استاندار: پروژه احیای تالاب انزلی وارد فاز اجرایی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست مشترک کمیته مدیریت تالاب انزلی و کمیته هماهنگی آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن در ایران گفت: فازنخست مطالعات جایکا به اتمام رسیده است و از ابتدای سال ۹۴ وارد فاز اجرایی شده است. محمد علی نجفی در این نشست با اشاره وضعیت نامطلوب ساماندهی فاضلاب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست مشترک کمیته مدیریت تالاب انزلی و کمیته هماهنگی آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن در ایران گفت: فازنخست مطالعات جایکا به اتمام رسیده است و از ابتدای سال ۹۴ وارد فاز اجرایی شده است.
jpg3995محمد علی نجفی در این نشست با اشاره وضعیت نامطلوب ساماندهی فاضلاب گفت: معضلی که گیلان و شهر رشت در خصوص پیشروی فاضلاب با آن مواجه است به معضلی در سطوح ملی تبدیل شده که به صورت ضرب الاجل باید پیگیری و حل شود.
وی به سفر رئیس جمهور به گیلان و بازدید از تالاب انزلی اشاره کرد و افزود : حساسیت ها و مشکلات موجود در تالاب در این بازدید تشریح گردید و مقرر شد در توسعه استان مسائل زیست محیطی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی مدیریت فاضلاب شهری، رودخانه‌ها، پسماند و اکوتوریسم را از برنامه‌های احیای تالاب انزلی عنوان کرد و افزود: احیای تالاب در بخش اکوتوریسم نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی است.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه از سال ۸۲ مطالعات در فاز اول آغاز شد و در ابتدای امسال فاز دوم آغاز شده است باید تلاش شود تا به منظور تسریع در اقدامات با تشکیل این تیم از موازی کاری جلوگیری شود.
وی به انتظار مردم در عملیاتی شدن احیای تالاب انزلی اشاره و خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه از سوی جایکا تاکنون اقدامات خوبی در مطالعات انجام شده اما این اقدامات برای مردم عزیز استان ملموس نیست.
استاندار بر ضرورت تسریع در اجرایی شدن عملیات تالاب انزلی تأکید کرد و گفت: دستگاههای اجرایی مرتبط با بحث تالاب انزلی با اشرافی که بر مطالعات علمی صورت گرفته دارند به منظور تسریع در عملیات اجرایی تمامی امکانات لازم را به کار گیرند.
وی خواستار به کارگیری ایده های نو از سوی جایکا در تالاب انزلی شد و افزود: جایکا در کشورهای مختلف از طرح ها و تجارب خوبی برخوردار است که امیدواریم ایده های جدید موجود در دنیا در این بخش نیز عملیاتی گردد.
دکتر نجفی به آمادگی دولت در مشارکت های لازم در مسائل زیست محیطی و اکوتوریسم اشاره کرد و گفت: به منظور بهره گیری از فرصت ایجاد شده از سوی محیط زیست و نیز سازمان بین المللی جایکا باید تلاش گردد تا تعاملات مشترک به احیای تالاب انزلی منجر گردد.
در ادامه این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی حضور داشتند کوهی ساتو نماینده رسمی جایکا در تهران ، پروژه تالاب انزلی را به عنوان یکی از پروژه های خوب در دست اجرای جایکا دانست و گفت: در این میان نقش استانداری گیلان و اداره کل محیط زیست استان برای ایجاد هماهنگی های لازم در تسریع پروژه بسیار حائز اهمیت است.
وی خواستار تعامل و مشارکت دستگاهها در اجرای پروژه مذکور شد و افزود: رمز موفقیت این پروژه همکاری دستگاههای اجرایی طرف ایرانی ،تأمین آورده مالی و تشکیل دفاتر زیرکمیته ها است.
در ادامه هریک از مدیران زیرکمیته ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته،وضعیت موجود و برنامه های آینده مطالبی را بیان داشتند.

Share