از گوشه و کنار سیاست:رکوردهایی که ظریف و کری شکستند!

هوادار اسرائیل نیستی اگر تفاهم لوزان را به هم نزنی/احمدی‌نژاد در جنگل آمازون هوادار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کمیته اضطراری اسرائیل (Emergency Committee for Israel) از لابی‌های هوادار رژیم اسرائیل در آمریکا، تلاش برای به هم زدن تفاهم لوزان را وظیفه هر عضو کنگره آمریکا دانسته که خود را حامی اسرائیل می‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:

همدلی مداحان در بیت رهبری با تیم مذاکرات هسته ای
نکته جالب توجه در شب های عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی (ره)، دعا برای سربلندی ظریف و یارانش یکی از دعاهای ثابت عزاداران بود. مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی(ره) که ۵ شب در محضر رهبر معظم انقلاب و مسئولان لشگری و کشوری برگزار شد، مداحان سرشناسی همچون حاج محمود کریمی، میثم مطیعی، محمدرضا طاهری و سعید حدادیان در پایان نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی خود برای سربلندی تیم هسته ای در مذاکرات هسته ای دعا کردند.

تلاش برای حذف رای ممتنع در مجلس علی‌رغم نظر رهبر انقلاب

گوشه-کنارure3عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس حذف «رای ممتنع» از رای گیری‌های مجلس را ضروری دانسته است. سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار گفته: نمایندگان مردم باید با اطلاعات کافی در رای‌گیرهای صحن علنی مجلس شرکت کنند، بنابراین اگر اطلاعات کافی باشد پس نیازی به «رای ممتنع» نخواهد بود. امیدوارم نمایندگان با طرح حذف «رای ممتنع از رای گیری‌های مجلس » موافقت کنند.

این در حالی است، مقام معظم رهبری پیشتر در دیدار با نمایندگان مجلس ضمن گلایه از رای ممتنع دادن برخی از نمایندگان متذکر شده بودند: «لایحه‌ای به مجلس می‌آید ـ بنده خودم هم در مجلس بودم و این موارد را از نزدیک تجربه کردم ـ وقتی که لایحه به کمیسیون داده می‌شود و در معرض دید این نماینده قرار می‌گیرد، گاهی با این لایحه مثل یک کار مربوط به شخص خود رفتار می‌کند؛ دقت می‌کند، مطالعه می‌کند، تحقیق می‌کند، با کارشناس می‌نشیند مباحثه می‌کند، مطلب را در ذهن خود به صورت محقَّق ترسیم می‌کند؛ گاهی هم نه، لایحه می‌آید یا مثلاً طرحی در مجلس می‌خواهد تصویب شود، این نماینده خیلی محتوای لایحه و طرح را نمی‌داند، خیلی احساس مسئولیت نمی‌کند، رسیدگی نمی‌کند؛ نه در کمیسیون، نه در صحن مجلس. این رأی «آری» یا «نه» او به یک چنین لایحه یا طرحی، خالی از شبهه نیست. رأی ممتنع او هم خالی از شبهه نیست. ما که نیامدیم اینجا بنشینیم “رأی ممتنع” بدهیم؛ ما آمده‌ایم بگوئیم این بشود، این نشود. رأی ممتنع مال آنجائی است که انسان زحمت خودش را کشید، کار خودش را کرد، بالاخره ذهنش به جائی نرسید؛ خب، اینجا البته انسان رأی ممتنع می‌دهد؛ مثل فقیه و مجتهدی که زحمت خودش را می‌کشد، به منابع مراجعه می‌کند، ادله‌ی اجتهادی و ادله‌ی فقاهتی را می‌بیند، بعد ذهنش به جایی نمی‌رسد؛ می‌گوید خب، اینجا احتیاط کنید؛ میگوید من رأی ندارم، فتوا ندارم. رأی ممتنع مال اینجا است؛ اما اینکه ما مطالعه نکنیم، کار نکنیم، بعد برای اینکه خودمان را اسیر «آری» یا «نه» بی‌دلیل و غیر مستند نکرده باشیم، می‌گوییم خیلی خوب، ما “رأی ممتنع” می‌دهیم! این نمی‌شود.

هوادار اسرائیل نیستی اگر تفاهم لوزان را به هم نزنی

کمیته اضطراری اسرائیل (Emergency Committee for Israel) از لابی‌های هوادار رژیم اسرائیل در آمریکا، تلاش برای به هم زدن تفاهم لوزان را وظیفه هر عضو کنگره آمریکا دانسته که خود را حامی اسرائیل می‌داند.

