رییس جمهور در اجتماع بزرگ مردم گیلان:

قطار سال ۹۵ به رشت می آید/باقیمانده آزادراه رشت قزوین تکمیل می شود/اگر تحریم ها پایان نیابد توافقی نخواهد بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس‌جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود در جمع پرشور مردم گیلان اظهار داشت: گیلان بزرگ و سرسبز و قهرمان، گیلان و این همه میهمان‌نوازی و بنده‌پروری؛ چه کسی قادر است از این همه احساسات و لطف و محبت مردم از فرودگاه تا ورزشگاه تشکر و قدردانی کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس‌جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود در جمع پرشور مردم گیلان اظهار داشت: گیلان بزرگ و سرسبز و قهرمان، گیلان و این همه میهمان‌نوازی و بنده‌پروری؛ چه کسی قادر است از این همه احساسات و لطف و محبت مردم از فرودگاه تا ورزشگاه تشکر و قدردانی کند.IMG_9916

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که صحبت‌هایش در اجتماع مردم گیلان پی در پی با شعارهای صل علی محمد امید ایران آمد و مدبر قهرمان خوش آمدی به ایران و روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم، پشتیبانی می‌شد، گفت: افتخار من و همراهانم اینست که امروز و فردا بهترین میزبانان را داریم. امسال سال فاطمی است، آغازش تا پایانش به نام مطهر صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) است. امسال سال همدلی است. سال وحدت است. سال اتحاد است. سال اعتماد بین دولت و ملت است. دولت با همه توان در برابر این ملت بزرگ تلاش و کوشش خواهد کرد تا دل خداوند و مردم از این نظام راضی باشد. امسال باید از منافع فردی بگذریم. باید از منافع حزبی بگذریم. از منافع جناحی بگذریم. همه به منافع ملی و عزت ملی بیندیشیم. اینجا سرزمین گیلان، سرزمین قهرمانان، سرزمین سردار جنگل است.

رئیس جمهور ادامه داد: گیلان، سرزمین علما و بزرگان، فداکاران، ریاضی دانان و دانشمندان است. هر کجای گیلان را نگاه می کنیم سرسبز است. زمینش، جنگل هایش، کوه هایش، دل مردم دریادلش. ملت بزرگ، مرزبانان غیور سرزمین ایران در طول قرون متمادی، عاشقان اهل بیت و خاندان رسالت از صدر اسلام از قرون اولیه تا امروز و فردای تاریخ ایران بزرگ ما در راستای تاریخ تمدن ایران عزیز است.

وی با بیان اینکه خدمات ملت کوچکند و مردم بسی بزرگ هستند، افزود: آن‌قدر در مسیر خیابان شعارهای محبت‌آمیز مردم را شنیدیم که بیش از همه مواقع فهمیدیم که مردم گیلان مهمان‌دوست هستند.

وی افزود: امروز همه دنیا، قدرت‌های بزرگ، حتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند، نظام مستحکم ایران، قابل سرنگونی نیست. اعتراف رئیس‌جمهور آمریکا در روز‌های اخیر ماهیت نظام مردم‌سالار دینی ایران قابل تغییر نیست. در مذاکره با قدرت‌های جهان انشاالله با حمایت مردم قدم به قدم تا نقطه توافق عزتمندانه برای ملت ایران جلو خواهیم رفت.

وی تاکید کرد: مذاکرات ما با قدرت‌های جهان یکی از دستاورد‌هایش برای همه جهان این بود که در داخل این ملت، ما تنوع فکر و سلیقه داریم، ما ممکن است دارای افکار متفاوت باشیم اما آن‌حا که مسئله منافع ملی و توافق سرنوشت‌ساز برای ملت است، ‌همه ما متحد و منسجم خواهیم بود.

روحانی تاکید کرد: امروز همه ملت ایران می‌گوید تعامل سازنده با جهان آری،توافق عزتمندانه آری، اعتدال و میانه‌روی آری، دوران افراطی‌گری به سر آمده است. این ملت و دولت، انعطاف پذیر است همان که رهبر معظم انقلاب از او به عنوان «نرمش قهرمانانه» یاد کردند. مسیر ما مسیر اعتدال، تعامل، گفتگو، منطق و به کرسی‌نشاندن حق مسلم ملت بزرگ ایران خواهد بود.

