مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان

نوروز امسال امکان اسکان دائم و موقت ۱۳ میلیون نفر در گیلان وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از امکان اسکان روزانه ۶۳۷ هزار نفر در مراکز اقامتی استان خبر داد و گفت: نوروز امسال امکان اسکان دائم و موقت ۱۳ میلیون نفر در گیلان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا علیزاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از تاسیسات گردشگری این شهر با تاکید بر تبدیل گردشگری به فرصت اقتصادی اظهار کرد: تمام لایه‌های اجتماعی باید بتوانند از گردشگری به عنوان فرصت اقتصادی در گیلان استفاده کنند.

موزه -mozeوی صنعت گردشگری را فرصتی برای ایجاد اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: سال ۹۳ برنامه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف گردشگری در گیلان اجرایی شده است.

علیزاده با بیان اینکه ارتقای کیفیت ارائه خدمات صنعت گردشگری با آماده‌سازی تاسیسات این صنعت امکانپذیر است، تصریح کرد: آموزش مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری در ارتقای ارائه خدمات به گردشگران حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به برنامه‌های این سازمان در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: بسته‌های گردشگری در مبادی ورودی شهرها بین گردشگران در حال توزیع است.

وی با اشاره به ایجاد نگاه تخصصی در دفاتر خدمات گردشگری گیلان، بیان کرد: امسال نتایج همدل کردن کاروان‌های تخصصی راهنمایان گردشگری در استان را شاهد هستیم.

علیزاده موزه میراث روستایی گیلان را یکی از مناطق گردشگری منحصر به‌فرد در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: موزه میراث روستایی مرکز ثقل گردشگری در گیلان تبیین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ورود گردشگران به استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ ستاد سفرهای نوروزی با حرکت خودرویی دستگاه‌های عضو در گیلان آغاز شده است.

وی از برگزاری ۴۸ ستاد سفرهای نوروزی در شهرستان‌های گیلان خبر داد و اظهار کرد: جلسه کمیته‌های شورای ترافیک و حمل و نقل زمینی و هوایی به طور مستمر برگزار شده است.

علیزاده با تاکید بر بازرسی مستمر از تاسیسات گردشگری گیلان در ایام نوروز، بیان کرد: نوروز امسال تعداد ۵۳۷ بازرس به طور مستمر بر فعالیت تاسیسات گردشگری استان نظارت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از امکان اسکان روزانه ۶۳۷ هزار نفر در مراکز اقامتی استان خبر داد و گفت: نوروز امسال امکان اسکان دائم و موقت ۱۳ میلیون نفر در گیلان وجود دارد./فارس

Share