آخرین تحولات یمن:

پدافند هوایی یمن یک جنگنده را ساقط و خلبان سودانی آن را دستگیر کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت ۲۴ به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت ۲۴ به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

۱۰۱۳۹۴۰۱۰۶۰۰۰۱۴۵_PhotoA کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

پدافند هوایی یمن یک جنگنده سعودی را ساقط و خلبان آن را دستگیر کرد

به نقل از شبکه المنار، پدافند هوایی ارتش یمن بامداد امروز شنبه، یک جنگنده نیروی هوایی عربستان سعودی را پس از ورود به آسمان صنعاء، پایتخت یمن،سرنگون کرد.

شبکه المنار گزارش کرد که این جنگنده در منطقه «بنی الحارث» در شمال پایتخت، ساقط شد و خلبان آن که ملیت سودانی دارد بازداشت شده است.

ساعتی پس از اعلام این اتفاق، تصاویری از یمنی‌ها منتشر شد که با بخش‌های باقی‌مانده از این هواپیما عکس گرفته و منتشر کردند.

وزارت دفاع عربستان به سقوط جنگنده خود در دریای سرخ اعتراف کرد

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،‌ ساعاتی بعد از انتشار خبر سرنگونی جنگنده عربستانی در شمال صنعاء، از سقوط جنگنده «F-15-S» در آب‌های دریایی سرخ خبر داد و مدعی شد که بر اثر اختلال فنی سقوط کرده است.
یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرده است که ارتش این کشور موفق شد که پس از درخواست عربستان، دو خلبان این کشور را در آب‌های بین‌المللی با یک دستگاه بالگرد از جیبوتی کمک کند.
/فارس

Share