به طرف مقابلمان، قدرت های ۱+۵ اعلام می‌کنیم، خواهان توافق عزتمندانه هستیم، ما قدرم‌های لازم را به پیش گذشته‌ایم و پش خواهیم گذاشت اما شما باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم ملت ایران را برگزینید. اعلام می‌کنم، این که سنای آمریکا چه می‌گوید، مجلس نمایندگان آمریکا چه می‌خواهد، تندروها در آمریکا دنبال چه هستند،‌مزدوران آمریکا در منطقه چه می‌گویند، به ملت و دولت ما ارتباطی ندارد. ما در برابر تعامل،‌تعامل می‌خواهیم. در برابر حسن نیت، حسن نیت می‌خواهیم. اعلام می‌کنیم طرف ما سنای امریکا و مجلس نمایندگان آمریکا نیست. طرف ما مجموعه ۱+۵ است. امروز روزی است که مذاکره ککنندگان ما از هفته آینده مذاکره را آغاز می‌کنند، بحث اصلی ما با طرف مقابل تحریم خواهد بود یعنی همان ظلم عیر انسانی که نسبت به ملت ایران روا داشتند.

دنبا و ۱+۵ و مجلس سنا و دولت آمریکا و رئیس جمههور آمریکا بداند اگر پایان تحریم نباید توافقی نخواهد بود.

روحانی: به طرف مقابلمان، قدرت های ۱+۵ اعلام می‌کنیم، خواهان توافق عزتمندانه هستیم، ما قدرم‌های لازم را به پیش گذشته‌ایم و پش خواهیم گذاشت اما شما باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم ملت ایران را برگزینید.

اعلام می‌کنم، این که سنای آمریکا چه می‌گوید، مجلس نمایندگان آمریکا چه می‌خواهد، تندروها در آمریکا دنبال چه هستند،‌مزدوران آمریکا در منطقه چه می‌گویند، به ملت و دولت ما ارتباطی ندارد.

ما در برابر تعامل،‌تعامل می‌خواهیم. در برابر حسن نیت، حسن نیت می‌خواهیم. اعلام می‌کنیم طرف ما سنای امریکا و مجلس نمایندگان آمریکا نیست. طرف ما مجموعه ۱+۵ است.

امروز روزی است که مذاکره کنندگان ما از هفته آینده مذاکره را آغاز می‌کنند، بحث اصلی ما با طرف مقابل تحریم خواهد بود یعنی همان ظلم غیر انسانی که نسبت به ملت ایران روا داشتند.
اگر پایان تحریم نباید توافقی نخواهد بود

دنیا، ۱+۵ و مجلس سنا و دولت آمریکا و رئیس جمههور آمریکا بداند اگر پایان تحریم نباید توافقی نخواهد بود. باید پایان مذاکرات و زمان امضای توافق اعلام پایان و لغو تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد. ما این راه را ادامه خواهیم داد انشاالله به حول قوه الهی با حمایت مردم و با کمک مردم پیروز خواهیم شد.IMG_9922

ما نه برای کسی ذلت می‌خواهیم نه شکست می‌خواهیم. توافق پیشرو به نفع همه جهان است.

وی افزود :دنیا، ۱+۵ و مجلس سنا و دولت آمریکا و رئیس جمههور آمریکا بداند اگر تحریم ها پایان نباید توافقی نخواهد بود. باید پایان مذاکرات و زمان امضای توافق اعلام پایان و لغو تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد. ما این راه را ادامه خواهیم داد انشاالله به حول قوه الهی با حمایت مردم و با کمک مردم پیروز خواهیم شد.

