ندیمی:اثبات حق هسته‌ای ایران در خور احترام و تقدیر از تلاش‌گران است

مجلس نمی‌تواند مخالف دستاوردها باشد;تلاش ظریف و همکارانش مورد حمایت قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ندیمی گفت:مجلس نمی‌تواند مخالف دستاوردها باشد هر چند که ممکن است مطلوبیت برای مدیریت هسته‌ای مورد توجه باشد اما به هیچ‌عنوان انکار دستاورد عقلانی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی درباره بیانیه لوزان اظهار کرد: این بیانیه چند محور و معیار را مورد ارزیابی دارد.

nadim_8021وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حق خود را ثابت کرد، افزود: اثبات حق هسته‌ای ایران در خور احترام و تقدیر از تلاش‌گران است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه فرصتی وجود دارد که باید آن را برای حداکثری مذاکرات و ارتباطات آشکار و پنهان در داخل و خارج استفاده کرد، گفت: از این فرصت باید در کشورهایی که تحت تاثیر ۱+۵ در ابعاد قراردادها و ارتباطات و ترددها تردید داشتند استفاده کرد.

وی ادامه داد: بین اکثریت و اقلیت هر دستاوردی باید قابل اعتنا و تعقل باشد و ممکن است ما به همه خواسته‌ها و معقولات دست نیافته‌ باشیم اما به هیچ عنوان حق نداریم دستاورد را انکار کنیم.

ندیمی با تاکید بر اینکه مباحث مذکور و هسته‌ای ایران بدون اذن و نظر رهبر معظم انقلاب قابل پیشبرد نیست، خاطرنشان کرد: باید پشت صحنه این جریان از باب نرمش قهرمانانه و توافق عزتمندانه با رهنمودهای مقام معظم رهبری مدیریت شود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد رویکرد و عملکرد دولت با راهنمایی و رهبری مقام معظم رهبری حداقل‌هایی را از نظر روحی و روانی برای داخل و یا ارتباطات خارجی فراهم کرده و باید با هماهنگی و همدلی و همزبانی این حداقل‌ها را به حداکثرهای بیشتری تبدیل کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: در هر حال عناصر اثرگذار بر قوه مجریه از نظر سیاست‌های برون‌مرزی بر اساس قانون اساسی، رهبری و از نظر انعقاد قراردادها، مجلس است.

وی ادامه داد: کار دولت بی‌اذن رهبری و بدون هماهنگی با قوا صورت نگرفته و باید توافق حداقلی را تحت‌الشعاع دو موضوع مذکور یعنی اذن رهبری و قوای سه‌گانه تعریف کنیم.

ندیمی با اشاره به نظر آینده مجلس درباره توافق‌های هسته‌ای مذکور تصریح کرد: مجلس نمی‌تواند مخالف چند ارگان باشد ضمن اینکه اصل حرکت با توافق قوا بوده بنابراین تلاش دکتر ظریف و همکارانش باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مجلس نمی‌تواند مخالف دستاوردها باشد هر چند که ممکن است مطلوبیت برای مدیریت هسته‌ای مورد توجه باشد اما به هیچ‌عنوان انکار دستاورد عقلانی نیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از نظر کارشناسی دولت را حمایت می‌کند، متذکر شد: مجلس در سال همدلی و همزبانی در مقابل دولت قرار نمی‌گیرد بلکه در کنار دولت است زیرا دولت انتخاب ملت است.
/فارس

Share