آخرین تحولات یمن:

نخستین جنگنده سعودی ساقط شد/منصور هادی وارد ریاض شد/هدف عملیات طوفان قاطع نابودی انصارالله است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منابع مطلع از درگیری نیروهای یمنی در شمال این کشور در مرز با عربستان و همچنین به اسارت درآمدن حدود ۴۰ نیروی سعودی خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بامداد پنج‌شنبه سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت ۲۴ به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

۱۰ کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است.

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس‌جمهور مستعفی یمن وارد ریاض شد

۱۳۹۴۰۱۰۶۰۰۰۳۶۸_PhotoAتلویزیون عربستان از ورود «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به «ریاض» پایتخت عربستان خبر داد.

منصور هادی پس از آن‌که «عدن» به دست نیروهای مردمی و ارتش یمن افتاد، با فرار از این شهر در مکان نامعلومی پنهان شد.

در ساعات گذشته گزارش‌های ضد و نقیضی از محل اختفای وی گزارش شده بود.

۴۰ نیروی سعودی به اسارت نیروهای یمنی درآمدند
منابع مطلع از درگیری نیروهای یمنی در شمال این کشور در مرز با عربستان و همچنین به اسارت درآمدن حدود ۴۰ نیروی سعودی خبر دادند.

نیروی هوایی ارتش یمن در واکنش به تجاوز نیروهای هوایی عربستان و چند کشور دیگر، موفق شدند یکی از جنگنده‌های عربستانی را ساقط کنند.

منابع مطلع و نزدیک به «انصارالله» در یمن به گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس گفتند که خلبان این هواپیما به شماره ۱۲۳۵، «مصطفی شمسان» نام دارد. گفته می‌شود هنوز از سرنوشت این خلبان خبری در دست نیست.

این نخستین جنگنده نیروی هوایی عربستان است که پس از آغاز حملات عربستان به یمن، در خیابان شصت صنعا، پایتخت کشور یمن ساقط شده است.

درگیری‌های شدید نیروهای انصارالله با نیروهای محمد عبدالوهاب نیز از صبح امروز در مناطق مرزی صعده در مرز عربستان گزارش شده است.

 نیروهای انصارالله همچنین در واکنش به این حملات در مناطق مرزی صعده در نجران با نیروهای عربستانی درگیر شده‌اند. منابع موثق اعلام کردند چندین منطقه در نجران عربستان به کنترل نیروهای یمنی درآمده است.

چندین هزار نفر از نیروهای انصارلله نیز در واکنش به حملات نیروهای عبدالوهاب به سمت مناطق مرزی عربستان حرکت کرده‌اند و در حمله غافلگیرکننده موفق شدند حدود ۴۰ نفر از نیروهای عربستانی را در مرز استان صعده یمن و منطقه نجران به اسارت بگیرند.

نیروهای انصارالله و ارتش یمن در منطقه مرزی و ساحلی «جازان» عربستان هم درگیر شدند و چندین خمپاره به سمت این مناطق شلیک کردند.

پیشتر نیز شبکه خبری العالم اعلام کرده بود انصارلله سی و پنج روستای عربستان را در منطقه نجران به کنترل خود درآورده است.

عبدالملک الحوثی: عربستان و آمریکا در رأس نیروهای شر قرار دارند

 «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی حملات عربستان سعودی به یمن را بشدت محکوم کرد و آن را همسایه‌ای ظالم دانست.

بنا بر گزارش شبکه المیادین، رهبر جنبش انصارالله تأکید کرد که حمله نظامی عربستان و چند کشور عربی به یمن، کاملا بی‌توجیه بود که چهره حقیقی و وحشیگری و تجاوزکاری آنان را نشان داد.

او با اشاره به منافع رژیم صهیونیستی در حمله عربستان به یمن، اعلام کرد که اولین کسی که از انقلاب یمن ابراز نگرانی کرد، رژیم صهیونیستی بود که اکنون در یمن با عربستان منافع مشترک پیدا کرده‌اند.

