سردار جعفری :هدف اصلی دشمن،شکستن مقاومت ملّت ایران است

هدف دشمن تغییر رفتار نظام است/باید ابهامات در مورد رفع تحریم‌ها شفاف شود

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:دشمن در مذاکرات هسته‌ای به دنبال این است که مقاومت ملّت ایران را بشکند و بتواند با کمک چند کشور غربی، با این بهانه اجماعی را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده و آن را اجماع جهانی اعلام و القا نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:دشمن در مذاکرات هسته‌ای به دنبال این است که مقاومت ملّت ایران را بشکند و بتواند با کمک چند کشور غربی، با این بهانه اجماعی را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده و آن را اجماع جهانی اعلام و القا نماید.

sardar-jafariسرلشکر محمّدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در گردهمایی فرماندهان نواحی و سپاه‌های استانی که با یاد و نام شهید نادر مهدوی مزیّن است برتلاش بی سابقه دشمنان اسلام و انقلاب برای به انزوا کشیدن نظام اسلامی تصریح کرد و اظهار داشت:شرایط جهان به گونه‌ای است که سال ۹۴ را به سال سرنوشت سازی برای انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

وی فناوری هسته ای را نماد عزّت،اقتدار و ترجمان توانایی‌های ملت ایران دانست و اظهار داشت: دشمن در مذاکرات هسته‌ای به دنبال این است که مقاومت ملت ایران را بشکند و بتواند با این بهانه با کمک چند کشور غربی، اجماعی را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده و آن را اجماع جهانی اعلام و القا کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم را شعار اصلی نظام اسلامی دانست و افزود: هدف دشمن تغییر رفتار نظام در این رابطه است و به غلط پنداشته است که می‌تواند از طریق مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌های اقتصادی، این تغییر رفتار را در نظام ما ایجاد کند و حمایت مردم انقلابی ایران از این شعار را از میان بردارد، زهی خیال باطل.

سردار جعفری ادامه داد: شکستن مقاومت ملت ایران هدف اصلی دشمنان است اما آنها خوب می‌دانند که اگر مستقیم به اصول و شعارهای اصلی انقلاب وارد شوند، قطعاً مثل ۳۶ سال گذشته شکست خورده و به نتیجه نخواهند رسید، از این رو مسئله هسته‌ای را که با آن می‌توانند برخی کشورها را با خود همراه کنند، بهانه قرار داده‌اند.

وی فناوری هسته‌ای را فی نفسه مهم و تعیین کننده در پیشرفت علم و توسعه فنآوری دانست و تصریح کرد: معنای دیگر آن، ایستادگی روی حقوق حقۀ ملت ایران و زیربار حرف زور نرفتن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران، به اعمال تحریم‌ها بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران موضوع جدیدی نبوده و از ابتدای انقلاب بوده است. البته آنها این تحریم‌ها را امروز به تمام عرصه‌ها سرایت و گسترش داده‌اند. اهمیت مذاکرات در قالب نرمش قهرمانانه هم، در این است که، کل این تحریم‌ها، در قبال امتیازاتی که ایران می‌دهد، بطور یکجا برداشته شود.

سرلشکر جعفری گفت: جریان مذاکرات چه به نتیجه برسد و تحریم‌ها لغو شود و چه به نتیجه نرسد و تحریم‌ها برداشته نشود، باید ارزش‌ها و شعارهای اصلی نظام حفظ شود و اگر نرمشی هم صورت می‌گیرد، این نرمش قطعاً درچارچوب اصول و سیاست‌های نظام و با ملاحظه حفظ عزّت و اقتدار نظام اسلامی و منافع ملت ایران باید انجام شود و به نظر اینجانب دغدغۀ مقام معظّم رهبری چنین دغدغه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه هنوز هیچ توافق الزام آوری صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: راه‌حل‌هایی بدست آمده و به نظر می‌رسد اصول و خطوط قرمز جمهوری اسلامی در مباحث فنی، از سوی دشمن پذیرفته شده، لکن هنوز درنحوه برداشتن تحریم‌ها، ابهاماتی وجود دارد که باید شفّاف شود و باید بدانیم که همین موضوع چگونگی لغو تحریم‌ها، می‌تواند به عدم توافق نیز منجر شود.

فرمانده کل سپاه نظام جمهوری اسلامی را الگو، سرمشق و امید ملت‌های آزادیخواه جهان دانست و ادامه داد: مهم این است که مجموعۀ نظام اسلامی یعنی دولت و ملت، در این مسیر، درست و براساس اصول تعیین شده توسط رهبری نظام حرکت کنند؛ و تحلیل گران سیاسی نیز بدانند هرگونه اشتباه و خطایی که در تحلیل‌های آنها صورت گیرد و رسانه‌ای شود و باعث ناامیدی ملت‌های محروم و مستضعفی گردد که به این نظام و مقاومت آن دل بسته اند، در پیشگاه ملت ایران که بازیگر اصلی این صحنه هستند، قابل بخشش نیست.

سردار جعفری با تأکید بر بدعهدی، فریبکاری و دروغ‌پردازی حاکمان آمریکا ادامه داد: بلافاصله پس از قرائت بیانیه مشترک، دشمن با ترجمه خلاف آن و برداشت‌های غیرواقعی از مذاکرات و با سخنرانی‌های مختلف تلاش کردند، تا دوستان و هم پیمانان خودشان را امیدوار نگه دارند.

وی در همین خصوص افزود: نباید فریب دشمن را خورد و با ارائه تحلیل‌های نادرست و انتقادهای به جا یا نابجا و سلیقه ای، نباید فضا را به نفع دشمنان تغییر داد و یا در جهت خواست عملیات روانی آنها حرکت کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: اگر تیم مذاکره کننده تا آخر در قالب چارچوب های تعیین شده و اصول نظام حرکت کند، هر نتیجه ای که از مذاکرات حاصل شود برای ملت انقلابی ایران پیروزی است.

وی ارائه تحلیل‌های درست را بر مبنای منویات مقام معظّم رهبری وظیفه اصلی و مهم نخبگان و رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی است که همدلی و هم زبانی دولت و ملت بسیار مهمّ می شود و به شعار سال تبدیل می گردد./فارس

Share