از استاد احمد سمیعی گیلانی پدر ویرایش ایران تجلیل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اختصاص ۱۱ روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ۱۱ استان منتخب کشور، گفت: ششمین روز این نمایشگاه یعنی روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت به نام گیلان نامگذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اختصاص ۱۱ روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ۱۱ استان منتخب کشور، گفت: ششمین روز این نمایشگاه یعنی روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت به نام گیلان نامگذاری شده است.fazeli_2599

وی با بیان اینکه در روز گیلان برنامه‌های متنوعی مطابق فرهنگ استان برگزار می‌شود، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در روز یاد شده به معرفی عملکرد استان در حوزه کتاب، چاپ و نشر خواهد پرداخت.

فاضلی، با اشاره به این موضوع که مفاخر، سرمایه های فرهنگی استان محسوب می شوند تصریح کرد: حضور جمعی از مفاخر استان در روز یادشده ارزش بخش روز گیلان خواهد شد.

این مسئول از اعزام ۴۰ نفر از مفاخر فرهنگی استان به نمایشگاه کتاب تهران برای شرکت در مراسم روز گیلان خبر داد و اظهار کرد: همچنین از ۴۰ نفر از مفاخر گیلانی که در تهران ساکن هستند برای شرکت در این روز دعوت شده است.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه، رونمایی کتاب و نشست خبری از برنامه های روز گیلان است، تصریح کرد: در این روز از کتاب گیلانیان در دیار هند و یک کتاب از مجید دانش افراشته رونمایی می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان نیز در روز گیلان معرفی می‌شود، اذعان کرد: وضعیت نشر استان گیلان، فرصت‌ها، مزایا و آسیب‌ها نیز در قالب نمودار به نمایش عموم گذارده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: همچنین از استاد «احمد سمیعی گیلانی» از مفاخر استان در این روز تجلیل خواهد شد.

احمد سمیعی گیلانی متولد ۱۲۹۸، پدر ویرایش در ایران لقب گرفته و مترجمی استاد و نویسنده ای چیره دست است.

وی در تیرماه ۱۳۷۰ به عضویت پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آمد و درکنار حرفه ویراستاری چندین کتاب در زمینه آیین نگارش و ویرایش تألیف کرد و مقاله های ارزشمندی را در مجلات متعدد به چاپ رساند.

سمیعی به زبان و ادب فارسی، فرانسه و انگلیسی احاطه دارد و از آشنایی وسیع با جریانات ادبی اروپا بهره مند است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار خواندن، گفت و گو با جهان از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

Share