اولین نشست تخصصی روابط عمومی های استان گیلان‎ برگزار شد

اطلاع رسانی، اطلاع پژوهی و اطلاع یابی سه کارکرد اصلی نهاد های ارتباطی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در اولین نشست تخصصی روابط عمومی های استان گیلان که به همت انجمن روابط عمومی گیلان، مجمع متخصصین گیلان شاخه آموزش و پژوهش ، استانداری گیلان و موسسه مطالعات راهبردی دانش یار گیل، در تالار گلستان برگزار گردید؛ اساتید، صاحب نظران، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در اولین نشست تخصصی روابط عمومی های استان گیلان که به همت انجمن روابط عمومی گیلان، مجمع متخصصین گیلان شاخه آموزش و پژوهش ، استانداری گیلان و موسسه مطالعات راهبردی دانش یار گیل، در تالار گلستان برگزار گردید؛ اساتید، صاحب۲U3A5353 نظران، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

فاطمه قدیمی،:توسعه ارتباطات زیر بنای توسعه اجتماعی است
فاطمه قدیمی، دبیر علمی اولین نشست تخصصی ” نقش روابط عمومی در توسعه اجتماعی ” ضمن ابراز خرسندی از حضور موثر کارگزاران روابط عمومی در این نشست تخصصی، گفت: کیفیت ارتباط بین سازمان و عموم افرادی که با آن سر و کار دارند، عامل اساسی در تحقق اهداف سازمان و ارتقاء جایگاه آن است.
وی توسعه علوم ارتباطی را زیر بنای توسعه اجتماعی بر شمرد وخاطرنشان کرد: در عصر حاضر، اگر نگوییم ارتباطات اولین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است، اما به جرأت می توان گفت؛ یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و زیربنای سایرعلوم قرن حاضر است.
دبیر ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت همچنین با اشاره به وظیفه برجسته مدیریتی روابط عمومی ها در حل مشکلات هر سازمان و گروه های مرتبط با آن، افزود: روابط عمومی ها باید اطلاعات مناسب کمی و کیفی را بدون دخل و تصرف در اختیار مدیران سازمان قرار دهند تا آنان بتوانند ضمن فهم واقعی از شرایط موجود، در صدد رفع مشکلات و ارتقای سطح رضایتمندی جامعه از سازمان خود، برآیند.
وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در این صورت باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشد.
شهردار رشت:برای دستیابی به تغییرات زیر بنایی در سطح جامعه باید آموزش ارتباطات را در سطح خانواده ها نهادینه کرد
شهردار کلانشهر رشت نیز با اشاره به نقش موثر علوم ارتباطات در توسعه شهری اظهار داشت: روابط عمومی ها و سازمان های مردم نهاد، حلقه ارتباطی بین نهاد های محلی، شهری و سازمان های حاکمیتی هستند.
وی افزود: این حلقه ارتباطی در جوامع توسعه یافته با توجه وجود برنامه ریزی های آموزشی در سطح خرد و کلان در آنها، موثر تر است. در این خصوص، کارگزاران روابط عمومی می توانند نسبت به تدوین چنین برنامه هایی جهت رفع خلاء های آموزشی ، اقدام نمایند.
دکتر ثابت قدم تاکید کرد: برنامه های آموزش ارتباطی بابد در کوچکترین واحد اجتماع، یعنی خانواده نهادینه شود تا در پی آن شاهد تغییرات زیربنایی در سطح جامعه باشیم، به نحوی که هر فرد در جامعه خود یک رسانه باشد.

نایب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران:اطلاع رسانی، اطلاع پژوهی و اطلاع یابی سه کارکرد اصلی نهاد های ارتباطی است
دکتر حسین امامی، نایب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران نیز در این نشست ضمن توجه به مقوله مسوولیت اجتماعی سازمانی در روابط عمومی ها، گفت: اطلاع پژوهی و اطلاع یابی دو کارکرد اصلی نهاد های ارتباطی است.
وی در تشریح کارکرد نهاد های ارتباطی افزود: روابط عمومی ها وظیفه اصلی شناخت افکار عمومی در راستای تعهد سازمان مربوطه را بر عهده دارند و در این خصوص به فرا خورد وظایف سازمان خود، باید نسبت به جلب رضایتمندی جامعه، اقدام نمایند.
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: عملکرد هر کارگزار روابط عمومی باید مبتنی بر چشم انداز، ماموریت، اهداف استراتژیک و رسالت اجتماعی سازمان مربوطه باشد.
وی ادامه داد: مهمترین وظیفه روابط عمومی در فرایند توسعه اجتماعی مسوولیت اجتماعی سازمانی است . در این زمینه روابط عمومی ها می توانند با شناخت افکار عمومی، محیط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه به تعهدات اجتماعی سازمان خود بیاندیشند.
وی افزود: روابط عمومی ها باید اقدامات زیست محیطی را که به نوعی با سازمان خود در ارتباط است جست و جو نمایند و در گفتمان یک شهروند خوب ، اطلاع رسانی کنند.
یونس رنجکش، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز با اشاره به این مهم که رسانه یکی از ابزارهای آموزشی در توسعه اجتماعی می باشد، گفت: هدایت و رهبری جامعه جهت ارتقای سطح آموزش بر عهده رسانه ها است.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر با ایجاد تغییرات نگرشی در مدیران استان، شاهد ارتقای جایگاه روابط عمومی ها به عنوان مشاوران دستگاه های اجرایی بوده ایم به نحوی که نقش محوری آنها در تحقق اهداف سازمانی مشهود بوده است.
محمد رفیعی، ریس مجمع متخصصین گیلان شاخه آموزش و پژوهش نیز جامعه پذیر کردن یکی از کارکردهای مهم رسانه است که هم نوایی فرد با جامعه را ایجاد می نماید.
سید رضا علوی، رییس انجمن روابط عمومی گیلان، اظهار داشت: ایجاد و تحکیم روابط اجتماعی، آموزشی و تبادل نظر بین سازمان ها از مهمترین اهداف انجمن روابط عمومی گیلان است .
وی ادامه داد: در این خصوص بهره مندی از نیروهای متخصص و کارآمد در حیطه روابط عمومی حایز اهمیت می باشد.

گفتنی است: در حاشیه برگزاری این نشست که حدود ۲۵۰ نفر در آن مشارکت داشتند، پنل تخصصی و کارگاهی با عنوان ” رویکرد نوین در روابط عمومی ” با حضور دکتر حسین امامی رودسری، مدرس دانشگاه و نایب رییس انجمن متخصصان روابط عموی ایران، بر پا شد.

۲U3A5380 IMG_0895

Share