اختیار ندارم بازیکنان و کادر فنی خود را انتخاب کنم

کیروش:من را مثل گروگان نگه داشته اند/آقایان پول تیم ملی را هزینه دوستانشان کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کروش درمورد جلسه اش با کفاشیان گفت: «فکر می کردم امروز به جلسه می روم و راه حل هایی که می گویند را می شنوم. اما شفاف می گویم که الان زمان قول دادن نیست. مثل چهار سال قبل نیست که بگوییم همه چیز در لحظه آخر حل می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال در کنفرانس خبری گفت: «امروز قصد دارم به خاطر هواداران و حامیان فوتبال، حقایق را بگویم. احساس کردم باید توضیحاتی درمورد اتفاقات چند روز گذشته بدهم. ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۳ در جلسه ای با کفاشیان شرکت کردم. رئیس فدراسیون پس از این جلسه گفت که بعد از بازی با سوئد کار من با تیم ملی به پایان می رسد. در آن جلسه توافق کردیم که همکاری من با تیم ملی خاتمه پیدا کند.»
۱۴-۱۲-۲-۱۲۱۸۱۷۱۴-۱۱-۳۰-۱۱۳۷۱۰keroshاو ادامه داد: «این طور نبود که ما صبح از خواب بیدار شویم و این تصمیم را بگیریم. مجبور بودیم که تصمیم به قطع همکاری بگیریم. این تصمیم برخلاف خواسته و اراده من و کفاشیان بود. ما ناراحت بودیم که به این نتیجه رسیدیم. ولی تصمیمات را براساس حقایق موجود گرفتیم. پس از بررسی عمیق مسائل به این نتیجه رسیدیم که بالاجبار باید با تفاهم جدایی را انتخاب کنیم.»
کروش گفت: «بعد از این مسائل اتفاقی در فرودگاه رخ داد که طی آن گذرنامه من گرفته شد. این اتفاق تردیدی را که درمورد جدایی در من وجود داشت، به یقین تبدیل کرد و نشان داد که مشکلات ما عمیق است. به من قول دادند پس از بازگشت از اروپا چنین مشکلی پیش نمی آیید اما باز هم می خواستند گذرنامه من را در فرودگاه بگیرند. این اتفاق در بازگشت تیم ملی از اروپا رخ داد.»
کروش ادامه داد: «اخیرا جلسه ای هفت ساعته با کفاشیان و نماینده وزارت ورزش داشتیم و مسائل را بررسی کردیم. در این جلسه قرار شد با حل مشکلات، برنامه هایمان را تا جام جهانی روسیه پیش ببریم. امروز هم در نشستی که قرار بود در جریان راه حل های مشکلات قرار بگیرم شرکت کردم. فکر می کردم امروز با آمدن من به جلسه، راه حل ها برای طی کردن مسیری موفقیت آمیز تا جام جهانی در دست کفاشیان ببینم اما این طور نبود. بعد از اتمام این جلسه هیچ راه حلی به من ارائه نشد و با این شرایط باید بگویم که نمی توانیم به راهمان ادامه دهیم. با این شرایط، فقط به دلیل عدم موافقت هیات رئیسه با استعفای من، بنده در اینجا حضور دارم. اگر سوالی دارید که می توانم شفاف سازی کنم، بپرسید.»
کروش در پاسخ به این سوال که چرا خواسته هایش عملی نمی شود گفت: «من هم همین را می گویم. من همیشه سعی کردم بهترین تصمیم را بگیرم. من هم الان دو راه دارم. یا اینکه بمانم و به فکر افزایش محبوبیتم باشم، یا اینکه براساس تصمیمات درست پیشروی کنم. برای این کار باید برنامه ریزی وجود داشته باشد. با این وضعیت نمی شود درست پیش برویم. بعد از چهار سال، هنوز نمی دانیم چطور قرار است مخارج هتل، بلیت هواپیما و سایر مسائل چگونه فراهم شود. با این شرایط ادامه کار مقدور نیست. الان زمان وعده و قول دادن نیست. الان زمان متحد شدن است.»
کروش درمورد مسابقات ایران در انتخابی جام جهانی گفت: «باید تیم آماده ای را به مسابقات بفرستیم. باید با تیم های ازبکستان، چین، امارات، قطر و عربستان بجنگیم. از میان تیم های آسیایی، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن جایگاه خود را تثبیت کرده اند و فقط یک جایگاه دیگر برای تیم های آسیایی می ماند. من می پرسم که در چهار سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده که هنوز فراهم کردن خواسته های ما مقدور نیست؟ وقتی در مدیریت فدراسیون افرادی هستند که تلاش می کنند تا به جایگاه و آبروی شما لطمه بزنند، مقدور نیست که شما به کارتان ادامه دهید. نماد روی پیراهن تیم ملی یوزپلنگ ایرانی است. وقتی کنار این یوزپلنگ عقرب ها و مارها باشند مطمئنا یوزپلنگ منقرض می شود. حضور در تیم ملی با حضور افرادی که حضورشان فقط برای منافع شخصی است، مقدور نیست.»
کروش گفت: «افرادی هستند که سعی می کنند باعث تحریک افراد دیگر شوند. آن ها به مردم و مقامات کشور دروغ می گویند. می خواهند نام و کار شما را زیر سوال ببرند. اگر تصمیمات لازم اتخاذ نشود، مارها و عقرب ها، دیر یا زود یوزپلنگ را از پا درمی آورند. من به خاطر عشق و علاقه ای که به مردم ایران دارم، به این عشق بدهکارم و باید به کارم تعهد داشته باشم. وظیفه سنگینی روی دوش من است. من احساس می کنم که بالاجبار اینجا هستم، چون نمی دانم چطور باید مسئولیت هایم را ادامه دهم. ما فقط ۳۷ روز با اولین اردوی خود فاصله داریم.»

