امروز با همدلی و همزبانی هر تصمیمی که برای دانشگاه آزاد گرفته می‌شود به نفع کارکنان آن است.
در مراسم مذکور که به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم برگزار شد، ۱۲ نفر از اساتید حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تجلیل شدند./فارس

Share