از گوشه کنار سیاست در گیلان:

آیا نگارش این مقاله مصداق زورگیری غیرمسلحانه نیست؟/مطالباتی که با قلع و قمع حاصل نشد/وقتی عضو شورای شهر رشت دلواپس می‌شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.با ما همراه باشید.

آیا نگارش این مقاله مصداق زورگیری غیر مسلحانه نیست ؟

گوشه کنار سیاستپیرو درج خبری تحت عنوان«آقای مدیر کل خبر دارید ؟» در رسانه های استانی روابط عمومی هیات اسکواش گیلان در بیانه ای اعلام داشت:
مطلب فوق مصداق تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است .بنابر این نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع مردم شریف گیلان میرسد که برحسب قانون در همان محل خبر درج نمایید .
در ابتدا نویسنده با خطاب قرار دادن مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان مدیریت ایشان رازیر سئوال برده که از حوزه عمومی ورزش بطور کل و رشته اسکواش بطور خاص بی خبر هستند وبا مستمسک قرار دادن مسابقات قهرمانی کشور در پی اهداف شخصی خود می باشند:
آیا اگر یک هیات در برهه ای از زمان به دلایل خاصی نتواند با تمامی قوا در مسابقات شرکت نماید.متهم به عدم توجه به ورزش قهرمانی است ؟ آیا کسب یک سکو از شش سکوی ممکن کار کم اهمیتی است شاید نگارنده هنوز با اطلاعات ۱۰ -۱۲ سال پیش خود در ارتباط با اسکواش چنین قلم فرسایی و قضاوت مینمایند در سالهای نه چندان دور گیلان دربین ۶ تیم شرکت کننده مقام چهارم یا پنجم را کسب میکرد؟زمانی که تیم جوانان گیلان در بین ۲۰تیم کشور به مقام سوم رسید چرا خبری درج نکردید ؟نایب قهرمانی تیم برنج سفره درلیگ برتر کشور بخش بانوان که بیش از دو ماه از ان نمیگذرد را چرا انعکاس ندادید؟ وتحلیل نکردید؟
دربخش دیگری مسائل غیر ورزشی را مطرح نمودید مصداق آن چیست چرا کلی گویی و افترا؟
سپس به شهریه ها پرداخته اید،در مورد نحوه پرداخت شهریه نکات زیر به استحضار می رسد :
۱-پرداخت حق بیمه سالانه ۱۵ هزار تومان به حساب هیئت پزشکی استان گیلان و صدور کارت بیمه ورزشی ،هر فردی که مدعی است این مبلغ پرداخت و با عدم دریافت کارت بیمه مواجه شده است به مسئولین سالن مراجعه نماید و علت را جویا شود در حال حاضر تا زمان نگارش جوابیه حتی یک مورد اعتراضدر این زمینه نداشته ایم .
۲- پرداخت ۳۰هزار تومان حق اشتراک سالانه به حساب فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران ونه هیات اسکواش گیلان جهت صدور اسکواش کارت، این کارت جهت شرکت در دوره های آموزشی و مسابقات در سطح ملی و استانی و برخی امکانات تشویقی فدراسیون صادر می شود جهت اطلاع نگارنده کم اطلاع این متن لازم به توضیح است جهت شرکت در مسابقات آسیایی و بین المللی پرداخت دلاری حق عضویت فدراسیون جهانی اسکواش الزامی است .
پرداخت شهریه ماهانه به ازا هر ۱۲ جلسه شرکت کنندگان در دوره های آموزشی، برای هردو نفر یک مربی اختصاصی همراه با در اختیار گذاشتن راکت و توپ در طول دوران آموزش.
اما نحوه اخذ شهریه به استناد متن خبرنگار شاید محترم ، علاقمندان می توانند این مبلغ را هم در حساب هیئت بریزند و هم می توانند نقدا همین جا پرداخت کنند.هر ورزشکار موظف است تا مبلغ شهریه را در حساب مشخص شده هبات واریز نماید و در صورت وجود مشکل و یا عدم تمایل ورزشکاران برای مراجعه به بانک شهریه توسط مسئول سالن در اختیار خزانه دار هیات و با اجازه ایشان توسط مسئول سالن به حساب هیات واریز می گردد نکته حایز اهمیت اینکه مراجعه کنندگان هیچ اجباری برای دادن وجه نقد ندارند و برعکس با اصرار مراجعه کنندگان هیات ملزم به کار اضافه و واریز وجوه به حساب هیات میشود اثبات این مسئله در خود متن مقاله وجود دارد …و از برخی علاقمندان شرکت در دوره های آموزشی اسکواش هزینه ها نقدا دریافت می شود. خبرنگارمدعی است که از مسئول بخش آموزش هبات کسب اطلاع نموده است به نام د که به اطلاع می رساند که این هیات فاقد چنین پست تعریف شده ای می باشد و اگر منظور مسئول سالن در بخش آقایان است که ایشان چنین مصاحبه ای را کلا”کذب می دانند. علاوه بر این رویا پردازی های خبرنگار شاید محترم به این ختم نشده و با این نقل قول خانمی که خود را همکار خانم “الف” – مسئول بخش دختران – معرفی کرد چرا نوع همکاری ذکر نشده است ؟ همکار در کجا؟ و چرا نقل قول غیر مستقیم و با واسطه؟
سر آخر ادعای کذب دیگری مطرح شد که در تماس های مکرر رئیس هیات پاسخگو نبوده است .که مدارک مربوط به این ادعا می تواند نشان دهد این مقاله بدون غرض شخصی نگاشته شده است بر فرض محال که رئیس هیات پاسخگو نبوده نایب رئیس هیات ،خزانه دار و دبیر هیات نیز پاسخگو نبوده اند .
سر آخر آیا این مقاله به فاکتور ارائه شده توسط نگارنده مقاله ارتباطی ندارد ؟آیا طلب دریافت وجه بر اساس فاکتور( بدون پشتوانه ) ، و نگارش این مقاله مصداق زور گیری غیر مسلحانه نیست ؟
این هیات این حق را برای پیگیری از طریق قانونی بر علیه نویسنده مقاله ونه برعلیه سایت یا روزنامه منعکس کننده محفوظ می دارد
.ارتباط تنگاتنگ هیات اسکواش با اصحاب رسانه و حمایت از نوشته ها و مقالات انتقادی و مدیریت مشارکتی در هیات از اصول لاینفک این هیات می باشد .

