معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد:

کاهش سود بانکی را حتماً در سال ۹۴ دنبال خواهیم کرد و به نتیجه خواهیم رساند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پایین بودن نرخ تورم نسبت به نرخ سود تسهیلات گفت: کاهش سود بانکی را حتماً در سال ۹۴ دنبال خواهیم کرد و به نتیجه خواهیم رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پایین بودن نرخ تورم نسبت به نرخ سود تسهیلات گفت: کاهش سود بانکی را حتماً در سال ۹۴ دنبال خواهیم کرد و به نتیجه خواهیم رساند.IMG20105926

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشت: اسحاق جهانگیری امروز در حاشیه بازدید از مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو در شهرستان فیروزکوه در جمع با خبرنگاران، با اشاره به بازدیدهای خود از طرح‌های مختلف در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اظهار داشت: مجموعه کارهای انجام شده خوب و پر اهمیت بود و هرکدام می‌تواند زمینه افزایش تولید و اشتغال را فراهم کند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو خاطرنشان کرد: این برای اولین بار است که چنین مرکزی در کشور راه‌اندازی می‌شود و اقدام بسیار مهمی است؛ زیرا در کشور نیازمند نژادهای برتر و با راندمان بالا برای تولید شیر و گوشت هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت در سال جدید رونق اقتصادی را به عنوان اصلی‌ترین محور فعالیت خود قرار داده است، تصریح کرد: در سال ۹۳ به لطف خدا توانستیم از رکود خارج شویمّ اما هنوز کافی نیست و اقتصاد ایران نیازمند رونق و رشد اقتصادی است تا بتواند مشکلات تولید و اشتغال در کشور را حل کند.

ضرورت توجه به تولید داخل برای رونق اقتصادی/ نرخ سود بانکی کاهش می‌یابد

جهانگیری لازمه ورود به دوره رونق را توجه به تولید داخل عنوان کرد و افزود: توجه به تولید داخلی یکی از محورهای مهم سخنان رهبر معظم انقلاب بود که باید با تلاش در این جهت، مشکل بیکاری را رفع کرده و زمینه افزایش تولید را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای افزایش تولید داخلی، نیازمند تامین بودجه و ورود بخش خصوصی به عرصه تولید هستیم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم منابع مورد نیاز از حوزه‌های مختلف همچون سرمایه‌های بخش خصوصی، منابع نظام بانکی، منابع صندوق توسعه ملی و فاینانس خارجی فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حتی با استمرار تحریم‌ها، برای سال جاری به میزان قابل توجهی منابع خارجی و فاینانس در دسترس داریم و امیدوارم بخش خصوصی بتواند بیش از گذشته فعالیت داشته باشد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت در قانون رفع موانع تولید، مجوز افزایش سرمایه بانک‌ها را اخذ کرده است، گفت: با تحقق این امر و افزایش سرمایه بانک‌ها، نظام بانکی از قدرت تسهیلات دهی بیشتری برخوردار خواهد شد که این امر می‌تواند زمینه افزایش تولید و فعالیت بیشتر بخش خصوصی را فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به پایین بودن نرخ تورم نسبت به نرخ سود تسهیلات، بر لزوم کاهش سود بانکی تأکید کرد و افزود: این موضوع را حتماً در سال ۹۴ دنبال خواهیم کرد و به نتیجه خواهیم رساند.

Share