مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد

منزل مسکونی دادستان شهید گیلان کتابخانه عمومی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،امیر محمدپور اظهار کرد: خانواده شهید ابوالحسن کریمی همزمان با سالگرد شهادتش منزل مسکونی وی را برای ایجاد کتابخانه عمومی به اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان اهدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،خانواده سردار شهید ابوالحسن کریمی دادستان شهید گیلان همزمان با سالگرد شهادت این شهید منزل مسکونی متعلق به وی را برای ایجاد کتابخانه عمومی به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان اهدا کردند.

IMG_7983خانواده زنده یاد شهید ابوالحسن کریمی در نشستی همزمان با سالگرد شهادت این شهید منزل مسکونی متعلق به وی را  برای ایجاد کتابخانه عمومی به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان اهدا کردند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در این نشست، شهید کریمی را شخصیتی انقلابی عنوان کرد و گفت: شهید ابوالحسن کریمی همه وجود خود را وقف اسلام و مردم کرد .

ابوذر ندیمی، شهادت در راه آرمانهای انقلاب و امام راحل را پیروزی بزرگ عنوان کرد و از شهید کریمی بعنوان قهرمان شهادت در راه اسلام و انقلاب بزرگ ملت ایران یاد کرد.

وی با اشاره به استقبال مردم شهرستان لاهیجان از ایجاد کتابخانه های عمومی، توسعه زیرساختهای فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی را از برنامه های مهم این شهرستان در سال جاری عنوان کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، همچنین ضمن قدردانی از خانواده شهید ابوالحسن کریمی در عمل به وصیت آن شهید در واگذاری منزل مسکونی اش برای ایجاد کتابخانه اقداماتی از این دست توسط خیرین و واقفین را در بهبود سرانه مطالعه مهم و ضروری توصیف کرد.

کتابخانه عمومی شهید ابوالحسن کریمی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در پی این اقدام خانواده شهید کریمی ضمن قدردانی از خانواده شهید کریمی، گفت: بدون شک اقدام خیرخواهانه خانواده این شهید گرانقدر که زندگی خود را همواره وقف فرهنگ این مرزوبوم کرد، نتایجی مثبت برای جوانان شهرستان لاهیجان خواهد داشت.

امیر محمدپور همچنین یادآور شد اهدای اماکن برای ایجاد کتابخانه عمومی در استان گیلان در شرایط فعلی از مهمترین نیازهای فرهنگی مردم استان است و اقدامات اینچنینی ضمن نهادینه کردن فرهنگ وقف کتابخانه عمومی موجب بهبود شاخصهای مطالعه در استان گیلان به عنوان استانی با سابقه غنی فرهنگی و مردمانی آگاه، آزاده و دین مدار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت احیای فرهنگ وقف، خصوصا وقف کتابخانه عمومی یادآور شد، به گفته رهبر معظم انقلاب مسئله ترویج فرهنگ مطالعه همواره یکی از مهمترین دغدغه های فکری ایشان بوده و موضوعات در این حوزه را شخصا پیگیری می کنند چنانچه معظم له در جریان اهدای منزل مسکونی شهید شفیعی در استان یزد بعنوان کتابخانه عمومی شخصا اقدام به ارسال پیام به خانواده این شهید بزرگوار کردند.

محمدپور همچنین ضمن استقبال از این عمل خیرخواهانه خانواده شهید کرمی یادآور شد، کتابخانه عمومی شهید ابوالحسن کریمی همزمان با هفته دولت با حضور مسئولین نهاد کتابخانه های عمومی کشور به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان یادآور شد، شهر لاهیجان هم اکنون دارای۴ باب کتابخانه عمومی به مساحت۱۴۵۷ متر مربع است که می بایست تا پایان برنامه پنجم توسعه این مقدار فضای مطالعه به ۸۱۲۵ متر مربع افزایش یابد.

محمدجواد کریمی، برادر شهید ابوالحسن کریمی نیز در این دیدار یکی از آرزوهای وراث شهید کریمی را عمل به وصیت وی در خصوص واگذاری منزل مسکونی اش برای ایجاد کتابخانه عمومی عنوان و از پیگیریهای اداره کل کتابخانه های عمومی در تسریع روند تحقق این مهم قدردانی کرد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،
IMG_7979

 IMG_7987IMG_7998

Share