از گوشه و کنار سیاست:پوسترهای«ضدظریف»کجا تولید می‌شوند؟

ماجرای مجوز دادن به یک سیب‌زمینی فروش در دوره احمدی‌نژاد و روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جدیدترین تحول در این مورد پس از پایان مذاکرات هسته ای در لوزان منتقدان پوسترهایی طراحی کرده اند که ماهیت ضد ظریف دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

کار با ویدئو را من به لاریجانی یاد دادم

گوشه-کنارure3عزت الله ضرغامی رییس پیشین سازمان صدا و سیما در خاطره ای می گوید: زمانی که آقای لاریجانی به وزارت ارشاد رفتند، من به دلیل سابقه دوستی که با ایشان داشتم، به این وزارتخانه رفتم؛ در واقع ما با هم وارد وزارت ارشاد شدیم. شاید از تغییر شکل اتاق آقای خاتمی – وزیر پیشین ارشاد – که بسیار تاریک بود و پرده‌های ضخیمی ‌داشت، شروع کردیم تا آوردن یک ویدئو به اتاق آقای لاریجانی؛ در حالی‌که در آن زمان، بسیاری از افراد با ویدئو آشنا نبودند. من طرز کار ویدئو را به آقای لاریجانی گفتم و یک نوار گذاشتیم و ایشان قسمتی از یک فیلم را تماشا کرد. ما از اینجا همکاری‌مان را شروع کردیم و بسیاری از امور ارشاد در اختیار من بود.

ادعای تجاوز دو مامور پلیس فرودگاه عربستان به دو نوجوان ایرانی

اخبار رسیده به دولت بهار حاکی است در ایام نوروز ، دو مامور پلیس فرودگاهی عربستان سعودی ، به بهانه بازرسی بدنی در گیت خروجی، به دو نوجوان ایرانی تجاوز کرده اند. ازمسئولان مرتبط انتظار می رود تا پیگیری نهایی و رساندن متجاوزان به اشد مجازات ، موضوع را پیگیری کنند.

جلالی از نصیحت لاریجانی به نمایندگان خبر داد

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه «مذاکراه‌کنندگان ایرانی بر اساس اصول ترسیم شده حرکت می‌کنند»، گفت: لاریجانی معتقد است که جار و جنجال‌ها نباید ما را از موضوع اصلی که اقتصاد است، غافل کند.کاظم جلالی در حاشیه نشست علنی امروز -یکشنبه ۱۶ فرودین- در جمع خبرنگاران درباره اظهار نظر برخی نمایندگان درخصوص مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: رئیس مجلس در این باره معتقد است نمایندگان مجلس باید ابتدا صحبت‌های ظریف و صالحی را بشنوند و بعد موضع‌گیری کند، زیرا قبل از شنیدن این اظهارات شاید موضع‌گیری‌های نمایندگان دارای نقص باشد.

محکومیت مهدی هاشمی کمتر از نصف ۱۵ سال است!

وحید ابوالمعالی وکیل مهدی هاشمی با اشاره به انتشار برخی اخبار در مورد «اعتراض مهدی هاشمی به رای صادره»، گفت: این خبر صحت ندارد و تکذیب می شود.وی ادامه داد: در این رسانه ها آمده که پرونده به تجدید نظر ارسال شده است که این ادعا نیز از اساس کذب است،وی در پاسخ به این سئوال که آیا انتشار اخبار در مورد حکم ۱۵ ساله مهدی هاشمی را تایید می کنید، گفت: میزان حبس آقای هاشمی که خبرگزاری فارس آن را برای دومین بار منشتر کرده، کاملاً کذب محض است.وی با تاکید بر آنکه «آن ۱۵ سال دروغ است»، ادامه داد: ما این را تایید نمی کنیم اما در میزانش وارد نمی شویم، چراکه دادگاه غیرعلنی بوده و ما مجاز به اعلام مفاد رای نیستیم و رای هم غیرقعطی است و اجازه انتشار هم توسط قانون داده نشده است.وکیل مهدی هاشمی در پاسخ به اصرار خبرنگار گفت: همین را می‌توانم بگویم که میزان محکومیت مهدی هاشمی در دادنامه صادره از نصف ۱۵ سال هم کمتر است.

 ماجرای مجوز دادن به یک سیب‌زمینی فروش در دوره احمدی‌نژاد و روحانی!

حجت‌الاسلام مسعود دیانی از فعالان فضای مجازی در صفحه فیس‌بوک خود با این مقدمه نوشت:

بچه‌های قم نشین لابد می‌دانند. دو سه سال پیش، توی میدان سالاریه (دفاع مقدس)، کنار گل فروشی، مغازه‌ای بود به نام «آقای سیب زمینی». آن روز‌ها مغازه برای خودش برو بیایی داشت. محصولش خوشمزه بود. اسمش هم بامزه بود. در اوج این برو بیا‌ها ناگهان نام مغازه تغییر کرد. «آقای سیب زمینی» شد «سیب زمینی خوشمزه». ما – که به اقتضای سیب زمینی دوستیمان مشتری دائمی مغازه بودیم- به صاحب مغازه – که به اقتضای خویشی با یکی از دوستان به هم نزدیک شده بودیم- اعتراض کردیم که چرا اسم آن بامزگی را به این اسم به این بی‌مزگی تغییر داده است. در آمد که از اماکن گیر سفت و سخت داده‌اند که «آقای سیب زمینی» کنایه به احمدی‌نژاد است و باید تغییر کند. که کرد. حالا‌‌ همان آقا، .. مجوز «حسن سیب زمینی» را گرفته است. نه برای یک شعبه که برای چند شعبه و نه برای داخل شهر که برای خارج شهر هم. انگار در سر حضرات رؤیای تمسخر رییس جمهور با متلک «حسن سیب زمینی» خوش نشسته است. به هر قیمتی که می‌خواهد باشد. حتی توهین به نام امام معصوم در شهری که داعیه دار میراث داری اهل بیت است.

