اجرای طرح کارآفرینی دانش آموزی و دانشجویی سما در استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان بر اجرای طرح کارآفرینی دانش آموزی و دانشجویی در مدارس و آموزشکده های سما استان گیلان تأکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان بر اجرای طرح کارآفرینی دانش آموزی و دانشجویی در مدارس و آموزشکده های سما استان گیلان تأکید کرد .
۱رحمت علی صابری حقایق در نشست هم اندیشی اجرای طرح کارآفرینی دانش آموزی و دانشجویی سما استان گیلان  بر ضرورت اجرای طرح کارآفرینی دانش آموری و دانشجویی سما استان گیلان تأکید کرد.
صابری گفت : هدف از اجرای طرح کارآفرینی دانش آموزی و دانشجویی سما استان گیلان ، مهارت آموزی عملی دانش آموزان و دانشجویان در اوقات فراغت تابستان در حرفه ای که علاقمند بوده و شایستگی لازم را دارند ، می باشد و الزامات این طرح در خصوص معرفی ، بیمه تأمین اجتماعی ، ایمنی و حق الزحمه احتمالی بوده و جهت سوق دادن دانش آموزان و دانشجویان به این سمت ، مشوق هایی در جهت تأمین امکانات ویژه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را در نظر خواهیم گرفت.
صابری اظهار کرد : هدف ما ارتقاء مدارس و آموزشکده های سما در ابعاد مختلف از جمله کیفیت و هوشمندسازی است و در سال گذشته اجرای طرح سلامت ، توجه به زیرساخت ها و … را در الویت قرار دادیم و در سال جدید اجرای نظام مدیریت کیفیت ، راه اندازی دوره های مهارت در مدارس سما استان گیلان از اولویت های برنامه های سما می باشد و هدف ما رسیدن به سرآمدی در مدارس و مهارت ایران اسلامی است .
صابری گفت : هدف دیگر سما تبدیل شدن به یک نهاد فراخانواده است و در این راستا وظیفه اجتماعی داریم علاوه بر آموزش ، برای پرورش نیز اهمیت ویژه ای قائل شویم و حتی اهمیت بیشتری نسبت به آموزش برای آن ایجاد نماییم .
صابری ادامه داد : زندگی انسان هشت بعد دارد و برای موفقیت انسان باید همه این ابعاد متناسب با هم رشد یابند که یکی از این ابعاد آموزش و هفت بعد دیگر پرورش است . این هشت بعد شامل تحصیل و آموزش ، وضعیت مالی ، سلامت و بهداشت ، معنویات ، وجهه اجتماعی ، اوقات فراغت ، خانواده و توانمندی های حرفه ای و کار هستند .
در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان و نمایندگان سایر ادارات کل حاضر در جلسه ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح در استان گیلان به عنوان اولین استان کشور و بیان نقطه نظرات در خصوص طرح مذکور ، آمادگی سازمان متبوع خود را جهت کمک به اجرای طرح کارآفرینی دانش آموزان و دانشجویان سما در استان گیلان اعلام نمودند .

Share