فرماندار لنگرود خبر داد:

یادواره شهید حسین املاکی ۹ فروردین در لنگرود برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار لنگرود از برگزاری یادواره شهید حسین املاکی در ۹ فروردین ماه جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار لنگرود از برگزاری یادواره شهید حسین املاکی در ۹ فروردین ماه ۸۰۷۸۸۰۶۴-۴۷۹۳۷۸۶جاری در این شهرستان خبر داد.

رضا جوادپور امروز با اشاره به استقبال مسافران نوروزی در این شهرستان اظهار کرد: لنگرود دارای جاذبه‌های گردشگری و سیاحتی زیادی است.

وی با بیان اینکه لنگرود دارای ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: لنگرود در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری مرکز گیلان «رشت» قرار دارد و دارای قدمت تاریخی زیادی است.

فرماندار لنگرود این شهرستان را دارای شهرهایی مانند اطاقور، کومله، چاف و چمخاله و… ذکر کرد و گفت: پل خشتی، پارک جنگلی، تالاب زیبا و طبیعی کیاکلایه، لیلا کوه و… از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لنگرود است.

وی از برگزاری یادواره شهید حسین املاکی در لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: یادواره شهید املاکی ۹ فروردین در لنگرود برگزار می‌شود و از هموطنان و شهروندان می‌خواهیم در این مراسم مهم حضور یابند.

جوادپور، شهید املاکی را از نگاه مقام معظم رهبری یک قهرمان خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفر خود به گیلان شهید املاکی که در دوران دفاع مقدس ماسک خود را به بسیجی کنار دستش داد، قهرمان خواندند.

وی آسایش و آرامش امروز جامعه را مدیون خون پاک شهدا دانست و یادآور شد: امروز باید قدردان شهدای گرانقدر باشیم و با برگزاری یادواره‌ها که ما به این مجالس نیاز داریم، بتوانیم راه آنها را تداوم بخشیم.

سردار رشید اسلام حسین املاکی پس از انجام عملیات کربلای ۲ و کربلای ۴ در عملیات کربلای ۵ با حفظ سمت، فرماندهی محور عملیاتی را در جزیره بوارین بر عهده گرفت و پس از انجام عملیات نصر ۴ شهید املاکی به سمت قائم مقام لشکر ۱۶ قدس گیلان منصوب شد.

شهید املاکی در ۹ فروردین سال ۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه عمومی سید صادق، شانه‌دری روی ارتفاعات بانی‌بنوک به همراه یاران و همرزمان شهید محمد اصغری‌خواه فرمانده گردان کمیل و شهید دکتر محمد حبیبی‌پور و شهید سید عباس موسوی و دیگر دلاوران شجاع اسلام در اثر حمله ناجوانمردانه بمباران شیمیایی به فیض شهادت نایل آمد.

حسین املاکی در نبرد و آتش حملات شیمیایی دشمن به بسیجی که ناله و استمداد کمک می‌طلبید ماسک صورت خود را برداشت و به صورت بسیجی بست و در نهایت هر دوی آنها شهید شدند.

مقام معظم رهبری در جمع مردم گیلان فرمودند: شهید املاکی شما که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود بسیجی بغل‌دستش ماسک نداشت شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش، قهرمان یعنی این./فارس

Share