منتقدان با «واقعیت مذاکرات لوزان» دست به کار شدند

نشست «توافق لوزان؛ کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟» ظهر یکشنبه توسط کمیته موسوم به صیانت از منافع ملی برگزار شد. فواد ایزدی٬ سعید زیباکلام٬ محمدصادق کوشکی و منوچهر محمدی به عنوان سخنرانان این نشست حضور داشتند. علیرغم درخواست ظریف٬ برای صبر و تحمل در ایام مذاکره و موکول کردن انتقادات به بعد از مذاکرات، نشست واقعیت مذاکرات لوزان توسط کمیته‌ای موسوم به صیانت از منافع ملی برگزار شد و با توجه به اینکه دسترسی چندانی به جزییات ریز مذاکره توسط این گروه نبود٬ انتقادات شدیدی به تیم هسته‌ای وارد شد.

مرجع داستان غیرقابل انتشار معاون احمدی‌نژاد کیست؟

غلامحسین الهام معاون رئیس‌جمهور در دولت دهم در یادداشتی با عنوان «عبرت تاریخ؛ جنگ ایران و روس و عاقبت سید محمد مجاهد» که در سایت‌های هوادار احمدی‌نژاد منتشر شده و با عبارت « باید نگران سید مجاهد بود!؛ این نکته تاریخى از باب ترکمانچاى جدید نوشته آمد. فاعتبروا یا اولى الالباب» پایان یافته، به مرور داستان شکست ایران در جنگ با روسیه در دوره قاجار پرداخته است.

نقل بخش بیشتری از این یادداشت به دلیل تبعات حقوقی احتمالی آن ممکن نیست.
تهدید قائم مقام دانشگاه به افشای حادثه شیراز
قائم مقام دانشگاه شیراز در گفتگو با انصاف نیوز، با اعتراض شدید به احضار رییس و دو مسوول دانشگاه و دبیر تشکل دعوت کننده از علی مطهری به دادگاه در نوروز، با توضیح درباره‌ی حضورش در دادگاه، از مسوولان دولتی خواستار پیگیری سریع این ماجرا شد و افراد مطلع در این ماجرا را تهدید کرد.

دکتر اکبر صفوی گفت: اطلاع موثق دارم که دوستان سیاسی و امنیتی استان فارس از هویت حمله کنندگان اطلاع دارند، می‌دانند آنها چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند … ادامه‌ی این روند سبب می‌شود که مسوولان دانشگاه که حرف‌های بیشتری در این موضوع مثلا در مورد علم و آگاهی افراد مسوول تامین امنیت دکتر مطهری دارند را بیان کنند… اطلاع موثق دارم که دوستان سیاسی و امنیتی استان فارس از هویت حمله کنندگان اطلاع دارند، می‌دانند آنها چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند…  امیدواریم با درایت مسوولان کشور و بازگشت مسوولان استان به رفتارهای در شان استان این موضوع سریع پیگیری شود و ادامه پیدا نکند و چون ادامه‌ی این روند سبب می‌شود که مسوولان دانشگاه که حرف‌های بیشتری در این موضوع مثلا در مورد علم و آگاهی افراد مسوول تامین امنیت دکتر مطهری دارند را بیان کنند.

این پوسترهـای «ضدظریـف» کجا تولیـد می‌شوند؟

در جدیدترین تحول در این مورد پس از پایان مذاکرات هسته ای در لوزان منتقدان پوسترهایی طراحی کرده اند که ماهیت ضد ظریف دارد و در اغلب آنها برخوردهایی تقریبا توهین آمیز با مذاکره کننده ارشد کشورمان صورت گرفته است. اقدامی که البته برای اولین بار نیست که تجربه می شود. محمد جواد ظریف در ادوار قبلی مذاکرات با پوسترهایی این چنین در فضای مجازی روبرو شده و با اندکی تخفیف در سطح شهر نیز با تابلوهایی مواجه شده بود که نیمی از صورت بریده شده او را مقابل یک فرد آمریکایی در حال مذاکره به شکلی خاص نشان می داد.

به نوشته آریا، علاوه بر انتشار پوسترهای توهین آمیز درباره محمد جواد ظریف این روزها باردیگر منتقدان در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر توهین آمیزی درباره وزیر امورخارجه کشورمان کرده اند در برخی از این تصاویر محمد جواد ظریف را با مقامات دوران قاجار مقایسه کرده اند و در برخی دیگر او را در مواجهه با وزیر امورخارجه آمریکا به شکلی تحقیر آمیز به تصویر کشانده اند.

افراد موثر در تشدید تحریم‌ها محاکمه شوند

جواد هروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس خواستار محاکمه افرادی شد که در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نقش جدی داشتند و تصریح کرد: این امر باید درس عبرتی شود تا کسی به خاطر عقاید شخصی با سرنوشت یک ملت بازی نکند.

Share