آخرین اخبار مذاکرات هسته ای:

کمالوندی:اختلافات به حداقل رسیده است/مرکل: امیدوار به توافق هسته‌ای هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه اختلافات فنی نزدیک شده‌اید؟ گفت: در پی هر جلسه‌ای یک مقداری به هم نزدیک‌تر می‌شویم، اما به هر حال کار پیچیده و سخت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی دقایقی قبل در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های صالحی و مونیز گفت: آقایان صالحی و مونیز علاوه بر شرکت در نشست وزرای خارجه، با یکدیگر به صورت جداگانه هم دیدار می‌کنند.

tim4988943وی افزود: کارهای فنی اگرچه کند، اما رو به جلو است و اختلافات به حداقل رسیده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه اختلافات فنی نزدیک شده‌اید؟ گفت: در پی هر جلسه‌ای یک مقداری به هم نزدیک‌تر می‌شویم، اما به هر حال کار پیچیده و سخت است.

 وی افزود: طبیعی است که با توجه به پیچیدگی مسایل و اینکه بررسی‌های نهایی در حال انجام است، روند کمی کند باشد. موضوعاتی که در حال بررسی است برای بلندمدت تصمیم گیری می‌شوند از این رو دو طرف حساسیت‌های خود را دارند.

کمالوندی درباره اینکه آیا امکان دارد جلسه پایانی عصر امروز یا امشب باشد، عنوان کرد: این هم موضوعی است که درباره آن صحبت می‌شود.

وی درباره اینکه در صورت عدم تفاهم چه برنامه‌ای در دستور کار است؟ گفت: هنوز کسی در این باره فکر نمی‌کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که آیا متن بیانیه آماده شده و محل اعلام آن عنوان کرد: اینها مطالبی است که درباره آن صحبت می‌شود.

مرکل: امیدوار به توافق هسته‌ای هستیم

مرکل در کنفرانس خبری مشترک با اولاند گفت که ما امیدوار به توافق هسته‌ای با ایران هستیم.

به گزارش رویترز، آنگلا مرکل امروز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در برلین درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اظهارنظر کرد.

صدراعظم آلمان که در کنار رئیس‌جمهور فرانسه سخن می‌گفت، افزود: «ما امیدوار هستیم که یک توافق حاصل شود اما هنوز این موضوع حادث نشده است».

اولاند هم در این کنفرانس خبری گفت: «مذاکرات لوزان فقط در خصوص پرونده هسته‌ای است و مسائل منطقه نبایستی به دستور کار آن وارد شود».
/فارس

Share