«آیپک» دیگر لابی صهیونیست‌ها در آمریکا هم به توافق ایران و ۱+۵ در لوزان واکنش نشان داده و گفته که سند نوشته شده در لوزان باید از فیلتر کنگره بگذرد

سرانجام نامعلوم پرونده شیرهای آلوده

وکیل پرونده شکایت از شیرهای آلوده گفت: ما شکایت کردیم که نظارتی بر تولید لبنیات حاوی روغن پالم نشده است و لبنیاتی که این روغن در آن‌ها وجود دارد بیماری‌های لاعلاج از جمله سرطان را بوجود آورده است.پیمان حاج محمود عطار وکیل پرونده شیرهای آلوده در خصوص سرانجام شکایت از دست اندرکاران تولید و توزیع این نوع شیر گفت: پرونده یادشده فعلا بصورت معلق باقی مانده زیرا قاضی‌ای که روی این پرونده اشراف پیدا کرده و به مدارک خوبی نیز دست یافته بود بدون توجه به زحمات و صرف این همه وقت ایشان عوض شد.وی ادامه داد: مقامات قضایی می‌توانستند صبر کنند ایشان در خصوص پرونده‌هایی که در دست داشت تصمیم گیری کند سپس وی را جابجا کنند و یا می‌توانستند این پرونده‌ها را نیز با قاضی به هر شعبه‌ای که منتقل شده بود ارجاع دهند و بعد تعیین تکلیف می‌کردند اما با روش نادرستی که در دادگاه انجام شد معلوم نیست پرونده شیرهای آلوده به کجا بیانجامد.

زیباکلام: وعده های روحانی اقتصادی بود

صادق زیباکلام در پاسخ به این سوال که به نظر شما در سال ۹۳ چه میزان از عده‌های دولت روحانی محقق شد، گفت: وعده‌های دولت روحانی اغلب در مورد وضعیت اقتصادی کشور بود و کمتر شاهد وعده‌هایی در خصوص توسعه سیاسی کشور از سوی این دولت بوده‌ایم بنابراین دولت خیلی در زمینه توسعه سیاسی موفق نبود. وی افزود: بر همین اساس بیشتر تلاش‌های دولت هم در رابطه با مسائل اقتصادی معطوف بود، البته آقای روحانی در دوران انتخابات وعده‌هایی در مورد رفع فضای امنیتی از دانشگاه‌های کشور داد که انصافا باید گفت کارنامه دولت در تحقق این وعده کاملا مثبت بوده است.وی افزود: در موضوع زندانیان و مسئله حصر کارنامه دولت روحانی منفی است، اما این را هم نباید فراموش کرد، که اگرچه در این زمینه همه انتظارات از دولت است، اما در واقع همه اختیارات در این خصوص در دست دولت نیست. با این حال در همین اندازه، همه از سوی برخی صاحب‌نظران این احساس وجود دارد که دولت در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام نداده است.

میزان قاچاق کالا به کشور چقدر است؟

پورابراهیمی عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به اینکه متاسفانه استفاده از کالای داخلی به یک ضد فرهنگ تبدیل شده، افزود: مردم تصور می کنند کالای خارجی بهتر است گرچه در بعضی موارد ممکن است کیفیت و یا قیمت بهتری داشته باشد اما عملا آثار سو و مخربی در حوزه های مختلف مثل اقتصاد دارد ولی با این وجود از کالای خارجی استفاده می کنند و این نیازمند یک فرهنگ سازی جدی و کار پایه ایی در کشور است که در ارتباط بین اقتصاد و فرهنگ می توانیم انجام دهیم.نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تشریح کرد: اخیرا آماری در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) منتشر شد که سالی ۲۰ میلیارد دلار ارزش واردات کالای قاچاق به کشور است و اگر این درست باشد یعنی چیزی نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برابر با کل مالیات کشور و فروش نفت خام ارزش کالای قاچاق وارد شده به کشور است و این جدای از کالاهایی است که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند.