بدهکاری چند صد میلیونی به شهرداری و مطالباتی که با قلع و قمع حاصل نشد!

روز گذشته خبری در خصوص قلع و قمع تعدادی از تابلوها و بیلیبوردهای تبلیغاتی برخی از کانونهای تبلیغاتی بدهکار به شهرداری رشت در درگاه خروجی بسیاری از رسانه ها و پایگاههای خبری استان قرار گرفت که حکایت از بدهکاری ۶ میلیارد ریالی این کانونها به شهرداری رشت داشت.( در اینجا بخوانید)

گیل خبر در ادامه نوشته است:بر اساس پیگیری ها و شنیده های این تحریریه متاسفانه این مطالبات در طی سالهای گذشته و ظاهرا بر اساس قراردادهای شبه ترکمانچایی فی مابین شهرداری با ۵ کانون تبلیغاتی حاصل شده و در طول سال گذشته هیچ اقدام نتیجه بخشی در خصوص وصول این مطالبات انجام نپذیرفته است و این در حالی است که شنیده ها از این حکایت دارد که یکی از این بدهکاران که بدهی او به شهرداری  رشت در حدود ۲ میلیارد ریال می باشد در شرف خروج از کشور است!

ظاهرا میزان و حجم اینگونه مطالبات تنها به بیلیبوردها و استندهای تبلیغات شهری محدود نگشته و در حوزه تبلیغات در تلویزیون های شهری نیز مطالبات مشابهی وجود دارد و برخی از افراد با وجود اتمام قراردادهای خود همچنان به کار در این حوزه ادامه داده و مبالغ هنگفتی به شهرداری رشت بدهکارند.

حال این سوال مطرح است در حالیکه شهرداری کلانشهر رشت طی سال گذشته از محدودیت های مالی و عدم دریافت مطالبات خود از ادارات دولتی و اشخاص حقوقی گلایه داشت و نمایندگان مردم در شورا بارها در نطق های خود از لزوم پیگیری این مطالبات سخن به میان آورده اند، چگونه است که اداره درآمد شهرداری رشت برای وصول این مطالبات در طول سال گذشته اقدام تاثیرگذاری نکرده است؟!

