رئیس راه وشهرسازی سیاهکل:

ارتقاء کیفی راههای روستایی و گردشگر پذیر سیاهکل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به منظور ایجاد راه ارتباطی مناسب وتردد آسان و ایمن برای گردشگران و ساکنین منطقه، مرمت وبهسازی راههای روستایی وعشایری منطقه سیاهکل آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به منظور ایجاد راه ارتباطی مناسب وتردد آسان و ایمن برای گردشگران و ساکنین منطقه، مرمت وبهسازی راههای روستایی وعشایرتعریض محور سیاهکل -دیلمانی منطقه سیاهکل آغاز شد.

فریدون سیاری رئیس راه وشهرسازی سیاهکل با اعلام این خبر گفت:با هدف ایجاد  بستر مناسب راههای ارتباطی وتردد آسان وایمن برای گردشگران وساکنین منطقه، مرمت وبهسازی  برخی از راههای روستایی وعشایری منطقه سیاهکل به اجرا درآمد.

وی با بیان این که ایجاد راه های سهل الوصول می تواند برای گردشگران ،عشایر وساکنان منطقه بسیار مفید باشد، گفت: در حال حاضرعملیات تسطیح ومرمت جاده روستایی پیرکوه –پیشکلیجان وکلیشم بطول ۲۰ کیلومتر انجام شده است.

مهندس سیاری با اشاره به طبیعت زیبا و مناطق بکر وکوهستانی درسیاهکل تصریح کرد :هرگونه سرمایه گذاری در بهبود وضعیت راههای روستایی این شهرستان ضمن برخورداری ساکنین مناطق از نعمت راه ارتباطی ، رونق گردشگری را نیز به همراه خواهد داشت و می تواند پیامدهای مثبتی در سرعت بخشیدن به مبادله کالا و کاهش هزینه های آن ایفا کند به ویژه در بخش کشاورزی به عرضه مستقیم محصولات و کاهش ضایعات در مرحله توزیع محصول کمک می کند. همچنین دسترسی روستاییان به خدمات فرهنگی ، اداری ودرمانی از دیگر ارمغان های توسعه راه‌های روستایی در هر منطقه است.

مهندس سیاری با اشاره به ظرفیت محورهای ارتباطی این شهرستان بر توسعه گردشگری گفت: محور سیاهکل – دیلمان از جمله محورهای توریستی وگردشگر پذیریراست که  ارتقاء سطح کیفی آن می تواند دراین بخش بسیار مفید باشدکه در این راستا بازسازی وتثبیت رویه فاز ۲محور سیاهکل – دیلمان  بطول ۱۰ کیلومتر آغاز شد.

وی افزود: بازسازی و تثبیت رویه مسیر محور فرعی و کوهستانی سیاهکل به دیلمان با بکار گیری پدیده های نوین راهسازی، آغاز شده این در حالیست که پیش از آن  فاز ۱ این محور به طول ۱۰ کیلومتر بازیافت و تثبیت آسفالت شده بود.

وی همچنین از عملیات  بازسازی راههای روستایی ،منطقه ملومه ،گیسل و تاریک دره علیوا خبر داد و گفت:این راه روستایی بطول ۱۵ کیلومتر می باشد که با باز سازی این محور روستایی ، راه ارتباطی مناسب و تردد ایمن برای ساکنین منطقه فراهم شد

رئیس راه و شهرسازی سیاهکل در ادامه از اجرای عملیات بازسازی و مرمت راههای روستایی و عشایری منطقه بنه زمین به کمنی خبر داد و گفت: عملیات بازسازی و مرمت این راه روستایی بطول ۵۰ کیلومتر در آینده نزدیک آغاز می گردد.

Share