به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال

هفدهمین سالگرد سیروس قایقران با حضور پیشکسوتان فوتبال ایران برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفدهمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی و ملوان بندرانزلی عصردیروز در زادگاهش برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفدهمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی و ملوان بندرانزلی عصردیروز در زادگاهش برگزار شد.

IMG_8005امام جمعه شهرستان انزلی در این آیین با ایراد سخنانی اظهار داشت: کشور ما با بهره مندی از جوانان رشید همواره در عرصه های مختلف، از دفاع مقدس گرفته تا میدانهای ورزشی، قهرمانان بزرگ و سرشناسی را معرفی کرده است.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، زنده یاد سیروس قایقران را یکی از این چهره های ماندگار در عرصه قهرمانی و پهلوانی عنوان و خاطرنشان کرد: حسن خلق، مردم دوستی و پهلوانی هیچگاه از یاد مردم نخواهد رفت.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: زنان ما با الگو برداری از سیره آن بانوی بزرگوار می توانند فرزندانی نمونه در تمامی زمینه ها تربیت کنند.

امام جمعه انزلی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی همگان را به وحدت و همدلی و همکاری برای آبادانی شهر و کشور و بهروزی مردم فراخواند.

اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره سیروس قایقران اسطوره فوتبال گیلان، تواضع، خوش خلقی و انسان دوستی را از خصایل برجسته وی خواند که موجب ماندگاری وی در ذهن مردم این دیار و همه فوتبال دوستان کشور شده است.

گروه موزیک نیروی دریایی به احترام این اسطوره فوتبال گیلان مارشی حماسی نواخت و خاطره حماسه آفرینی های زنده یاد قایقران در میادین بین المللی ورزشی را بار دیگر زنده کرد.

احمد عابدزاده، بهروز سلطانی، ضیا عربشاهی، غفور جهانی، علی نیاکانی، نادر و قادر عزت الهی، محمود پیشگاه هادیان، بهروز پرورش خواه، بهمن صالح نیا و دیگران آمده بودند تا بار دیگر به این پهلوان انسان دوست و مردمی ادای احترام کنند.

سیروس قایقران سال ۱۳۴۰ در شهر ساحلی انزلی به دنیا آمد. در دوران فعالیت ورزشی خود عضو باشگاههای ملوان انزلی، استقلال انزلی، الاتحاد قطر و کشاورز تهران بود و در ۱۰۰ بازی ملی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان را بر تن کرد که از این تعداد بازی ملی، ۴۳ بازی رسمی بود.

این اسطوره فوتبال بندرانزلی ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۷۷ در سانحه رانندگی در جاده رشت به تهران جان خود را از دست داد اما نام وی با فوتبال بندرانزلی و تیم ملوان گره خورده است.

مردم شهر ساحلی انزلی هر سال در سالروز فوت زنده یاد سیروس قایقران با حضور در زادگاه این قهرمان فقید و برگزاری آیین ویژه ای یاد وی را گرامی می دارند.

Share