راه اندازی کمپین «سین هشتم» برای بی‌خانمان‌ها

سرپناه برای بی‌خانمان‌ها «سین هشتمی» است که امسال به سفره نوروزی خانواده‌های نوع‌دوست ایرانی افزوده شده است.«سین هشتم» کمپینی بشردوستانه است، که به ابتکار رخشان بنی اعتماد، ناصر تقوایی، پرویز پرستویی و رضا کیانیان، از چهره‌های برجسته سینمای ایران، راه اندازی شده تا سرپناهی برای کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌های ایران ساخته شود.این سینماگران گفته‌اند با فروش جوایز دریافتی خود، نخستین گام را در راه پیشبرد این هدف برداشته‌اند.

وزارت نیرو : میزان آب رودخانه‌ها نصف شد

وزارت نیرو با اعلام کاهش ۵۰ درصدی روان آب ها در کشور گفت: برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی باعث جذب روان آب ها شده است.حمید چیت چیان با اعلام اینکه ذخیره آب سدها حدود ده میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب است که ۱۷ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال کاهش نشان می دهد گفت: میانگین بارش ها در سال آبی جاری ۲۳ درصد کاهش یافته است.وزیر نیرو اظهارداشت:‌ همچنین میزان روان آب رودخانه ها به دلیل تاثیر شرایط اقلیمی و برداشت های بی رویه آب های زیرزمینی، ۵۰ درصد کاهش نشان می دهد. به خاطر تغییرات اقلیمی بیشتر بارش ها در کشور به صورت باران است و بارش های برفی کاهش نشان می دهد و دفعات بارش نیز بیشتر شده که در کاهش روان آب ها در رودخانه ها موثر بوده است.

جانشین رئیس پلیس دوبی : ما ایرانی ها را به راه مستقیم بازمی‌گردانیم

جانشین رئیس پلیس دوبی امارات عربی متحده در سخنان اهانت آمیزی مدعی شد کشورهای عربی باید ایرانیها را به آنچه راه درست خواند بازگردانند.ضاحی خلفان در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: ما ایران را به دین واقعی و صراط مستقیم باز خواهیم گرداند.خلفان افزود: ای رسول الله ، ما فارسها را به راه مستقیم باز خواهیم گرداند و ایران را به دین حنیف باز می گردانیم.
صدور حکم زندان و شلاق برای ۵ کارگر معدن چادرملو!

حکم اولیه دادگاه ۳۰ کارگر معدن چادرملو که در پی اعتراضات سال گذشته در این معدن با شکایت کارفرما با اتهام «اخلال در نظم و جلوگیری از احقاق حق دیگران» به دادگاه رفته بودند صادر شد و بر اساس آن ۵ نفر از این کارگران به یک سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده اند. گفته می شود ۲۵ کارگر دیگر از اتهامات وارده تبرئه شده اند.بهرام حسنی‌نژاد دبیر اخراجی انجمن صنفی کارگران چادرملو که اعتصابات گسترده و طولانی سال گذشته دست کم هزار کارگر پیمانی در اعتراض به اخراج او بود، درباره جزئیات نتیجه دادگاهی که بیستم اسفند ماه ۹۳ برگزار شده بود گفت: این حکم قابل تبدیل به ۵ سال حبس تعلیقی و جریمه نقدی است.

رکوردهایی که ظریف و کری شکستند!

مذاکرات لوزان جز خبرهای رسمی، چندین رکورد داشت که می توان از حضور هشت روزه وزیر امور خارجه آمریکا در یک کشور دیگر برای یک موضوع مرتبط با یک کشور دیگر و همچنین هفت وزیر خارجه و دهها معاون و مقام کشورهای مختلف و همچنین کار مداوم صدها خبرنگار اشاره کرد.

طولانی ترین مدت مذاکرات بین یک وزیر خارجه آمریکا با یک همتای خود از سال ۱۹۱۹ تاکنون مربوط به نشست ۹ ساعته کری و محمدجواد ظریف در لوزان است که در آن مهمترین مسائل مربوط به تفاهم نهایی بررسی شد.

– تاکنون سابقه نداشته است که وزیر خارجه آمریکا هشت روز از خاک کشور خود برای یک ماموریت دیپلماتیک دور باشد و در این مدت به نیویورک سفر نکند.

این درحالی است که براساس برنامه ریزی قبلی کری شش ماه پیش تاکید کرده بود که در مراسم یادبود درگذشت برادر جان کندی رییس جمهوری پیشین آمریکا که دوست ۲۵ ساله وی نیز محسوب می شد، شرکت می کند، ولی فشردگی مذاکرات لوزان سبب لغو این برنامه شد.

