نوآورانه‌ترین عموزاده خودروی پراید+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کیا با رونمایی از جدیدترین مدل خود به نام Novo ثابت کرد به موفقیت اپتیما بسنده نخواهد کرد. این کانسپت خیره‌کننده حکایت از اتفاقات خوشایند در مدل‌های آینده کیا دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کیا با رونمایی از جدیدترین مدل خود به نام Novo ثابت کرد به موفقیت اپتیما بسنده نخواهد کرد. این کانسپت خیره‌کننده حکایت از اتفاقات خوشایند در مدل‌های آینده کیا دارد.

۱۵-۴-۱۳-۵۳۱۲Kia-Novo_Concept_2015_1280x960_wallpaper_06خبرانلاین نوشت:خودروی کانسپت کیا Novo با طراحی خیره‌کننده و هیجان‌انگیز و یک کابین متمرکز بر راننده در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی شد. این مدل به‌وضوح طراحی و استراتژی مدل‌های آینده کیا را به تصویر می‌کشد. در واقع Novo برای محیط‌های شهری پر تنش و شلوغ طراحی شده است. نام آن نیز به معنای نو و تازه است و حکایت از حس خوب و نیروی تازه‌ای دارد که با ورود به کابین آن به سرنشینان القا می‌شود. Novo که از کلمه لاتین novatus گرفته شده به معنی نوآوری است و به نوآوری کیا در طراحی خارجی و فن‌آوری‌های درون کابین این مدل اشاره دارد.

در این مدل شاهد ریشه‌های طراحی کلاسیک و سنتی هستیم که به زیبایی با مواد مدرن و تکنیک‌های به‌روز تولید درآمیخته است. Novo در مرکز طراحی نانیانگ در کره طراحی شده و شکل و شمایل یک خودروی کوپه را دارد. اگر به نیم‌رخ آن نگاهی بیندازیم متوجه طراحی مینیمال و نسبتاً کوتاه قسمت جلو، بخش کشیده و بلند عقب و سقف فست‌بک می‌شویم که در کنار شیشه‌های باریک و کشیده شخصیتی کاملاً اسپرت به Novo بخشیده است. طراحی آن در عین لطافت و روانی مملو از خطوط و فرم‌های قاطع و تیز است. جلوپنجره همان شکل آشنای پوزه ببر جلوپنجره‌های برند را دارد که حالا کمی عریض‌تر شده و به چراغ‌های جدید لیزری جفت شده است. هواکش‌های عریض هم که کمی پایین‌تر کشیده شده‌اند، سهم خود را از چراغ‌های لیزر دارند و ظاهری برجسته و پرنور برای نورسیده کیا به وجود آورده‌اند. قوس چرخ‌های بزرگ جلو با یک خط قوی و مستقیم به چراغ‌های لیزر عقب متصل می‌شوند. در قسمت عقب هم الگوی نوری مشابه جلو به چشم می‌خورد که یکی از ویژگی‌های کلیدی این مدل است. برای تأکید بیشتر بر موضع کم‌ارتفاع و عریض Novo و درنتیجه تأکید بر طراحی اسپرت و همچنین القای حس تعادل بالای آن در جاده همه‌چیز انگار میل به افقی شدن دارد و حتی خروجی‌های اگزوز به شکل یک مثلث عریض طراحی شده‌اند.

با ورود به کابین به یک پناهگاه پا می‌گذاریم؛ جایی برای جدا شدن از دنیای پر هرج‌ومرج خارجی و نیروی تازه گرفتن. طراحی داخلی متمرکز بر راننده هرگونه حواس‌پرتی را از او دور می‌کند و این درحالی‌ است که بقیه سرنشینان در فضای فراخ کابین لم داده‌اند. این اتاقک بزرگ به لطف طول زیاد بدنه و طراحی هوشمندانه کابین به وجود آمده است.

نیروی موردنیاز این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری T-GDI که جدیدترین موتور کیا است تأمین می‌شود. این موتور مجهز به توربوشارژر از ساختار تزریق مستقیم بنزین بهره می‌برد و به جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه جفت می‌شود. نیروی تولیدی موتور از طریق این جعبه‌دنده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

لاستیک‌های ابتکاری کیا هم روی این مدل قرار می‌گیرند. ساختار ویژه این لاستیک‌ها از گرم شدن بیش‌ازحد آن‌ها جلوگیری می‌کند همچنین گریپ فوق‌العاده‌ای به آن‌ها می‌بخشد.

اگرچه هنوز خبری از تصمیم کیا به تولید این مدل منتشر نشده، اما کمپانی ثابت کرده در مدل‌های تولیدی‌اش از نمونه‌های کانسپت (مفهومی) خود بسیار استفاده می کند./

Share