نوبخت: بزرگترین دغدغه مادران اشتغال فرزندان است

می‌دانم مردم گیلان به چه مواردی نیاز دارند;رئیس جمهور نسبت به گیلان پرعاطفه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه به نیازهای گیلان واقف هستم، تصریح کرد: اطلاع دقیق دارم و می‌دانم مردم گیلان به چه مواردی نیاز دارند و در بخش حمل و نقل نیز خبرهای خوشی برای مردم این استان داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت امشب در برنامه «بانوی آب و آیینه» این شهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: سال سخت و پرکاری را پشت سر گذاشتیم.

اختصاص ۸۶میلیارد تومان به بهزراعی باغ‌های چای/رویکرد دولت توجه به اشتغال استوی بزرگ‌ترین دغدغه مادران را اشتغال فرزندان دانست و افزود: در دولت تلاش می‌کنیم مادران ایرانی و گیلانی آرامش خاطر داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره موضوع هسته‌ای و ایجاد تحریم‌های اقتصادی در مقابل ایران تصریح کرد: برای استفاده از انرژی هسته‌ای سه حوزه وجود دارد.

وی مورد نخست را استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای عنوان کرد و گفت: در این حوزه تمام کشورها از آن استفاده نمی‌کنند و مخالفتی برای استفاده از آن نیست.

نوبخت با بیان اینکه قبل از انقلاب به ایران اجازه استفاده از انرژی هسته‌ای داده شده بود، ادامه داد: قبل از انقلاب آلمان می‌خواست نیروگاه بوشهر را بسازد و بعد روسیه آن را ساخت و آمریکا با آن مخالفت کرد.

وی به مورد دوم در بحث هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: مرحله دوم این است که کشورها بتوانند توان هسته‌ای و چرخه کامل سوخت و غنی‌سازی را ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور سومین مرحله استفاده هسته‌ای را در بحث تولید بمب اتمی عنوان کرد و گفت: در جهان تعداد معدودی بمب اتم دارند و ایران برای مرحله نخست یعنی استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مند بودیم مرحله دوم هسته‌ای یعنی غنی‌سازی را داشته باشیم، تصریح کرد: دنیا به بهانه اینکه اگر وارد این مرحله شویم به مرحله سوم می‌رسیم، تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

نوبخت افزود: به همین منظور با مذاکره موافقت کردند ایران درباره غنی‌سازی ورود کند و برد برد این است که دنیا مطمئن شود ایران بمب هسته‌ای نمی‌سازد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ایران هرگز به دنبال ساخت بمب اتمی نبوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا تیرماه به توافق برسیم.

خبر خوش دولت در بخش حمل و نقل گیلان / مهمان‌نوازی گیلانی‌ها در سفر رئیس جمهور پیام جهانی و داخلی دارد

وی درباره سفر هیئت دولت به گیلان گفت: رئیس جمهور دستاوردهای سفر به گیلان را در جمع خبرنگاران بیان می‌کند ضمن اینکه در هفته گذشته مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس جلساتی را در تهران با وزرا، رئیس جمهور و بنده داشتند و پیشنهادها را ارائه کردند.

نوبخت با بیان اینکه سفرهای روحانی با سفرهای گذشته متفاوت است، اضافه کرد: تمام موضوعات از قبل مطالعه می‌شود و جزو مسایل بلندمدت نیست و موضوع باید تا پایان همان سال و یا سال بعد به بهره‌برداری برسد.

وی تهیه پیش‌نویس اولیه مصوبات استان‌ها و ارائه آن به رئیس جمهور را از ویژگی‌های این سفر عنوان کرد و یادآور شد: جمع‌بندی نهایی پروژه‌ها در سفر به استان‌ها در شورای اداری انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه به نیازهای گیلان واقف هستم، تصریح کرد: اطلاع دقیق دارم و می‌دانم مردم گیلان به چه مواردی نیاز دارند و در بخش حمل و نقل نیز خبرهای خوشی برای مردم این استان داریم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگراه، راه‌آهن، کنار گذر، آبرسانی، کشاورزی، فرهنگ و هنر، گردشگری، هتل‌های پنج ستاره و… از پروژه‌ها و خواسته‌های مردم گیلان است که تا پایان سال جاری و سال آینده افتتاح می‌شوند.