رسانه های آمریکایی گزارش دا دند که باراک اوباما آمریکا شخصا از کری خواسته است که مذاکرات را به هر طریق ممکن ادامه دهد و تا حصول نتیجه مذاکرات لوزان در سوئیس بماند.

– رکورد برگزاری روزانه و پیاپی حداقل یک نشست مذاکراتی بین وزیران خارجه دو کشور به ظریف و کری رسید.

 – افزون بر دهها ساعت مذاکرات کری و ظریف در لوزان، برآورد تقریبی مدت انجام مذاکرات جمعی بین ایران و ۱+۵، جلسات هماهنگی گروه مذاکره کننده خارجی و همچنین نشست مستقل کارشناسی هر کشور نشان می دهد که بیش از ۲۵۰ ساعت زمان برده است.

وقتی احمدی‌نژاد در جنگل آمازون هم هوادار دارد

نویسنده وبلاگ” زندگی در اکوادور” در آخرین پست وبلاگ خود نوشت:چند وقت پیش سفری به منطقه آمازون داشتیم. در روستای توریستی کوچکی ساکن شدیم. چند جای دیدنی در اطراف آن روستا بود که باید برای دیدن از آنها برنامه ریزی می کردیم. برای اینکه مسیر رفتن به آن مکان ها را مشخص کنیم و همینطور جاهای مختلف را بر اساس جذابیت اولویت بندی کنیم، نیاز به کمک داشتیم.اول به چند آژانس مسافرتی رفتیم که آنها همه حرف های مشابهی می زدند. تصمیم گرفتیم از اهالی روستا کمک بگیریم. از یکی از مغازه دارها سوال پرسیدیم. نمی دانم چرا با آنکه خیلی راحت به زبان اسپانیولی با او حرف می زدیم، تصور می کرد که ما متوجه حرف های او نمی شویم و با حرکات دست و صورت حرف هایش را می گفت.بعد از چند دقیقه توضیح دادن از ما خواست کمی منتظر شویم. رفت و با مغازه دار همسایه اش برگشت. او هم شروع کرد به انگلیسی صحبت کردن با ما و توضیح دادن درباره جاهای دیدنی اطراف آن روستا. ما هم بدون آنکه به روی خودمان بیاوریم از وسط مکالمه به اسپانیولی حرف زدیم.آقای همسایه از ما درباره ملیتمان پرسید. واکنش او بعد از شنیدن اسم “ایران” خیلی جالب بود. چشمانش برق زد و لبخند روی لبانش نشست. دوباره پرسید ایران؟ بعد از شنیدن کلمه تایید، تقریبا در برابر ما تعظیم کرد! با همسرم دست داد و خواست من را در آغوش بگیرد که با دیدن دستان به هم چسبیده من او هم با همین حرکت جلوی من خم شد و سرش را به نشانه احترام پایین آورد و یادش آمد که نباید با من دست می داد.از احساس غرورش می گفت وقتی که احمدی نژاد در برابر امپریالیسم جهانی ایستاد و با قدرت حرف خودش را زد و نترسید. شاید بیشتر از ۵ بار با عبارات مخصوص آقایان و نشان دادن دست هایش مردانگی و شجاعت احمدی نژاد را وصف کرد. نام احمدی نژاد و ایران را در کنار نام فیدل کاسترو و کوبا به عنوان نمادهای مقاومت و ایستادگی در برابر ایالات متحده می آورد. در میان حرف هایش از مظلومیت مردم آمریکای لاتین و سال ها استثمار این قاره توسط اسپانیا و بعد از آن آمریکا گفت و از خشم فرو خورده مردم کشورش.

کوچک زاده: خانه ای کو شود از دست اجانب آباد!

مهدی کوچک زاده، نماینده ی تندروی مجلس در واکنش به راه حل توافق شده در لوزان در وبلاگ خود نوشت:

خانه ای کو شود از دست اجانب آباد/زاشک ویران کنش آن خانه که بیت الحزن است

۱- همه یادشان هست که ظریف وقتی در جایی به اجنبی ها اظهار داشته بود که اگر در این مذاکرات چیزی به دست نیاید مردم (بخشی از پنجاه ممیز هفت دهم درصد) در انتخابات بعدی مثل انتخابات ۸۴ از همفکران ظریف (که البته طرفهای مذاکره بارها علاقه و محبت خود را به ایشان اعلام نموده اند) روگردان خواهند شد.

