فرماندار رشت:یکی از مشکلات دنیا نبود نگاه هنرمندانه به جهان است

نشست اصحاب فرهنگ و هنر با فرماندار رشت برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ظهر امروز اصحاب فرهنگ و هنر پیرامون سفر رئیس جمهور به گیلان با فرماندار شهرستان رشت دیدار کردند و به بیان مشکلات خود پرداختند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ظهر امروز اصحاب فرهنگ و هنر پیرامون سفر رئیس جمهور به گیلان با فرماندار شهرستان رشت دیدار کردند و به بیان مشکلات خود پرداختند.IMG_1495

در این دیدار هنرمندان تئاتر و سینما ،موسیقی ،کاریکاتور ،شعرا ،طراحان گرافیک و کانون های تبلیغاتی ،جامعه قرآنی ،خوش نویسان و همچنین اصحاب فرهنگ همچون خبرنگاران نیز حضور داشتند.
از مهمترین مشکلات هنرمندان و اصحاب فرهنگ عبارت بود از:نبود سالن اختصاصی برای تئاتر و عدم تجهیز سالن وارش,عدم سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در هنر,نبود تعریف شغلی مناسب برای هنرمندان خصوصاً دانشجویان هنر,عدم خرید حمایتی آثار هنری توسط دولت,کم شدن قدرت خرید مردم و هزینه نکردن در بحث آموزش توسط مردم,نبود وام کم بهره و مناسب برای هنرمندان,بیمه اشتغال جامعه قرآن,وجود اماکن غیرمجاز هنری نظیر کانون های تبلیغاتی غیرمجاز و…عدم وجود کتابخانه های قدرتمند در شهرستان رشت, بالا بودن هزینه های مطبوعات و نشریات,مشکلات چاپ و نشر در رابطه نشریات و روزنامه ها و تاکید بر ضرورت فعال شدن پیوست فرهنگی.

نشست فرماندار رشت با اصحاب فرهنگ و هنر سه ماه یکبار برگزار می شود
سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت پس از توجه به صحبت های هنرمندان و اصحاب فرهنگ عنوان کرد: به هر موضوعی نگاه هنرمندانه داشته باشیم در آن موضوع موفق خواهیم شد.
وی یکی از مشکلات دنیا را نبود نگاه هنرمندانه دانست و افزود: برای مثال داعش به دنیا نگاهی غیر هنرمندانه دارد و به همین علت است دست به چنین جنایتی می زند.
فرماندار شهرستان رشت اضافه کرد: سه عنصر مهم در هنر وجود دارد که عبارتند از: ۱. هنرمند ۲. تولید ۳. بسترهای هنری که دولت باید این بستر را فراهم کند.
مهدوی قول پیگیری مشکلات هنرمندان و اصحاب فرهنگ را داد و افزود: جلسه دیدار فرماندار و این قشر از این پس هر سه ماه یکبار تشکیل خواهد شد.
وی با اشاره به سفر دولت تدبیر و امید به استان گیلان گفت:امیدواریم مردم گیلان که به میهمان نوازی و خونگرمی شهرت دارند میزبانی خوبی از هیئت دولت به عمل آورند تا برگ زرین دیگری را در تاریخ از خود به ثبت رسانند.مهدوی همچنین حضور هنرمندان در استقبال از رئیس جمهور را یک وزنه سنگین دانست.
سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت سفر رئیس جمهور به استان گیلان را بسیار پر اهمیت دانست و اظهار کرد: پس از توافق هسته ای این اولین سفر استانی رئیس جمهور است بنابراین چشم جهانیان به این سفر است و این سفر به نوعی جشن هسته ای برای ملت ایران محسوب می شود.

رشت استحقاق این را دارد که پایتخت فرهنگ و هنر کشور شود

رضا ثقتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه رشت استحقاق این را دارد که پایتخت فرهنگ و هنر کشور شود اظهار کرد: شما در رشت خانه ای نمی توانید پیدا کنید که اثر از فرهنگ و هنر در آن موجود نباشد و این موضوع نه تنها کم نظیر بلکه بی نظیر است.

ثقتی سفر رئیس جمهور را به گیلان یک فرصت دانست و افزود: امیدواریم مردم رشت که مُهر میهمان نوازی به پیشانی آنها خورده است استقبال گرمی از رئیس جمهور به عمل آورند.

Share