آگشته:لاهیجان مشتركات زيادي با قزوين دارد

لاهیجان به عضویت مجمع جهانی شهرهای اسلامی در می آید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آگشته اذعان داشت: با استناد به تاریخ می توان ادعا نمود که شهر لاهیجان به سبب حضور عالم ربانی شیخ زاهد گیلانی ( استاد شیخ صفی الدین اردبیلی) یکی از خواستگاه ها و پایگاه های مهم دنیای شیعه در جهان اسلام است و از این رو مشترکات زیادی با قزوین دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم مدیریت شهری لاهیجان در قالب هیئتی با شهردار و مقامات شهری قزوین دیدار کردند.
IMG_7982در این دیدار سعید آگشته شهردار لاهیجان اظهار داشت:شهر لاهیجان با پیشینه تاریخی و بهره مندی از مواهب طبیعی همواره یکی از شهرهای قابل توجه و مهم گیلان و شمال این محسوب می شود.
آگشته افزود: شهر لاهیجان همچنین خواستگاه فرهنگی و دینی بزرگانی چون شیخ زاهد گیلانی، عبدالرزاق لاهیجی، حزین لاهیجی و مفاخر بزرگ دیگری بوده است و این حاکی ازآن است که این شهر یکی از قطب های مهم علمی، فرهنگی و دینی منطقه به شمار می آید.
وی اذعان داشت: با استناد به تاریخ می توان ادعا نمود که شهر لاهیجان به سبب حضور عالم ربانی شیخ زاهد گیلانی ( استاد شیخ صفی الدین اردبیلی) یکی از خواستگاه ها و پایگاه های مهم دنیای شیعه در جهان اسلام است و از این رو مشترکات زیادی با قزوین دارد.
وی گفت: شهر لاهیجان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی می باشد و رویکرد تیم مدیریت شهری برآن است که از تمامی این پتانسیل ها و ظرفیت ها به شکل خوب و مطلوبی استفاده نماید و در این راه تجربه و توان کلانشهری همچون قزوین می توان کمک شایانی به امر نماید.

قزوین تعامل خوبی با اقوام گیل و دیلم
مهندس مسعود نصرتی شهردار قزوین نیز در سخنانی اظهار داشت: شهر قزوین با پیشینه تاریخی ده هزار ساله یکی از شهرهای تاریخی و مهم در گذرگاه زمان می باشد که همواره تعامل خوبی با اقوام گیل و دیلم علی الخصوص از مسیر دیلمان داشته است.
نصرتی افزود: این تعامل تا به امروز وجود داشته و ما شاهد این هستیم که شهروندان زیادی در شهر قزوین اصالتا گیلانی و لاهیجانی هستند و همین طور بسیاری از ساکنین شهرهای شمالی علی الخصوص لاهیجان شهروندانی با اصالت قزوینی دارند.
وی با استقبال از پیشنهاد تعامل بین این دو شهر در زمینه های عمرانی و فرهنگی گفت: باید از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود دو شهر نهایت استفاده را برد و در جهت ارتقای خدمت رسانی به شهروندان این شهرها گام های مهم و اساسی برداشت.
نصرتی همچنین از آگشته شهردار لاهیجان به عنوان یکی از شهرداران خلاق و خوشفکر کشور یاد کرد.
در ادامه این جلسه حسینعلی خدایگانی عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان و رئیس شورای عالی استان نیز در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد مرحوم ابوترابی اظهار داشت: مرحوم ابوترابی یکی از آزادگان خوش نام ایران عزیز اسلامی بودند که در دوران اسارت نام ایشان در تمامی اردوگاه های رژیم بعث به نیکی یاد می شد و قوت قلبی برای همرزمان و هم بندان در این اردوگاه ها بودند.
خدایگانی در پایان سخنان خود تعامل بین دو شهر لاهیجان و قزوین را بسیار مثبت ارزیابی نمود و افق های همکاری بین این دو شهر را بسیار روشن دانست.
گفتنی است که در این سفر یکروزه هیئت لاهیجانی با دعوت شهردار قزوین به بازدید چندین پروژه مهم عمرانی و فرهنگی در این شهر پرداختند و با هماهنگی به عمل آمده شهردار لاهیجان و شهردار قزوین که ریاست مجمع جهانی شهرهای اسلامی را به عهده دارد، مقرر گردید در آینده نزدیک شهر نمونه گردشگری طبیعی و تاریخی لاهیجان به عضویت این مجمع درآید.

Share