سام سکوتی

آقایون,خانما ! گفته باشم مجلس بعدی واس ماس !!!

آقایون,خانما ! گفته باشم مجلس بعدی واس ماس !!! نام مهران مدیری همیشه سر و صدا به پا کرده است و جنس صداهای ایجاد شده هم همیشه مثبت بوده است و در بازگشت با وقفه طولانی به رسانه ملی هم موضوعی ملی را به نقد کشید که اگرچه بیشتر مردم کم و بیش از آن […]

آقایون,خانما ! گفته باشم مجلس بعدی واس ماس !!!
نام مهران مدیری همیشه سر و صدا به پا کرده است و جنس صداهای ایجاد شده هم همیشه مثبت بوده است و در بازگشت با وقفه طولانی به رسانه ملی هم sokotiموضوعی ملی را به نقد کشید که اگرچه بیشتر مردم کم و بیش از آن باخبر بودند، اما ایشان آفتاب تاباندند و صدای آنهایی که آن حوزه را خط قرمز می دانستند، در آوردند!
اما موضع این بحث اصلا مهران خان مدیری نیست و اون واس اوناس که بحث کنند و مبارزه کنند تا آنتن را از دست ندهند.البته با توجه به نظرات مردم، آنها هم رضایت دارند و حاشیه ی در حاشیه بیشتر از طرف آنانی حاشیه نویسی می شود که خود در حاشیه ، پول های خوبی به جیب می زنند و تنها دردشان جیب خودشان است تا درد مردم!
به عنوان یک بیننده عادی می توانم ادعا کنم ( واس ماس) ، که در همه محافل رسمی و غیر رسمی نفوذ کرده است و در هر کوی و برزنی به گوش می رسد به تنهایی می تواند نشان از موفقیت این سریال پرحاشیه داشته باشد.
اما داستان ما، انتخابات مجلس است و رویکردی که جناح های سیاسی در پیش گرفته اند و هر کدام با برگزاری جلسات و نشست های رو زمینی و زیر زمینی، سعی در نشان دادن عزمی جدی برای تصاحب کرسی های بیشتر در پارلمان دارند .
جمهوری اسلامی ایران دو جناح سیاسی شناسنامه دار با عقبه سیاسی به قدمت انقلاب دارد و این دو جناح در بازه های زمانی مختلف زورآزمایی کرده و هر دوره یکی بر دیگری غلبه کرده است که این نشان از وجود ضلع سومی می داد که در هر انتخابات با توجه به قدرت تبلیغات و میزان موفقیت هر کدام از طیف های سیاسی دوگانه به آن سو متمایل شده و پیروزی هر یک از جناحین را رقم می زدند که در انتخابات خرداد ۹۲ با ایتلاف با اصلاح طلبان، خود را به عنوان جریان سوم روی زبان ها انداخت. این ضلع سوم اگرچه با حمایت تام و تمام جریان اصلاحات موفق به پر کردن صندوق ها شد، اما پیش از انتخابات و در کمپین تبلیغاتی خود سخن از شکل گیری جریانی جدید با برند اعتدال می زد که در گذشته در سخنان و منش مهندس بازرگان هم می شد چنین رویکردی را مشاهده نمود. البته اگر مجلس دوم مشروطه و نیروهای اعتدالیون در مقابل عامیون را هم در این مقال بگنجانیم، سابقه این گفتمان به یک قرن گذشته بر می گردد با تفاوت در نگرش و اشتراک نام!
حال مجلس دهم در نظام جمهوری اسلامی ایران بار دیگر امکان اعتدالی شدن دارد و در کنار دعوای سیاسی اصلاحیون و اصولیون، ضلع سومی هم سر بر آورده و ادعا می کند که مجلس دهم واس اوناس، یعنی آیا اکثریتش واس اوناس؟
آیا آنها فراموش خواهند کرد که در انتخابات ریاست جمهوری از روی شانه اصلاح طلبان موفق به دیدن افق پیروزی شدند و یا به دلیل پایگاه و جایگاه اجتماعی خود بر سر عهد نانوشته خود با اصلاح طلبان خواهند ماند ؟
آیا اعتدالیون در صورت موفقیت هسته ای و سند زدن این پیروزی به نام خود ، باز هم بر همان عهد قدیم استوار خواهند بود و سعی در ادامه ائتلاف با اصلاح طلبان خواهند داشت یا از همان مرکب سواری گرفته و شتابان به سوی بهارستان خواهند تاخت؟
این سوالات مدتی است که در محافل خصوصی و نیمه خصوصی بحث می شود و اندکی نمانده تا اضلاع رقابت انتخاباتی مشخص شود اگر چه در شهرستان ها، کم کم سخن از عدم ائتلاف به گوش می رسد و اصلاح طلبان بدون در نظر گرفتن اعتدالیون در حال رایزنی با کاندیدهای نزدیک به خود هستند.
انتخابات مجلس دهم در کنار تمامی حساسیت های هر انتخاباتی در کشور از جهت رونمایی کامل از یک جریان سوم ، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. باید نشست و دید آیا اعتدالیون موفق می شوند کشور را از دو قطبی بودن خارج کنند؟
فعلا که هر دو جناح ادعا می کنند مجلس بعدی واس اوناس و از هر آنچه که در چنته دارند استفاده می کنند تا کلش ماس ماس بشه!

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share