هفدهمين جشنواره تجليل از خيرين مدرسه ساز گيلان برگزار شد:

استاندار گیلان:خیران گیلانی در بین مدیران استان جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان به ضرورت تکریم خیران مدرسه ساز نیز اشاره کرد و گفت:خیران گیلانی در بین مدیران استان جایگاه ویژه ای دارند و باید تلاش شود تا منزلت اجتماعی این عزیزان حفظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هفدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز گیلان صبح امروز با حضوراستاندار برگزار jpg4011شد.

محمد علی نجفی در این مراسم با اشاره به نقش خیرین در ایجاد فضای محبت و دوستی در اقشار مختلف مردم گفت: یکی از ضروریات زندگی اجتماعی که نقش مهمی در ایجاد فضای همدلی دارد تلاش در رفع نیازمندیها و رسیدگی به افراد نیازمند است.

وی انجام اقدامات خیرخواهانه را موجب بهبود روحیه همبستگی و سلامت در جامعه دانست و افزود: در انسانها احساسات و عواطف زیبایی وجود دارد که خیران نقاشان تبلور و بروز این عواطف هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: خداوند به شما عنایات خاصی داشته است که در مسیر انجام چنین اقدامات خیری گام برداشته اید.

وی با اشاره به وجود ظرفیت بالا در خیران مقیم خارج از استان و کشور گفت: به منظور استفاده از ظرفیت خیرین گیلانی مقیم ایران و خارج از کشور جلسه ای به میزبانی اینجانب در تهران برگزار خواهیم کرد.

استاندار به ارتقای رتبه نوسازی گیلان در ساخت مدارس از رتبه ۲۱ به ۱۰ اشاره و یادآور شد: در سال ۹۳ بالغ بر ۱۰۶ مدرسه با ظرفیت ۴۶۰ کلاس درس و با ۴۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی خیرین افتتاح شده است که منجر به ارتقاء رتبه نوسازی گیلان در سطح کشور شده است.

وی با تقدیر از حضور پرشور خیرین مدرسه ساز در گیلان گفت: علیرغم حضور شما عزیزان با میانگین کشوری فاصله داریم که امیدواریم با استقبال خوبی که صورت گرفته است در آینده ای نزدیک از میانگین کشوری نیز فراتر رویم.

نجفی به تلاش ویژه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس اشاره و خاطر نشان کرد: در بخش تجهیز مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته است که انشاا… در سال جدید گام روبه رشدی انجام می گیرد.

وی به ضرورت تکریم خیران مدرسه ساز نیز اشاره کرد و گفت:خیران گیلانی در بین مدیران استان جایگاه ویژه ای دارند و باید تلاش شود تا منزلت اجتماعی این عزیزان حفظ شود.

در این مراسم معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از استاندار به جهت حضور مستمر در شورای آموزش و پرورش استان گفت: با همت استاندار موفق ترین شورای آموزش و پرورش کشور در گیلان تشکیل شده است.
کفاش با اشاره به اینکه گیلانیان در کارهای خیر همیشه پیشرو بوده اند خاطر نشان کرد: گیلانیان زیادی در سطوح مختلف کشور و خارج از کشور حضور دارند که مایه افتخار این سرزمین هستند و همگی از همین مدارس رشد و پیشرفت کرده اند.
وی آموزش و پرورش را محور توسعه و انسان سازی دانست و افزود: اگر می خواهیم مدارس شخصیت های بزرگی را پرورش دهند باید با دستان خیر خود به کمک آنها بشتابید.

در ادامه این مراسم از جمعی از خیران مدرسه ساز تجلیل شد و جمعی از خیران نیز آمادگی خود را برای ساخت مدرسه و یا اهدای زمین در مناطق مختلف استان را اعلام کردند.

jpg4012 jpg4013

Share