مسیر بام سبز به شیطان کوه صعب العبور شد:

وقتی یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی گیلان زیبایی خود را از دست می دهد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کوه و بام سبز از مکانهای مهم تفریحی این شهرستان به شمار می‌رود و مردم و مسافرین این شهر در روزهای تعطیل در این منطقه از مسیر راه بام سبز به شیطان کوه پیاده‌روی می‌کنند اما اخیرا وجود کیوسک‌ها و دکه‌هایی برای فروش مواد غذایی نظیر تنقلات، چای و… این مسیر را صعب‌العبور کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهرستان لاهیجان یکی از شهرستان‌های استان گیلان در شمال ایران است و این شهرداری لقب پایتخت گردشگری جهان اسلام است.

۴۲۳۸۳به نقل از ایسنا, مسئولین تلاش کرده‌اند ظاهر شهر که یکی از جذاب‌ترین و توریستی‌ترین شهر گیلان شمرده می‌شود را بهبود دهند. شیطان کوه و بام سبز از مکانهای مهم تفریحی این شهرستان به شمار می‌رود و مردم و مسافرین این شهر در روزهای تعطیل در این منطقه از مسیر راه بام سبز به شیطان کوه پیاده‌روی می‌کنند و اغلب مردم و مسافرین گیلان از این پیاده‌روی خاطره‌های به یاد ماندنی دارند.

اما اخیرا وجود کیوسک‌ها و دکه‌هایی برای فروش مواد غذایی نظیر تنقلات، چای و… این مسیر را صعب‌العبور کرده است.

مریم .ق یکی از گردشگران شهر لاهیجان با بیان اینکه راه بام سبز به شیطان کوه از مسیرهای زیبای استان گیلان است که داری چشم انداز کم نظیری در دنیا است، اضافه کرد: متاسفانه اخیرا با تعدد میز و صندلی توسط دکه‌های مذکور که به فروش مواد غذایی مشغولند دیگر نمی‌توان از این مسیر لذت برد.

وی از مسئولین این شهرستان خواست تا زیبایی و امنیت گذشته این مسیر را به آن برگردانند.

وی ادامه داد: این مکان توریستی که امروزه به چنین وضعیتی تبدیل شده است، دیگر انگیزه‌ها را برای پیاده‌روی در این مسیر از بین برده است.

محدثه .م یکی از شهروندان شهرستان لاهیجان نیز از این وضعیت و استقرار دکه‌ها و وجود میز و صندلی‌های فراوان که موجب شده برخی از اراذل و اوباش در آن،جا خوش کنند ابراز نگرانی کرد و از شهرداری این شهرستان خواست تا هرچه سریعتر رسیدگی کنند.

سعید آگشته شهردار لاهیجان نیز گفت: این دکه‌ها با دستور شهردار وقت ایجاد شده است و من با وجود این دکه‌ها مخالفم.

وی اضافه کرد:برنامه داریم تا دکه‌های موجود را سامان‌دهی کنیم تا این مسیر از وضعیت بدکنونی رهایی یابیم.

آگشته تاکید کرد:اضافه شدن هر مکان جدید و یا دکه جدید ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه این مکان زیبا متعلق به بیت‌المال است و همه باید بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنند، تصریح کرد: هیچ اشتغالزایی نباید منجر به ناراحتی مردم شود و اصولا این چنین فعالیت‌هایی معنی اشتغال ندارند.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،
۴۲۳۸۰ ۴۲۳۸۱ ۴۲۳۸۲

Share