نبویان در دانشگاه گیلان:

آمریکا قداره‌بند است/ رابطه با کشورهای ۱+۵ موجب پیشرفت نمی‌شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نبویان با طرح این سئوال که چرا تحریم‌ها علیه ایران برداشته نمی‌شود؟ تبیین کرد: می‌گویند مذاکره مشکل مردم را برطرف می‌کند، چرا تاکنون حل نکرد؟ کنار آمدن با دشمن خوب نیست و رابطه با کشورهای ۱+۵ موجب پیشرفت نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه گیلان با اشاره به دلواپسی‌ها درباره بیانیه لوزان اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند که مسئولان به ما گفتند این بیانیه الزام‌آور نیست و گفتند که دغدغه دارند و به حرف دلواپسان گوش دهید.

۱۳۹۱۰۳۰۳۰۰۰۰۲۴_PhotoAوی، بیانیه لوزان را خیانت دانست و ادامه داد: ما نیز مانند رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم، اما آنها منافع ملت را دادند و حقوق ملت را نگرفتند و ما نگران هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دانشجویی درباره تعریف حقوق بشر، خاطرنشان کرد: حقوق بشر دو مفهوم دارد و در غرب به گونه‌ای تعریف شده که انسان تنها به دنبال شکم و شهوت و … است.

آمادگی نبویان برای مناظره با ظریف و عراقچی

نبویان تصریح کرد: انسان علاوه بر جسم، روح دارد و برتر از حیوانات است و امتیازها باید به روح برگردد و بنده حاضر هستم هرکس نسبت به حقوق بشر بحث علمی دارد با او مناظره کنم.

وی، خواستار مناظره علمی در بحث هسته‌ای با ظریف، عراقچی و … شد و با بیان اینکه برای موضوع مناظره ارزش قائل هستیم، در پاسخ به سئوال دانشجویی درباره آمریکا‌ستیزی، بیان کرد: پیش از انقلاب آمریکا ۴۵ هزار مستشار نظامی را در ایران مستقر کرد و اگر آمریکا ارتش سرخ را در شوروی بیرون کرد در عوض خود جای او را گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکا در دوران رژیم پهلوی ۲۰ میلیارد تومان پول ایران را گرفت و نمی‌دهد و در هشت سال دفاع مقدس پشت سر صدام ایستاد و میگ‌های آمریکایی بالای سر ما در جنگ بودند.

نبویان، حمله به هواپیمای مسافری ایران را از دیگر جنایت‌های آمریکا برشمرد و عنوان کرد: آمریکاستیز هستیم، چراکه آمریکای جنایتکار دشمن ماست و طبق فرمایش امام (ره)، آمریکا شیطان بزرگ است.

رابطه با کشورهای ۱+۵ مشکل ایران را برطرف نمی‌کند/آمریکا قداره‌بند است

وی با طرح این سئوال که چرا تحریم‌ها علیه ایران برداشته نمی‌شود؟ تبیین کرد: می‌گویند مذاکره مشکل مردم را برطرف می‌کند، چرا تاکنون حل نکرد؟ کنار آمدن با دشمن خوب نیست و رابطه با کشورهای ۱+۵ موجب پیشرفت نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به رابطه شاه خائن با آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: شاه با آمریکا رابطه داشت و ژاندارم منطقه بود؛ در آن زمان جمعیت ایران ۳۵ میلیون نفر و تعداد دانشجویان ۱۷۰ نفر بود، اما کشور پیشرفت نکرد و بسیاری از روستاها و شهرها حتی برق، آب و بهداشت نداشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با طرح این سئوال که چرا رابطه با آمریکا نتوانست مشکل ایران را حل کند، پاسخ داد: در دوران رژیم پهلوی که ایران با آمریکا رابطه داشت، کشور پیشرفت نداشت، اما امروز با وجود قطع رابطه با آمریکا به پیشرفت‌های زیادی در تمام زمینه‌ها دست یافته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه امروز ایران کشور نخست منطقه است، این سئوال را مطرح کرد که کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند امروز به کجا رسیده‌اند؟

نبویان به سئوالی درباره بلوکه شدن پول ایران اشاره کرد و متذکر شد: آنها گفتند از ۱۰۰ میلیارد دلار پول ما را که آمریکا بلوکه کرده، ۸ میلیارد دلار را قسطی پرداخت می‌کنند و بعد از توافقنامه وقتی که نفت می‌فروشید ۲۰ درصد را حق دارید به داخل بیاورید و ۸۰ درصد آن بلوکه می‌شود و با این اوصاف اکنون به جای ۱۰۰ میلیارد دلار، ۱۴۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران توسط آمریکا بلوکه شده است.

وی با اشاره به اینکه عراقچی گفته هیچ تحریمی برنداشته نشده است، اظهار کرد: آمریکا قداره‌بند است چرا باید چنین دشمنی را دوست بدانیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا دولت متن مذاکره را با مجلس در میان می‌گذارد و نظر نمایندگان در این زمینه چیست؟ گفت: دولت نمی‌خواهد با مجلس تفاهم داشته باشد و به همین منظور توافقنامه ژنو را به مجلس نیاورد.

این مسئول با بیان اینکه ۲۱۳ نماینده در زمینه توافقنامه مذکور نامه‌ای را امضا کردند، افزود: دولت اهل اجرای قانون نیست و با مجلس تعامل نمی‌کند.

نبویان، احترام به مردم و گفتن واقعیت به آنها را امری ضروری دانست و عنوان داشت: ‌می‌گویند قرار است تمام قطعنامه‌های قبلی را لغو کنند و قطعنامه‌ جدید تحت ماده فصل ۷ منشور سازمان ملل تصویب شود، اما آمریکا می‌گوید ابتدا باید به تعهداتی که دارید عمل کنید تا بعد یک قطعنامه‌ جدید بنویسیم.

وی ادامه داد: ماده فصل ۷ همان فصلی است که عراقچی می‌گفت هر کشوری تحت آن قرار گیرد حتماً وارد جنگ می‌شود و ما می‌‌خواهیم با مذاکره از این کار جلوگیری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس، نظر عراقچی را رد کرد و یادآور شد: فصل ۷ چند ماده دارد و ما قبلاً تحت ماده ۴۱ بودیم که ما وارد جنگ نمی‌کند.

وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری درباره انتخابات آینده مجلس، گفت: باید به نظر مردم احترام گذاشت و به دنبال توهین به آنها نباشیم.

نبویان با بیان اینکه مردم به هر جریانی که رأی دهند باید احترام گذاشته شود، تصریح کرد: در زمان انتخابات ریاست جمهوری، همسر هاشمی می‌گفت که من به موسوی رأی دادم و اگر رأی نیاورد تقلب شده است و اکنون جرأت نداریم بگوییم «مهدی هاشمی» می‌گوییم «م.ه».

/فارس

Share