سرمربی تیم ملی درمورد ممنوع الخروج شدنش پیش از اردوی اتریش گفت: «می دانید که این موضوع چه لطمه روحی بزرگی به من زد. باعث آبروریزی من در داخل کشور و افکار بین المللی شد. روز اول فروردین این اتفاق رخ داد و الان که ۲۵ فروردین است هنوز این مشکل برطرف نشده است. احساس می کنم مثل یک گروگان بین فدراسیون فوتبال و اداره مالیات هستم. امروز قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی انجام شد و سرمربی تیم اول آسیا در این مراسم نبود؛ چون من مثل یک گروگان اینجا گیر افتاده ام. من بین مسئولان محترم مالیات کشور و فدراسیون فوتبال این طرف و آن طرف می روم. این وسط وزارت ورزش هم حضور دارد که نمی دانم باید چه کار کنم. »

کروش درمورد جلسه اش با کفاشیان گفت: «فکر می کردم امروز به جلسه می روم و راه حل هایی که می گویند را می شنوم. اما شفاف می گویم که الان زمان قول دادن نیست. مثل چهار سال قبل نیست که بگوییم همه چیز در لحظه آخر حل می شود. در اردوی آفریقا شرایطی پیش آمد که من و دوستانم مجبور شدیم ۶۰ هزار دلار از جیب مان هزینه کنیم. من با کفاشیان مشکلی ندارم. با او خیلی دوست هستیم اما باید راه حل پیدا کنیم. ما راه حلی برای جدایی پیدا کردیم که هیات رئیسه مخالفت کرد. قبلا قول هایی به ما داده شده. خواهش می کنم این بار تصمیمات لحظه آخری را تکرار نکنید. نمی توان آینده فوتبال را برمبنای تخیلات شکل دهیم. شک نکنید عربستان خیلی قدرتمندانه مقابل ما ظاهر می شود.»

او ادامه داد: «همه تیم ها با قدرت به مصاف ما می آیند. شما چه راه حلی برای کروش دارید؟ هنوز مشخص نیست چگونه از تیم ملی حمایت خواهد شد. انتظار دارید اجازه دهم در کارم دخالت شود؟ انتظار دارید افرادی تصمیماتی بگیرند که اطلاعاتی از فوتبال ندارند؟ این حق را دارم که پس از ۳۳ سال کال در فوتبال و ۴ سال کار در ایران تقاضا داشته باشم که افرادی که قرار است با من کار کنند را خودم انتخاب کنم.»