وقتی عضو شورای شهر رشت دلواپس می شود

jamshidi_9805رضا جمشیدی چناری عضو شورای شهر رشت که پیش از این از عدم حضور قطعی خود در انتخابات مجلس سال ۹۴ خبر داده بود به خبر مصوبه مجلس مبنی بر عدم احراز صلاحیت نمایندگان فعلی توسط هیات های اجرایی استانی واکنش سفت و سختی نشان داد و نوشت: تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته یک کاپیتولاسیون جدید و یک واکسیناسیون را رغم زدند که در نوع خویش بی سابقه است!

مصوبه ای که این بزرگواران را از بررسی و احراز صلاحیت هیات های اجرایی و نظارت استان بی نیاز می ساخت! در نگاه اول کمی احساسات بنده جریحه دار شد و با خود اندیشیدم چرا بایستی کسانی که نماینده بنده میباشند و ایستگاه آخر مطالبات مردم هستند فقط به فکر خویش و مصونیت خویش باشند و آن هم در کشوری که عدالت اسلامی از مهمترین شاخصه های آن میباشد! بنده ناخودآگاه به یاد شورای محترم نگهبان افتادم! هرگز تا این حد ضرورت وجودی شورای نگهبان را درک نکرده بودم! اگر نبود شورای محترم نگهبان، احتمالا در ماههای آتی برادران ما در پارلمان ملی گام آخر را نیز برداشته و مصوبه ای مبنی بر عضویت دایمی خویش در مجلس شورای اسلامی را ارایه میدادند! آیا بهتر نیست نمایندگان عزیزمان به جای آنکه در این ماههای باقیمانده به فکر انتخابات ۹۴ باشند طوری عمل و رفتار نمایند که انگار قرار نیست دور بعد کاندیدا شوند؟! و در این راستا لزومی هم به سوگند و توسل به ائمه اطهار  و چهارده معصوم نمی باشد! در این صورت خیلی خالصانه تر و بدون تشویش به مردم استان و شهرمان میتوانند خدمت نمایند!

این مصوبه اگر چه با واکنش سریع شورای محترم نگهبان مواجه گردید ولی در نوع خود توهینی به مردم و سایر کاندیداها و به خصوص آنهایی که در ادوار گذشته نماینده مردم بوده اند و مهمتر از همه اینها، برادران هیات های اجرایی و نظارتی محلی و استانی میباشد که در هر دوره با استناد بر اسناد و مدارک موجود اقدام به رد یا تایید صلاحیت کاندیداها مینماید و در این راه با کسی هم تعارف ندارند. دوست و برادر عزیزم جناب آقای ندیمی در مناظره تلویزیونی خویش آمار قابل تاملی را ارائه دادند مبنی بر اینکه در هر دوره حدود ۲۰۰ نماینده مجلس از راه یابی به مرحله بعد به هر دلیلی باز میمانند! این نشان میدهد که مردم و هیات های اجرایی و نظارتی در چارچوب قانون اساسی این حق را بایستی داشته باشند تا بتوانند انتخاب اصلح را داشته باشند.

پیشنهاد می نمایم آن دسته از نمایندگان محترمی که موافق این طرح بوده و به خصوص نطق نموده اند از مردم عزیزمان عذرخواهی نمایند.

نکته دیگری که به اعتقاد بنده اجحاف در حق شوراهای اسلامی شهرها و روستاها میباشد مصوبه اخیر این بزرگواران در ارتباط با لزوم انصراف اعضای محترم شوراها بدون توجه به حوزه کاندیداتوری احتمالی آنان برای انتخابات ۹۴ میباشد! نمیدانم چرا شوراها بایستی محل نگرانی این بزرگواران باشند! یا اگر هم نگران میباشند چرا به اصلاح قانون شوراها و به مدیریت یکپارچه شهری اندیشیده نمیشود تا مشکلات مدیریت شهری و نزاع های موجود خاتمه یابد! آیا کاندیداتوری احتمالی یک عضو شورا از فلان روستا یا شهر بایستی اسباب نگرانی بزرگواران باشد؟ بنده میخواهم بگویم اگر قرار است حضور عضو شورا در سنگر خدمت رسانی مدیریت شهری رانت باشد و امکان سوء استفاده را فراهم میسازد آیا عضویت خود نمایندگان در پارلمان ملی با بهره گیری از آنهمه تریبون ملی و محلی تبعیض نمیباشد! عزیزانی که به بهانه عزا و شادی و در هر مناسبتی ده ها و صدها بنر تبریک و تسلیت نثار خویش و شهروندان مینمایند!

