از راه آهن تا مشکلات آب کشاورزی;

قربانی خبرداد: ۱۰ مطالبه مردم برای طرح در سفر رییس جمهور به گیلان نهایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر با بیان اینکه جلسه ۵ ساعته نمایندگان گیلان با معاونان رئیس جمهور برگزار شد، گفت: ۱۰ مطالبه مردم گیلان در این جلسات برای طرح در سفر هیئت دولت نهایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر با بیان اینکه جلسه ۵ ساعته نمایندگان گیلان با معاونان رئیس جمهور برگزار شد، گفت: ۱۰ مطالبه مردم گیلان در این جلسات برای طرح در سفر هیئت دولت نهایی شد.

photo_2015-04-05_23-12-05محمدحسین قربانی با اشاره به سفر هیئت دولت در دهه سوم فروردین ماه جاری به گیلان، اظهار داشت: دو نشست مجمع نمایندگان گیلان و استاندار با معاونان رئیس جمهور در تهران برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست سه ساعته با نوبخت سخنگوی دولت و جلسه دوساعته با شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در تهران، افزود: تکمیل آزادراه رشت به قزوین، اعتبار ویژه برای تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین، رشت، انزلی به آستارا، تصویب اجرای راه‌آهن رشت به قائم‌شهر و پروژه فاضلاب شهرهای آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر صومعه‌سرا از مهمترین مطالبات مردم گیلان در سفر هیئت دولت به این استان در این جلسات مطرح شد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: آبرسانی روستایی به ۸۰۰ تا ۹۰۰ روستای باقیمانده گیلان و گازرسانی به یک‌هزار روستای فاقد گاز لوله‌کشی گیلان از دیگر موضوعات محوری مورد بحث در این جلسات بود.

قربانی حذف مالیات بر ارزش افزوده برنج را از دیگر مطالبه مهم مردم گیلان از هیئت دولت عنوان و تصریح کرد: مشکلات آب کشاورزی گیلان باید با اعتبار ویژه دولت رفع شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ نماینده مردم گیلان و استاندار خواستار تثبیت آستانه‌اشرفیه در سند ششم توسعه پایدار کشور بودند، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز در دستورکار سفر دولت به گیلان قرار می‌گیرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به اینکه شهرهای مشهد مقدس، قم و شیراز در قانون برنامه سوم توسعه کشور به عنوان شهرهای مذهبی معرف شدند، اظهار داشت: سند توسعه برنامه ششم در حال تدوین است که خواستار معرفی آستانه‌اشرفیه به عنوان چهارمین شهر مذهبی در آن هستیم.

قربانی با بیان اینکه رئیس جمهور و هیئت دولت فروردین ۹۴ به گیلان سفر می‌کند، تصریح کرد: مردم گیلان آماده میزبانی از رئیس جمهور و هیئت دولت است و به زودی زمان دقیق سفر رئیس جمهور اعلام می‌شود.

وی با اشاره به محرومیت‌های زیربنایی گیلان، گفت: تلاش می‌کنیم در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گیلان با همدلی و هم‌زبانی مردم و مسئولان استان  تصمیماتی خوبی توسط دولت به تصویب برسد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از جمله مهمترین مشکلات گیلان دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا دولت با اعتبارات ویژه و کمک بانک‌های صنعت و تولید گیلان را پر رونق کند.

قربانی با تأکید بر اینکه دولت باید گام‌های اساسی را برای توسعه گیلان بردارد، گفت: تصویب راه‌آهن رشت به قائم‌شهر و اتصال آن به راه‌آهن قائم‌شهر به ساری می‌تواند سبب رونق اقتصادی گیلان شود.
/تسنیم
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share