ما نه برای کسی ذلت می‌خواهیم نه شکست می‌خواهیم. توافق پیشرو به نفع همه جهان و همه خواهد بود. فکر می‌کنید ملت ایران تنها شائق‌اند مردم با کشور‌های جهان در تعامل اقتصاد و فرهنگی باشند. شرکت‌های شما بیشتر مشتاق‌اند. شما خودتان می‌دانید تمام شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، شرق و غرب، دولت‌های آنان در انتظار توافق نهایی هستند چون این توافق به نفع جهان خواهد بود.

این راه را با هدایت مقام معظم رهبری و با حمایت مردم با وقار و عزت و با توجه به حقوق ملت بزرگ ایران انشاالله این بار را به مقصد نهایی خواهیم رساند.

روحانی در جمع مردم گیلان افزود :به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه هستیم. هر کشور منطقه که گرفتار تروریسم و ناامنی شد از او حمایت کردیم و نگذاشتیم تروریست در این منطقه موفق شود. راه ثبات و امنیت تعامل با کشور‌ها، احترام به آرای مردم در منطقه است. با هواپیما و بمب بر سر مظلومان به جایی نمی‌رسید. چرا با هواپیما‌های اهدایی آمریکا بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزید و زیرساخت‌های یک کشور ضعیف را از بین می‌برید و زنان و کودکان را می‌کشید. می‌خواهید بر منطقه سلطه داشته باشید؟ دیروز با دلار و امروز با بمب؟ راه منطقه راه احترام به مردم است، حقوق مردم است اگر می‌خواهید منططقه با ثبات باشد ندای ملت ایران را به خوبی بشنوید. از مظلومان عالم دفاع خواهیم کرد در برابر ظلم، خشونت، تروریزم ملت ما همواره ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی خواهده کرد. هدف نهایی ما سلطه ایران بر منطقه نیست سلطه تشیع بر تسنن نیست. هدف ما آن است که ملت‌های منطقه سربلند باشند برای ما بین شیعه و سنی، ترک و عرب و فارس و بلوچ هیچ تفاوتی وجود ندارد.
از راه آهن تا دغدغه های محیط زیستی
دکتر حسن روحانی در خصوص راه اهن گیلان گفت:راه آهن قزوین رشت نخستین طرحی است که دنبال خواهیم کرد و اعتبارات برای تکمیل این طرح اختصاص می یابد.تاکنون به قول های خود عمل کرده ایم و در سال ۹۵ قطار از تهران به رشت می آید و پروژه راه اهن رشت آستارا نیز دنبال می شود.
رییس جمهور در خصوص ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت قزوین گفت:قطعا تا پایان این دولت این بخش تکمیل خواهد شد و اعتباری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
دکتر حسن روحانی به ۱۱ سد لاستیکی گیلان اشاره کرد و افزود:بخشی از این سدها در سال ۹۴ و بخشی دیگر در سال ۹۵ ساخته خواهد شد.
وی به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت:یکپارچه سازی ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان در برنامه هاست و سالانه ۱۰ هزار هکتار تسطیح خواهند شد.
رییس جمهور با بیان اینکه گیلان می تواند در زمینه گردشگری پزشکی نقش فعالی داشته باشد تصریح نمورد:تکمیل بیمارستان های گیلان از جمله بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی رشت در برنامه ها است.
وی به تاکید بر حفاظت از محیط زیست گیلان اظهار کرد:گفت باید معضلات محیط زیستی گیلان را رفع کنیم.تالاب انزلی یکی از جلوه های گردشگری است اما هم اکنون در خطر است.

