استاندار گیلان خبرداد:

ابلاغ طرح جامع ویژه ماسوله با رویکرد قطب گردشگری در شمال کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان عصر امروز در بازدید از شهر تاریخی ماسوله از ابلاغ طرح جامع ویژه این شهر با رویکرد قطب گردشگری در شمال کشور با عملکرد فرا ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان عصر امروز در بازدید از شهر تاریخی ماسوله از ابلاغ طرح جامع ویژه این شهر با رویکرد قطب گردشگری در شمال کشور با عملکرد فرا ملی خبر داد.jpg3957

نجفی عصر امروز پس از  بازدید از طرح های در حال اجرا در ماسوله در نشستی که در این شهر برگزار شد گفت :بر اساس طرح جامع ویژه ماسوله که از سوی شورای عالی معماری وشهرسازی کشور ابلاغ شده است بر حفاظت از بافت تاریخی وارزشمند این شهر واستفاده از تمام قابلیتهای گردشگری آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه ویژگی های گردشگری ماسوله به دلیل تلفیق الگوی معماری_ سنتی ، رودخانه ها ،طبیعت چشم نواز و مسیرهای کوهنوردی در جهان منحصر به فرد است گفت :بر اساس این طرح باید سه نوع از گردشگری تاریخی ، طبیعی و ورزشی ماسوله گسترش یابد.
استاندار گیلان با بیان اینکه کارگروه ویژه ای به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی برای بررسی راهکارهای تسریع در حل مشکلات وتوسعه ماسوله تشکیل می شود گفت : اجرای طرح جامع ، کمک به ساخت پارکینگ طبقاتی وتوامندسازی شهرداری شهر ،دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی ،تسریع در ساخت راه ماسوله به ماجلان و اتمام پروژه دیوار حفاظتی حاشیه رودخانه از مسائل مهم این کارگروه خواهد بود.

نجفی همچنین با یادآوری حفظ میراث فرهنگی ماسوله تاکید کرد :البته سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری باید زمینه های سرمایه گذاری در این شهرک تاریخی را تسهیل کند.

نماینده فومن وشفت نیز در این نشست خواستار تعامل بیش تر سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری با مردم برای بازسازی بافت های تاریخی این شهر شد.

ناصر عاشوری تسهیل در شرایط سرمایه گذاری در ماسوله را در ایجاد اشتغال ورونق توریسم استان وکشور موثر دانست .

میر شمس مومن زاده فرماندار فومن هم با رارئه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت :ماسوله ،قلعه رودخان و شهر فومن سه ضلع اساسی گردشگری این شهرستان هستند.

در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار وجمعی از مدیران کل نیز حضور داشتند مازیار دارایی عضو شورای شهر ماسوله ،خاوری مدیرکل راه وشهرسازی و علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری در مورد مسائل مختلف مرتبط با ماسوله صحبت کردند.

jpg3959jpg3955

Share