نوبخت عنوان کرد:

پایبندی رئیس جمهور بر وعده‌های خود/تشکیل کارگروه تخصصی دولت در سفر به گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوبخت با بیان اینکه رییس جمهوری بر وعده‌ها و قول‌های خود به مردم پایبند است، گفت: چنین جلساتی در راستای آن برگزار می‌شوند تا دکتر روحانی وعده‌هایی به مردم بدهد که از امکان اجرای آنها در زمان معین اطمینان حاصل شده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در آستانه سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به گیلان نشست توسعه و سرمایه‌گذاران استان‌ روز سه‌شنبه با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور،استاندار گیلان و تعدادی از نمایندگان و جمع زیادی از مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های توسعه‌ای سرمایه گذاری، نهادهای عمومی غیر دولتی و بانک‌های کشور برگزار شد.
۱۷۱۲۱۶محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه رییس جمهوری بر وعده‌ها و قول‌های خود به مردم پایبند است، گفت: چنین جلساتی در راستای آن برگزار می‌شوند تا دکتر روحانی وعده‌هایی به مردم بدهد که از امکان اجرای آنها در زمان معین اطمینان حاصل شده باشد.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر نحوه‌ی اجرای پروژه‌های سفر ریاست محترم جمهوری نظارت دقیق دارد گفت : اولویت طرح های توسعه ای و عمرانی برای تصویب در این سفرها بیش تر طرح هایی است که در همان سال و یا حداکثر نیمه ی سال آینده به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین به بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی حاضر در این همایش اطمینان خاطر داد : اجرای طرح هایی که توسط بخش خصوصی در این سفر قطعی شود از حمایت کامل دولت برخوردار خواهد بود و موانع سرمایه گذاری آن نیز بر طرف می شود.
دکتر نوبخت همچنین از تشکیل کارگروه های تخصصی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پیشنهاد اجرای طرح های بزرگ به بخش خصوصی در سفر به گیلان خبر داد و گفت : این کارگروه ها به منظور اطمینان خاطر از اجرایی شدن این پروژه ها تشکیل می شود.

استاندار گیلان نیز در این نشست با تشریح قابلیت های سرمایه گذاری در گیلان گفت : باتوجه به پیروزی های اخیر دستگاه دیپلماسی کشور فضا بهتری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی بوجود آمده است که این فضا فرصت مناسب در نخستین سفر استانی رئیس  جمهور در سال جدید محسوب می شود.
دکتر نجفی با ارائه ی اطلاعاتی از ۱۰۰ فرصت بزرگ سرمایه گذاری در گیلان گفت : برای اجرای پروژه های بزرگی همچون پتروشیمی این آمادگی وجود دارد تا کنسرسیومی از نهادهای بزرگ سرمایه گذاری در استان تشکیل گیرد.
وی برگزاری نشست توسعه و سرمایه گذاری را مقدمه ای برای دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور حضور در گیلان اعلام کرد و گفت : این ارتباطات به صورت وسیع تر پس ار سفر کاروان تدبیر و امید ادامه می یابد.
شکری رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز با بیان اینکه فضای کار و تلاش خوبی پس از سوی کار آمدن دولت تدبیر و امید در استان بوجود آمده است گفت : حرکت های خوبی توسط نماینده ی عالی دولت در گیلان  در سال ۹۳ آغاز شده است که قطعاً با سفر رئیس جمهور این حرکت ها تقویت می شود.
وی کاهش آمار بیکاری در استان را یکی از این دستاوردها عنوان کرد و گفت : گیلان فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله دریا، کشاورزی و گردشگری دارد و نمایندگان استان از سرمایه گذاری بخش خصوصی به جدیت حمایت می کنند.

در این نشست همچنین معاون برنامه ریزی استاندار، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و نهادهای عمومی غیر دولتی و مدیران دستگاه های دولتی در زمینه ی راهکارهای سرمایه گذاری در گیلان مطالبی را بیان کردند.

Share