اجرای ۱۸ پروژه مهم و بزرگ در گیلان با اعتبار ۷۹۵ میلیارد تومانی
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های دولت برای پیشرفت استان گیلان گفت: دولت اجرای ۱۸ پروژه مهم و بزرگ را برای گیلان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در برنامه خود دارد که با اعتباری بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان اجرا خواهند شد و همه این اعتبار در سال‌های ۹۴ و ۹۵ تخصیص داده می شود.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه تفصیل این طرح‌ها در شورای اداری استان توضیح داده خواهد شد، در توضیح چند طرح بزرگ از میان پروژه‌های مصوب دولت برای استان گیلان اظهار داشت: اولین طرحی که برای تکمیل آن تا سال ۹۵ اقدام خواهیم کرد، راه‌آهن قزوین به رشت خواهد بود. همه اعتباراتی که امسال و سال آینده برای تکمیل این طرح لازم است، اختصاص خواهیم داد.
رییس جمهوری با بیان اینکه دولت به این وعده خود نیز مثل دیگر وعده‌هایش عمل کرده و در سال ۹۵ قطار از تهران به رشت خواهد رسید، اضافه کرد: ادامه مسیر راه‌آهن قزوین-رشت به آستارا برنامه دیگر دولت برای استان است که اگر چه در دولت یازدهم تکمیل نخواهد شد، اما اجرای آن را آغاز خواهیم کرد. این پروژه بسیار عظیمی با اعتبارات کلان است. این کار آغاز خواهد شد و بخشی از کار در دولت یازدهم انجام می‌گیرد. البته راه‌آهن رشت به انزلی نیز دنبال و عملیاتی خواهد شد.
دکتر روحانی اظهار داشت: قدم دومی که دولت یازدهم برخواهد داشت، تکمیل آزادراه قزوین به رشت است. یک قسمت از این آزادراه بسیار پیچیده و سخت و کوهستانی است. البته طول آن خیلی زیاد نیست، اما اجرای آن که ۱۱ کیلومتر طول دارد، اعتبار زیادی می‌خواهد. باید مشکل این بخش حل شود تا این گره آزادراه حل شود. تا پایان دولت یازدهم این پروژه را، اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد. اعتبار آن نیز که بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است به صورت مشترک از سوی دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها تامین خواهد شد و در مجموع تا پایان دولت یازدهم این ۱۱ کیلومتر عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
رییس جمهوری، اجرا و تکمیل چندین سد در استان را از دیگر برنامه دولت برای توسعه گیلان معرفی و تصریح کرد: اجرای چندین سد را شروع و بخشی از آن را تکمیل خواهیم کرد. ۴ سد در سال ۹۴ و ۷ سد در ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
دکتر روحانی ادامه داد: برنامه دیگر دولت یکپارچه سازی و تسطیح اراضی کشاورزی است. این کار شروع شده و در هر سال یعنی از سال ۹۴ تا پنج سال آینده طبق برنامه، به میزان ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را یکپارچه‌سازی و تسطیح خواهیم کرد. اعتبارات این طرح برای ۱۰ هزار هکتار در هر سال پیش‌بینی شده تا تحولی در زمینه کشاورزی استان باشد.
رییس جمهوری با بیان اینکه در زمینه صنعت و معدن استان نیز دولت طرح‌هایی دارد، اظهار داشت: برای طرح‌هایی که نیمه تمام است و سرمایه در گردش می خواهد، قول می دهیم کمک کنیم. با بانکها و با بانک مرکزی صحبت کردیم تا نیاز طرح‌های صنعتی و سرمایه در گردش واحدها تامین شود. مجموعاً رقم ۳ هزار میلیارد تومانی برای این برنامه مدنظر قرار گرفته است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه استان گیلان می‌تواند نقطه بسیار مهمی برای گردشگری سلامت باشد، تصریح کرد: دولت در زمینه بهداشت و درمان، کار بزرگی در طول سال گذشته انجام داده است و ان شاء الله در استان نیز چندین بیمارستان از جمله بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در رشت افتتاح خواهد شد.
رییس جمهوری به اقدامات دولت برای توسعه گردشگری و در نظر گرفتن تسهیلات برای تکمیل و یا ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، طرح‌های دولت برای آبزیان و پرورش ماهی در قفس در سواحل شمالی نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از گردشگران و مردم گیلان می خواهم که برای محیط زیست این استان تلاش بیشتری داشته باشند. این استان با عظمت و سرسبز، در این حوزه معضل بزرگی دارد. مساله زباله و فاضلاب، سواحل شمالی و تالاب انزلی را که یکی از نعمت‌های بزرگ و از مناطق گردشگری بزرگ است، در خطر قرار داده است.
Share