بنده برای نمایندگان شهرم و استانم احترام قائل هستم و اعتقاد دارم این عزیزان نماینده ما و همه اعضای شورا نیز میباشند و باید طوری رفتار نمایند که موجبات غرور و خرسندی همه مردم از جمله شوراها که نمایندگان مردم در پارلمان محلی میباشند را فراهم آورند نه اینکه تحقیر عمومی ایجاد کرده و سرخوردگی القاء نمایند.

البته روی سخنم با همه نمایندگان محترم نمیباشد. قطعا خیلی از این بزرگواران مخالف طرحهای فوق الذکر بوده و همیشه در مناسبات خویش و محاسبات خویش اول از همه مردم را لحاظ نموده اند. ما در استانمان نمایندگانی داشته و  داریم که همیشه به فکر خدمت بوده اند و بدون ریا و تظاهر و با پیشه کردن تقوی الهی سر در آستان خدمت به مردم این مرز و بوم داشته اند و در همین جا لازم است از این بزرگواران تشکری نیز داشته باشم.

دانش آموزان سیاهکلی به افراد سیگاری گل هدیه دادندsiitled

به مناسبت هفته سلامت و تندرستی؛ جمعیت هلال احمر شهرستان سیاهکل طرح ملی محله ای عاری از دخانیات را با حضور دانش آموزان در سطح این شهر برگزار کرد.
در این طرح دانش آموزان به هر یک از افرادی که سیگار میکشیدند یه شاخه گل تقدیم کردند و از آنان خواستند که دیگر سیگار نکشند.

نکته جالب در این روز خاموش کردن سیگار توسط افراد سیگاری پس از درخواست این نوجوانان دختر و پسر سیاهکلی بود.

امید که نه تنها یک ساعت و یا یک روز؛ بلکه تمام طول زندگی هموطنانمان بدون دخانیات زندگی سالمی و با نشاطی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار درسیاهکل، در این طرح دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید هاشمی نژاد کرفپشته حضور داشتند.

تبدیل پل خشتی چمارسرا به محلی برای انباشت زباله

شهرستان رشت از مکان های تاریخی بهره می برد که دارای قدمت چند صد ساله و بیشتر هستند و بسیاری از مکان های تاریخی که نام برده می شوند به دلیل عدم دسترسی گردشگران به مسیرهای منتهی به مکانها و عدم وجود تابلوهای راهنما ، مورد بازدید قرار نمی گیرند .

۲۰۱۵۰۳۲۷_۱۲۲۷۴۹از سوی دیگر مکان هایی نیز در شهر رشت وجود دارند که در گذشته در لیست اماکنی که باید مورد حفاظت قرار گیرند توسط میراث فرهنگی ثبت شده اند اما متاسفانه هیچ گونه تلاشی برای حراست و نگهداری از این اماکن صورت نمی گیرد .

رشت پرس در ادامه نوشته است:پل خشتی چمارسرای رشت یکی از این آثار تاریخی است که به دلیل عدم توجه ی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در حال تخریب می باشد و اطراف این پل به مکانی برای ریختن زباله و نوخاله های ساختمانی تبدیل شده است .

این پل  که توسط حاکم خسروخان گرجی بین سالهای ۱۲۳۰-۱۲۳۴ هجری قمری ساخته شده و مدتها شاهراه ارتباطی بین رشت-فومن بوده و محل گذر بسیاری ازسرداران نهضت جنگل از جمله میرزا کوچک خان جنگلی  نیز بوده است ، با ساخت پل جدید و  روگذر شهدای گمنام رشت و در حد فاصل بین  بقعه ی دانای علی (ع) و میدان شهدای گمنام قرار گرفته و از نظرها پنهان گشته است  ودر حال تخریب میباشد.

جای بسی تاسف است که این اثر با شماره ۲۳۷۶ درمورخ ۱۳۸۷/۰۵/۲۵ در سازمان میراث فرهنگی  کشور ثبت شده است در زیر تلی از علفهای هرز و در احاطه یلوله های مختلف آب و فاضلاب قرار گرفته و کسی به فکر آن نیست .

آیا اداره ی کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان که متولی حفظ و حراست از چنین اماکن تاریخی است نباید نظری به این مکان داشته باشد و اگر این پل در واقع دارای ارزش تاریخی چندانی نیست پس چرابه ثبت این سازمان درآمده است ؟

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share