سام سکوتی

آیا برای تایید صلاحیت ها هم ملاک، حال فعلی افراد است؟!

آیا برای تایید صلاحیت ها هم ملاک، حال فعلی افراد است؟! مدتی است که عده ای در کشور در هر زمان که لازم می شود با جمله ای از حضرت امام دیگران را وادار به سکوت در مقابل تخریب چهره ها و شخصیت هایی می کنند که امام بیشترین تعریف ها و تمجید ها را […]

آیا برای تایید صلاحیت ها هم ملاک، حال فعلی افراد است؟!
sokotipمدتی است که عده ای در کشور در هر زمان که لازم می شود با جمله ای از حضرت امام دیگران را وادار به سکوت در مقابل تخریب چهره ها و شخصیت هایی می کنند که امام بیشترین تعریف ها و تمجید ها را از آنان کرده است.مثلا زنده بودن نهضت بزرگ مردم ایران را به زنده بودن آقای هاشمی پیوند زده اند.
جمله مورد استفاده این است که ( ملاک ، حال فعلی افراد است) و بنده این روزها بیش از هر جمله این جمله کوتاه و نغز رهبر فقید را می شنوم و به نظر بسامد بالایی به دلیل شرایط کشور در روزهای نزدیک به انتخابات پیدا می کند.
اینکه ملاک،حال فعلی افراد است جمله حکیمانه ای است و احتمال انحراف در عملکرد هر فرد حقیقی و یا حقوقی وجود دارد و ما شاهد بودیم که مدیر بانکی با پوشش خاص درصف اول مناسبت های خاص ، بیت المال را هاپولی می کند و در کانادا همسایه میلیون دیلیون می شود!
دادستان تهران که روزی داد بیشتر اهالی رسانه را درآورده بود تا اینکه داد مردم را بستاند ، شستا، شصتا شرکت به بابک خان زنجانی واگذار می کرد و برای برادر رییس مجلس تله گذاشت و اخوی رییس مجلس را با شیوه ای که خود بهتر از هر کسی می دانست نقض حریم افراد است و به ناامن شدن فضای سیاسی و خصوصا سازمان تامین اجتماعی می انجامد، تخریب کرد!
معاون اول دولتی، پس از پایان مسئولیت راهی زندان می شود و اینها همه نمونه ای چند از موارد متعددی است که نشان می دهد ملاک، حال فعلی افراد است و نظام جمهوری اسلامی با احدی شوخی ندارد و در اجرای این اصل محکم پای قضیه خواهد ایستاد.
اما روی سخن این وجیزه با عزیزان شورای نگهبان است و محل بحث، آن دسته از دلسوزانی است که از سر دلسوزی در گذشته خویش عملکردی داشته اند و مدت هاست به واسطه همان فعل و قول رد صلاحیت می شوند.
آیا هنوز هم آنان که از مجلس ششم به بعد تایید نشده اند، بر همان حال سابق خود مانده اند و هیچ تغییری در آنها دیده نشده است؟
آیا شورای محترم نگهبان در این مورد هم ملاک را حال فعلی افراد می داند و سعی کرده و یا خواهد کرد حال امروز آن عزیزان را مورد بررسی قرار دهد تا شاید حال برخی از آنها خوب شده است وکسانی نمی خواهند باور کنند ( حول حالنا الی احسن الحال را که حتما سر سفره هفت سین خوانده اند) .
آیا نظام چنان ظرفیتی را نداشته است که در مدت سپری شده از آن جریان عده ای از آنان را که از مدیران خوشنام و با سابقه کشور بوده اند، با خود همراه کند؟
به نظر انتخابات پیش رو می تواند آبستن حوادث زیبایی باشد و همدلی و همزبانی ، پا را از دولت و ملت فراتر نهاده و به تمامی ارکان نظام تسری یافته و نهاد ها و سازمان های دیگر هم با تلاش خود سعی کنند این ظرفیت را در نظام اسلامی به رخ جهانیان بکشند که ما می توانیم حتی مخالفان خود را با خود همراه کنیم و جمله رهبر نظام در پیش از انتخابات خرداد ۹۲ نشان از سعه صدر بزرگان جمهوری اسلامی بود که همگان را از هر گرایش و سلیقه پای صندوق های رای کشاند.

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share