مرور روزنامه های صبح گیلان:

احیای یک آرزوی قدیمی مردم رشت/پیام تبریک برای بقای داماش در لیگ و ذکرچند نکته

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود از آرزوهای چند دهه اخیر مردم رشت است. رودخانه هایی که زمانی پر آب و پر از ماهی بودند اکنون به فاضلاب بیشتر شبیه هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.
ا
احیای یک آرزوی قدیمی

خزر در سرمقاله خود نوشت:احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود از آرزوهای چند دهه اخیر مردم رشت است. رودخانه هایی که زمانی پر آب و پر از ماهی بودند اکنون به فاضلاب بیشتر شبیه هستند. رودخانه هایی که به قولی آلوده ترین رودخانه های جهان نیز شناخته شدند. مردمی که در کنار این رودخانه ها زندگی می کنند به ویژه در فصل تابستان از بوی ناخوشایند فاضلاب آنها در عذابند. و در عین حال همچنان فاضلاب های شهری و کشاورزی و حتی صنعتی به داخل این رودخانه ها وارد شده تا به تالاب انزلی سرازیر شوند!

در دو دهه اخیر تلاش هایی برای نجات زرجوب و گوهررود صورت گرفت. تلاش هایی که بیشتر در حد حرف و اقدامات سمبلیک بودند و نه کاری اصولی.

پس از سفر ریاست جمهوری به گیلان، خبر رسید که ۵۰ میلیارد تومان هم برای احیای رودخانه های رشت اختصاص یافته است و این فرصتی دوباره برای نجات گوهررود و زرجوب است. فرصتی که باید آن را قدر دانست و با مطالعه ای دقیق، برنامه ای اساسی برای حل دائمی مشکل آلودگی این رودخانه به اجرا در آورد.

Pag1pdf16

تبریک برای بقا !
معین در سرمقاله خود نوشت:تیم فوتبال داماش گیلان علیرغم اینکه چهارشنبه این هفته باید در مشهد به دیدار تیم پر قدرت و مدعی سیاه جامگان خراسان برود مام با توسل به پیروزی که هفته گذشته مقابل نفت و گاز گچساران به دست اورده توانست یک هفته به پایان رقابت ها بقایش در لیگ دسته اول فوتبال کشور را تضمین کند.
این اتفاق مهم باعث شده هیات فوتبال گیلان سر از پا نشناسد و سریعا خبر تبریک بقای داماش در لیگ یک را منتشر کرد,الماسخاله گفت: بقاء نماینده فوتبال گیلان در لیگ دسته اول را به اهالی فوتبال گیلان تبریک می گویم و از هواداران گیلانی ، مسئولان استان ، بازیکنان ، کادرفنی و مدیریت باشگاه داماش گیلان بابت حمایت هایی که در فصل جاری از این تیم انجام دادند تشکر ویژه می نمایم .
همین جا لازم می دانم مخاطبان محترم را از سردرگمی نجات دهم و آن معنی و مفهوم واژه بقا است.بقا در لغتنامه دهخدا به معنای تلاش برای زنده ماندن است و در فوتبال مفهومی جز رهایی از سقوط به دسته پایین تر نه صعود به لیگ برتر!!!
یعنی جناب رییس هیات فوتبال استان گیلان به تیمی که تا همین چند وقت پیش در فینال جام حذفی شرکت کرده بود . رتبه های تک رقمی زیادی در لیگ برتر در کارنامه دارد,بخاطر اینکه موفق شد به دسته پایین تر سقوط نکند تبریک گفت,خب حق دارند بهر حال سهمیه استان گیلان در لیگ یک کمی می شد.
البته هیات فوتبال استان گیلان تاکید کرد که بخاطر سقوط چهار تیم از لیگ دسته ی اول و همچنین مشکلات مالی داماش علاقه مند نگران این تیم بودند.وی اظهار امدیواری کرد: انشاالله که در فصل آینده با پیگیری های مسئولان و مدیران و با رفع موانع موجود ، باشگاه داماش گیلان از بلاتکلیفی رهایی پیدا کند تا شاهد پیشرفت روز افزون این تیم باشیم و در سال آینده تیم داماش برای صعود به لیگ برتر بجنگد.

moe so-titled goltitled ۴۶۴۸۱

Share