۲- همه به خاطر دارند که کسانی که امروز طرف مذاکره ظریف هستند طی سال های بعد از پیروزی انقلاب اثبات کرده اند که با اصل انقلاب اسلامی دشمنند و از هر وسیله ای برای نابودی و یا تضعیف آن استفاده می کنند.

۳- همه خوب به خاطر دارند که در فتنه ۸۸ همین طرفهای مذاکره چه پشتیبانی هایی از کسانی کردند که امروز تفکر حاکم در دولت از آنها به طور گسترده در پست ها استفاده می کند و قصد دارد سران آنها را تبرئه نیز بنماید و شعار مرگ بر آمریکا را موهوم می داند و معتقد است بدون ارتباط با آمریکا ممکن است زنده ماند اما با نان و پنیر بخور و نمیر!

۴- بنا بر این از دیدگاه طرفین مذاکره یکی از شرایط مهم در اعلام رسیدن به نتیجه در مذاکرات که البته با توجه به ماهیت استکباری طرف های مذاکره نمی تواند منافع ملت ایران را تامین کند و تنها ابزاری تبلیغاتی برای یک جریان سیاسی خاص در کشور خواهد بود زمان اعلام آن است این زمان با توجه به بند یک و دو و سه باید به اندازه کافی به یک انتخابات مهم در کشور نزدیک باشد تا همه طرفهای مذاکره (ظریف و جریان سیاسی مطبوعش و سران ۵+۱) با استفاده تبلیغاتی از آن بهره کافی ببرند! اینکه بعد از انتخابات دلبستگان صاف و ساده به مذاکرات مواجه با سرابی بشوند مثل سراب حل صد روزه مشکلات و یا سراب به نتیجه رسیدن مذاکرات در زمان معین و محدود چندان اهمیتی ندارد کما اینکه در انتخابات قبلی و سیر مذاکرات نیز همین اتفاق افتاد و در حال افتادن است! ما همه فعالیت هایمان را تعلیق کرده ایم و آنها هیچ عجله ای برای رسیدن به نتیجه ندارند بلکه تمایل به ادامه و طولانی شدن مذاکرات هم دارند تا به دنیا نشان دهند چگونه یک ملت مقاوم و انقلابی را می شود با مسئولینی که البته فرزند آن ملت و انقلابند ولی با توجه به سوابقشان در میزان انقلابی بودنشان به شدت تردید است پشت درهای هتل های لوزان و ژنو و . . . . تحقیر کرد!

خوشا آنانکه با عزت ز گیتی/بساط خویش برچیدند و رفتند

غرویان: یک اقلیت مجلسی علیه دولت کارشکنی می‌کنند

محسن غرویان از اساتید حوزه علمیه قم، گفته: رابطه مجلس و دولت در سال ۹۳ دچار تنش هایی بود و سوی برخی از مجلسی‌ها جوسازی های صورت گرفت و یک اقلیت در مجلس کارشکنی های را انجام می‌دادند. در سال گذشته کارشکنی های که رخ داد، با درایت رئیس مجلس و عقلانیت و درایت رئیس جمهور محترم فضا تلطیف شد. دکتر روحانی نیز همواره به قانون پایبند بوده و در معرفی وزاری وزارت علوم صبر را پیشه کردند و همچنان بر اجرای قانون پافشاری کردند. امیدواریم افرادی که به فکر منافع و مصالح مردم و همسو با دولت تدبیر و امید هستند، بار دیگر توسط رای مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.

مخالفان توافق هسته‌ای از بدنه دولت

حسین دهباشی، کارگردان فیلم تبلغاتی حسن روحانی در انتخابات ۱۳۹۲ و از نزدیکان رئیس‌جمهور که غالبا در صفحه فیسبوک خود به حمایت از مواضع دولت می‌پردازد شب گذشته موضعی مخالف دولت در خصوص مذاکرات هسته‌ای اتخاذ کرد و بعد از قرائت بیانیه در فیسبوک خود نوشت:

ضمن نهایت احترام به نظر سایر دوستان | از آنچه امشب به عنوان توافق ناروا و ناعادلانه هسته‌ای ایران می شنویم | از عمق جان ناراحت و غمگین ام

اظهار نظر او با واکنش گسترده مخاطبان مواجه شد و او ساعاتی بعد دسترسی عمومی این پست را برداشت و این پست دیده نمی شود.

Share