کروش در پاسخ به این سوال که دلیل قطع همکاری تان با فدراسیون چیست؟ گفت: «من نگفتم با تیم ملی ادامه نمی دهم. شرایطی که ما با رئیس فدراسیون توافق کردیم مورد قبول هیات رئیسه نبود و من به اینجا آمده ام تا مردم مطلع شوند که شرایط چگونه است. من با فدراسیون قرارداد دارم و تاکید می کنم که تیم ملی مورد حمایت قرار نمی گیرد.»

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آقا نکونام به کادر فنی تیم ملی اضافه می شود؟ گفت: «الان که اینجا هستم از این مسائل خبر ندارم. البته منکر حقیقت نمی شوم. بهتر است از کل جریان مطلع شوید. برنامه ما این بود که در توافق با فدراسیون، علی کریمی و جواد نکونام به کادر فنی ملحق شوند. این تصمیم را اواخر مرداد ماه گرفتیم. از آن به بعد نمی دانم چه اتفاقی می افتد.»

کروش گفت: «باید طبق قرارداد پیش برویم تا مشکلات حل شود. نمی دانم چه کسی می خواهد تصمیم بگیرد. من اختیار ندارم بازیکنان را انتخاب کنم و این حق را ندارم که افراد کادر فنی خود را انتخاب کنم. این اتفاقات شگفت انگز است. نمی توانم قبول دهم که فردی که فوتبال را نمی شناسد بگوید چه کار کنم. این دخالت مورد قبول من نیست. شما نمی توانید یوزپلنگی در قفس داشته باشید و در کنارش مار و عقرب هم باشند. در این شرایط یوزپلنگ جان می دهد. اگر این مثال را می زنم به خاطر این است که به محیط زیست علاقه دارم و نمی خواهم انقراض یک حیوان را ببینم. الان هم باید از انقراض خودم جلوگیری کنم.»

سرمربی تیم ملی گفت: «فدراسیون می تواند هر شخصی را که کفاشیان صلاح می داند انتخاب کند اما نمی توانم با این مسئله کنار بیایم که فردی کارآمد نباشد و وفاداری به تیم ملی را نداشته باشد اما کنار ما مشغول به کار شود.شخصی را نمی خواهیم که تظاهر کند سرپرست تیم ملی است. اگر بخواهم درمورد قدرت اداری این فرد صحبت کنم برمی گردد به بازی اول ما با ازبکستان در تاشکند. برای این سفر پرواز ما در یک روز مشخص شده بود اما ویزای تیم برای روز بعد از آن بود. جالب تر اینکه هتل هایی که رزرو کرده بودند برای دو روز بعد از زمان پرواز تیم بود. به همین دلیل وقتی به ازبکستان رسیدیم نمی توانستیم وارد شویم چون ویزا نداشتیم. وقتی هم که وارد شهر تاشکند شدیم با مشکلات زیادی در هتل روبرو شدیم که برای ما اتاق نداشتند. من سرپرست و مدیری نمی خواهم که دوستان خود را همراه تیم ملی بیاورد و بعد که زمان پرداخت پول توجیبی به بازیکنان و کادر فنی می شود بگوید پول ندارد چون پول ها را هزینه دوستانش کرده.»

او گفت: «یک بار هم در اندونزی باران شدیدی بارید که می خواستیم کفش مخصوص به بازیکنان داده شود و از قبل هم پیش بینی این شرایط را کرده بودم. اما آقایان پول نداشتند چون پول ها را هزینه دوستانشان کرده بودند. هزینه لیدرهایی کردند که همراه تیم به اندونزی آوردند تا در استادیوم نام او را صدا بزنند. وقتی نمی توانیم با این افراد کار کنیم ناراحت می شوند و مردم پرتغال را دزد دریایی خطاب می کنند. افرادی را هم که کار انجام می دهند خائن و جاسوس می دانند. نمی توانم با سرپرستی کار کنم که بعد از یک سال پرونده کاری اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد را بایکوت کرده بود و اگر من مشکل آن ها را پیگیری نمی کردم الان برای تیم ملی بازی نمی کردند. نمی توانم با سرپرستانی کار کنم که با تجربه ۵ هفته ای می گویند شما صلاحیت کار کردن در تیم ملی را ندارید. الان زمان اجرای تصمیمات است و نباید وعده بدهیم. نمی توانیم افرادی را بیاوریم که فقط دنبال عکس گرفتن هستند.»

/خبرآنلاین

Share