نوبخت با ابراز تاسف از تعطیلی برخی شهرک‌های صنعتی گیلان یادآور شد: واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه در گردش دارند و در بازدید از شهر صنعتی رشت گروهی را برای پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی گیلان تشکیل دادیم و موارد پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات گیلان برای رئیس جمهور برشماری شده است، یادآور شد: برای تمام شهرستان‌ها تلاش کردیم اعتباراتی در نظر بگیریم و رسانه‌ها پس از سفر مصوبات هیئت دولت را پیگیری کنند تا در پایان سال جاری بتوانیم به مردم گزارش دهیم.

سخنگوی دولت با تصریح بر اینکه رئیس جمهور نسبت به گیلان پرعاطفه است، یادآور شد: وزیر بهداشت درباره بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت توضیحاتی به رئیس جمهور داده و رئیس جمهور دو مسئولیت معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و سخنگویی دولت را به گیلانی‌ها واگذار کرده است.

وی از مردم گیلان خواست تا علاقه خود را با حضور و استقبال از رئیس جمهور نشان دهند و خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به گیلان دو ویژگی دارد ابتدا اینکه این نخستین سفر پس از مبارزه طاقت‌فرسا برای استیفای مردم و یک نوع پشتیبانی ملت از دولت است.

نوبخت ویژگی دوم را همدلی بین دولت و ملت عنوان کرد و یادآور شد: این رویکرد سال جاری است و نخستین جلوه همدلی بین دولت و ملت را در گیلان شاهد هستیم و دولت با اختصاص صدها میلیارد تومان به گیلان می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

احداث ۵ تونل بزرگ در باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین

محمدباقر نوبخت امشب اظهار کرد: اقدام‌ها در مسیر مذکور در سه بخش انجام می‌شود.

وی به اتمام مسیر قزوین تا منجیل اشاره کرد و افزود: آزادراه از منجیل باید از رشته کوه‌های البرز عبور کند و این موضوع فعالیت‌ها را متوقف کرده بود.

نوبخت با بیان اینکه مسیر آزادراه از منجیل تا جلوی تونل پایان اسفند ماه سال گذشته به اتمام رسیده است، تصریح کرد: ترافیک دیگر وارد شهر منجیل نمی‌شود و مرحله دوم قطعه منجیل ـ رودبار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از احداث پنج تونل بزرگ در ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین با اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار خبر داد و بیان کرد: بهره‌برداری از تونل‌های مذکور از موضوع‌هایی است که رئیس جمهور دستور داده تا پایان سال جاری انجام شود و به مسئولان گیلان اعلام می‌کنم این خواست دولت است.

وی هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین را در مرحله سوم اعلام کرد و گفت: مسیر آزادراه به دلیل لرزشی بودن منطقه با احداث پل بزرگ به طرف دیگر رودخانه انتقال می‌یابد.

نوبخت با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در زمینه راه‌آهن در سفر رئیس جمهور به گیلان تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: راه‌آهن برای گیلان بسیار نافع است و کالا را می‌توان از طریق ریلی به دیگر نقاط کشور حمل کرد ضمن اینکه راه‌آهن گیلان باید تا آستارا ادامه پیدا کند.

سخنگوی دولت در ادامه از اختصاص صد درصد مطالبات چای‌کاران خبر داد و یادآور شد: برنج‌کاران در سفر هیئت دولت به گیلان خبرهای خوشی از رئیس جمهور می‌شنوند.

وی با اشاره به اینکه دولت تعهدات سال گذشته را انجام داده است، اظهار کرد: امسال اگر تمام مدیران تلاش کنند می‌توانیم سال خوبی برای اشتغال جوانان داشته باشیم و این انتظار معقول مردم گیلان از رئیس جمهور است و باید تحقق پیدا کند.

نوبخت همچنین افتخار خود را معلمی عنوان کرد و افزود: اشتغالی به غیر از کار آموزش و تحقیقات ندارم و ارتباطم هنوز با دانشگاه قطع نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه کتاب‌های خود را در دانشگاه تدریس می‌کنم، تصریح کرد: کتاب «اقتصاد کار» که از طرف وزارت علوم در دولت گذشته منبع درسی معرفی شده بود زیر چاپ چهارم رفته است.

وی از انتشار کتاب «مدیریت مالی پروژه» و «اقتصاد حوزه مهندسی» که اکنون در دانشگاه تدریس می‌کند، خبر داد و بیان کرد: تألیف مطالب علمی از جمله برنامه‌های آینده بنده است.

۲۶ فروردین‌ماه جاری رئیس جمهور به همراه هیئت دولت در پانزدهمین سفر استانی خود به گیلان سفر می‌کند.

/فارس

Share