با سخنرانی آیت‌الله خاتمی

یادواره شهید ابوالحسن کریمی در لاهیجان و رشت برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری یادواره شهید ابوالحسن کریمی با سخنرانی آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان در شهرهای رشت و لاهیجان خبر داد.

۱۳۹۲۰۹۲۱۰۰۰۱۶۹_PhotoAبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری یادواره شهید ابوالحسن کریمی با سخنرانی آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان در شهرهای رشت و لاهیجان خبر داد.
ابراهیم طاهرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شهادت ابوالحسن کریمی سردار حزب‌الله گیلان در ۱۳ فروردین ماه سال ۶۵ توسط منافقین اظهار کرد: شهید کریمی از پیشتازان طریق ایمان و پیشکسوتان راه جهاد در سیر تکاملی انقلاب در عصر خفقان و استبداد بود.

وی شهید کریمی را انسانی ساده توصیف کرد و افزود: رضایت خداوند برای شهید کریمی مهم بود و مخلصانه، با قصد قربت‌الی‌الله و به نیت یاری قرآن و اطاعت از ولی فقیه گام برداشت.

طاهرنژاد به بخشی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت ابوالحسن کریمی اشاره کرد و گفت: «اینجانب شهادت برادر متعهد و عزیز ابوالحسن کریمی و دیگر شهدای یک ماه و نیم اخیر را به جناب عالی و همه مردم شرق گیلان و به خصوص به خانواد ارجمند و گرامی آنان تبریک و تسلیت می‌گویم و توفیقات همگان را از خدای متعال خواهانم».

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه شهید کریمی سه مرتبه توسط دژخیمان رژیم طاغوت دستگیر شد، خاطرنشان کرد: خرداد ماه سال ۵۷ در آستانه نهضت عظیم اسلامی به رهبری امام (ره) آخرین دستگیری شهید کریمی بود.

وی رفتار شهید کریمی نسبت به محرومان را بسیار متواضع و فروتن خواند و بیان کرد: شهید کریمی در مقابل ضد انقلاب و توطئه‌گران قاطع و سازش ناپذیر بود.

طاهرنژاد از برگزاری یادواره شهید ابوالحسن کریمی با سخنرانی آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان خبر داد و تصریح کرد: غروب روز دوازدهم فروردین ماه جاری مراسم مذکور در بقعه سلیمان‌داراب در جوار مرقد میرزا کوچک جنگلی در رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان مراسم یادواره شهید کریمی در مسجد جامع لاهیجان را عصر سیزدهم فروردین ماه جاری اعلام کرد و یادآور شد: سخنران مراسم مذکور آیت‌الله شیخ علی خاتمی امام جمعه زنجان است.

 ابوالحسن کریمی در غروب ۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۶۵ توسط منافقین در کنار مسجد گلشاهی شهر لاهیجان به رگبار گلوله بسته شد و به شهادت رسید./فارس

Share