این مقام بلندپایه انصارالله، دولت‌های عربی تجاوزکار به یمن را «عروسک‌ها» و آلت‌های دست قدرت‌های غربی دانست که طرح تجزیه، تخریب یمن و ملت‌های یمن را اجرا می‌کنند و برای همین ملیاردها دلار هزینه کردند تا عوامل خود را در یمن فعال کنند و ملت یمن را دچار تفرقه کنند اما زمانیکه این طرح ناکام در همه سطوح مالی، سیاسی و رسانه‌ای ناکام ماند، چهره واقعی شنیع خود را نشان دادند و تجاوز نظامی را به یمن آغاز کردند.

عبدالملک الحوثی ادامه داد: می‌خواهند گرسنگی و ظلم را بر مردم یمن حاکم کنند و سپس از طریق زمینی با یمن وارد جنگ شوند.

وی ادامه داد: اما مردم یمن شکاری آسان و لقمه‌ی قابل هضمی نیستند، اما تجاوزکاران پس از آن‌که مزدوران آن‌ها نتوانستند اهدافشان را پیش ببرند، دچار این حماقت شده و تجاوز علیه یمن را آغاز کردند.

عبدالملک الحوثی مردم یمنی را مردمی توصیف کرد که در مقابل هرگونه تروریسم مقابله خواهد کرد و پیروزی را در شمال و جنوب رقم خواهد زد، وی همچنین مردم جنوب را در پیشقراول مخالفان با تجزیه یمن دانست.

رهبر انصارالله یمن، هدف تجاوزکاران را تجریه یمن ذکر کرد و از تشکیل یک جبهه داخلی برای مقابله با جنایتکاران و کنترل اوضاع امنیتی در یمن خبر داد.

وی همچنین تشکیل یک نیروی رسانه‌ای برای نشان دادن مظلومیت مردم یمن را ضروری دانست و از همه رسانه‌های آزاده برای فعالیت در جبهه داخلی دعوت کرد.

عبدالملک الحوثی، عربستان را نصیحت کرد که هرچه زودتر عملیات نظامی را متوقف کند، وگرنه تمام گزینه‌ها باز است و پس از آن‌که ارتش اشغالگر بخواهد وارد یمن شود، مردم کشور ما را قبرستان آن‌ها خواهند کرد.

وی افزود: ما به نظام سعودی می‌گوییم که تو در موضع ضعف هستی و ممکن نیست که ما شکست بخوریم یا عقب‌نشینی کنیم؛ آیا اقدامات گذشته عربستان در قبال مردم یمن کافی نبود که حال می‌خواهد کشور را به نابودی بکشاند؟ اما به زودی روشن خواهد شد که متجاوزان حماقت بزرگی را مرتکب شدند.

رهبر انصارالله یمن در آخر گفت: اگر عربستان به آغوش آمریکا پناه برده است ما نیز به خداوند پناه برده‌ایم، مردم یمن آن گونه نیستند که در خانه‌‌هایشان بنشینند، بلکه اهل نبرد هستند.

عربستان: هدف ما نابودی انصارالله و بازگرداندن «منصور هادی» به حکومت است

ه نقل از شبکه اسکای نیوز، سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن موسوم به عملیات طوفان قاطع، هدف از حملات در یمن را نابودی انصارالله و بازگرداندن حکومت «منصور هادی» در این کشور ذکر کرد.

وی با بیان اینکه هنوز برنامه‌ای برای ورود زمینی به یمن نداریم، اما از انجام آن در زمان ضرورت سخن گفت.

سخنگوی نیروهای سعودی ادامه داد: ما با هم پیمانان خود در داخل یمن به طور کامل هماهنگ هستیم تا سیطره انصارالله بر این کشور را از میان برداریم.

/فارس

Share