همه روستاهای انزلی دارای طرح هادی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست بنیاد مسکن انزلی در نشستی که به مناسبت دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد خاطر نشان کرد: تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی واحدهای روستایی آسیب دیده در نظر گرفته شده که این تسهیلات در سال گذشته به ۶۷۴واحد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست بنیاد مسکن انزلی در نشستی که به مناسبت دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد خاطر نشان کرد: تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی واحدهای روستایی آسیب دیده در نظر گرفته شده که این تسهیلات در سال گذشته به ۶۷۴واحد مسکونی به مبلغ کل هفت هزار و ۱۲۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

سید کاظم مهدی پور افزود: همچنین تعداد هزار و ۱۸۱ واحد مسکونی، تجاری، انبار محصولات کشاورزی و دامی برای دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ ۶۱ هزار و ۲۸۰ میلیون ریال به بانکهای عامل شهرستان معرفی شدند که از این تعداد تاکنون ۹۰۶واحد، تسهیلات مذکور به مبلغ کل ۴۵ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال را دریافت و نسبت به بازسازی واحدهای خود اقدام کرده اند.

همه روستاهای انزلی دارای طرح هادی هستند
mehdiz9ek8وی با بیان اینکه ۹ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی برای اجرای طرح هادی روستاهای شهرستان بندرانزلی در سال گذشته هزینه شده است اضافه کرد: در یک سال اخیر مبلغ ۲۰۰میلیون ریال نیز برای بازسازی چهار واحد آسیب دیده از آتش سوزی پرداخت شده است.
سرپرست بنیاد مسکن انزلی همچنین به با اشاره به ۲۶روستا این شهرستان خاطر نشان کرد : همه این روستاها دارای طرح هادی هستند.
مهدی پور یادآور شد: ظرف یکسال اخیر بازنگری در طرح هفت روستای خمیران، معاف، کوچک محله، شیلسر، سیاخالسر، اشترکان و کرگان با توجه به منقضی شدن زمان طرح هادی انجام شده و بازنگری طرح هادی روستای رودپشت نیز در کمیته کارشناسی بررسی و در مراحل پایانی تصویب قراردارد.
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که طرح های هادی در روستاها به خبی در حال اجرا است افزود : بازگشایی معابر روستایی، اجرای زیرسازی، آسفالت، پارک و فضای سبز،پیاده رو و هدایت آبهای سطحی از جمله اقداماتی است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح هادی روستایی و از محل اعتبارات عمرانی در سطح روستاها انجام می شود.
سرپرست بنیاد مسکن انزلی خاطرنشان کرد: دراین راستا طی یک سال اخیر در روستاهای کپورچال، سنگاچین،سیاوزان، کوچک محله، کچلک، مبلغ ۹ هزار و ۷۰۵ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است و همچنین اجرای زیرسازی و آسفالت روستاهای آبکنار،بشمن، تربه گوده و شانگهای پرده در آینده نزدیک در برنامه کاری این بنیاد قراردارد.

۴۱۳فقره سند مالکیت املاک روستایی در انزلی صادر شد
سید کاظم مهدی پور در خصوص صدور سند مالکیت تصریح کرد: در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در یک سال اخیر ۴۱۳فقره سند مالکیت املاک روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان صادر و به روستاییان تحویل شده است.
وی عوان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت برای مالکین روستایی صادر و در اختیار آنها قرار گرفته است.

سرپرست بنیاد مسکن انزلی با تاکید بر اهمیت توجه به بهسازی مسکن روستایی گفت: این بنیاد در راستای سیاستهای برنامه چهارم و پنجم توسعه در بخش مسکن روستایی در طول یک سال اخیر تعداد ۹۹فقره تسهیلات ارزان قیمت ۱۲۵میلیون ریالی برای احداث مسکن روستایی به روستائیان پرداخت و بر ساخت و ساز آنها نظارت کرده است.

 مهدی پور افزود: از ابتدای این طرح تاکنون بالغ بر دو هزار و ۴۰۰واحد مسکونی از محل این تسهیلات در سطح روستاهای شهرستان احداث شده است.

وی همچنین اضافه کرد : در یک سال اخیر ۸۰۰میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه در راستای کمک به تعمیرات و تکمیل ۴۰واحد مسکونی روستایی پرداخت شده است.

مهدی پور در پایان تصریح کرد : در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، چندقطعه زمین مناسب در روستاهای سنگاچین پائین و بالا، علی آباد و تربه بر شناسایی و مورد تملک قرار گرفته که پس از آماده سازی و تفکیک به افراد واجد شرایط فاقد مسکن با اولویت روستایی واگذار می شود.

Share